Bilder: Era avåkningar & dikeshäng 2013/2014

xorox_88 Smack that ass!!
5 januari 2013 · 2 953 Inlägg

Men det va mig ett jävlans massans text för å vara en bild tråd

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
it_mutt Avstängd
5 januari 2013 · 10 388 Inlägg

xorox_88 skrev:
Men det va mig ett jävlans massans text för å vara en bild tråd

Tur du ändrade på det wink

Senast redigerat av it_mutt (5 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Pim_Pim
5 januari 2013 ·

it_mutt skrev:

xorox_88 skrev:
Men det va mig ett jävlans massans text för å vara en bild tråd

Tur du ändrade på det wink

Och du, inklusive mig. lol

zemet
5 januari 2013 · 4 041 Inlägg

BlauMes skrev:
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..

Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.

Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.

Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
granadadr
5 januari 2013 · 7 290 Inlägg

zemet skrev:

BlauMes skrev:
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..

Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.

Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.

Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.

du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
it_mutt Avstängd
5 januari 2013 · 10 388 Inlägg

granadadr skrev:

zemet skrev:

BlauMes skrev:
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..

Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.

Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.

Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.

du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,

Satt också o funderade på det

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BlauMes
5 januari 2013 · 1 801 Inlägg

granadadr skrev:

zemet skrev:

BlauMes skrev:
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..

Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.

Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.

Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.

du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,

Det var lite det jag tyckte också. Något man borde märkt på 6 år med körkort men vad vet jag.

Saab 9-3 (2008)
zemet
5 januari 2013 · 4 041 Inlägg

Det fungerade inte att bara smyga iväg. Jag vet mycket väl att det är så man ska göra men det fungerar inte alltid. Speciellt inte på 740 med öppen diff.

Jag provade också att smyga iväg och samtidigt pumpa med handbromsen för att få båda hjulen att snurra men det fungerade inte heller.

Som sagt det fanns inget grepp och det enda som fungerade var att gasen i botten.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
granadadr
5 januari 2013 · 7 290 Inlägg

zemet skrev:
Det fungerade inte att bara smyga iväg. Jag vet mycket väl att det är så man ska göra men det fungerar inte alltid. Speciellt inte på 740 med öppen diff.

Jag provade också att smyga iväg och samtidigt pumpa med handbromsen för att få båda hjulen att snurra men det fungerade inte heller.

Som sagt det fanns inget grepp och det enda som fungerade var att gasen i botten.

pumpa med handbroms fungerar INTE wink möjligtvis ha den MKT lätt ådragen,, å spelar ingen roll om man har volvodiff wink eller nån annan,, för gasa mkt vid halka hjälper aldrig så länge man inte har isdäck wink

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2013 · 13 744 Inlägg

full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.

roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.

självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig smile

bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete

drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen

men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
BlauMes
5 januari 2013 · 1 801 Inlägg

Growe skrev:
full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.

roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.

självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig smile

bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete

drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen

men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak

Kul att vi delar så olika tankar om detta!
Konstigt är det för alla människor som jag alltid hjälpt tokgasar ALLTID! Aldrig varit med om en människa som sitter fast som bara gått på typ dragläget! Om inte polarn satte sig i diket då men.

Saab 9-3 (2008)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2013 · 13 744 Inlägg

problemet är att bilar bara enhjular när man smyger och då är det kört när man väl sitter och då har man inget annat val än att vålda sig loss.

alltså back till 2:an utan minsta tvekan så slår dom mesta bilarna loss båda hjulen och man glider iväg

denna vinter har jag haft mer problem än normalt med min 740 men innan det har jag kört fast 1gång

det var med min golf mk2 som ligger på gamla bilar när den var som lägst men då kunde inte en 4wd bil dra loss mig smile fick spänna linan och dra den förhand ur snön som kilat fast bilen i framvagnsbalken smile

annars har jag alltid tagit mig loss genom våldning
bara bilen rör sig någon mm fram och tillbaka så går det

min 740 är dock rätt hopplös men det är dom där pissbakdäcken jag kör med som sätter fast bilen när det är några cm blöt snö då hjälper inget.
självklart plattar man inte från början utan man försöker smyga men är det kört fixar värmen det mesta från däcken smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
zemet
5 januari 2013 · 4 041 Inlägg

Growe skrev:
full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.

roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.

självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig smile

bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete

drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen

men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak

Tack! En som förstår hur det ligger till i verkligheten!

Som sagt, enhjular bilen och det inte rör sig så slänger man i 2an/3an och bara gasar.

Brukar hjälpa att försöka gunga bilen ifall man sitter fast men det hade jag inte tid med när jag stog vid rödljuset.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Pim_Pim
27 januari 2013 ·

Inget farligt utan bara nosat lite.
http://i50.tinypic.com/14ujcpc.jpg
http://i46.tinypic.com/n4zdy9.jpg
http://i49.tinypic.com/28gsd1w.jpg

sw940- Muffinsmugglare
27 januari 2013 · 54 Inlägg

Ojdå

https://www1.garaget.org/gallery/images/64/63644/63644-f044839853f63337337d5a1a9f4c3886.jpg

almqvist__89
27 januari 2013 · 1 140 Inlägg
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
sw940- Muffinsmugglare
27 januari 2013 · 54 Inlägg

almqvist__89 skrev:

sw940- skrev:
Ojdå

http://www1.garaget.org/gallery/images/64/63644/63644-f044839853f63337337d5a1a9f4c3886.jpg

Den satt gött smile

Haha jodu, ratten var helt stum när man försökte svänga, kilade fast sig duktigt tongue

Grabber Dagdrömmare
13 februari 2013 · 2 836 Inlägg

Ingen sand, inga kedjor... Då glider vi!!! wink
Kom inte loss förrann jag slängda på lite sand.

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-f912adcf7ab850a491753c70ff534039.jpg

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 februari 2013 · 14 058 Inlägg

Grabber skrev:
Ingen sand, inga kedjor... Då glider vi!!! wink
Kom inte loss förrann jag slängda på lite sand.

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-f912adcf7ab850a491753c70ff534039.jpg

Jaa, det gick inte ens med fyrhjulsdrift och diffspärrar i detta fallet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
13 februari 2013 ·

Vettemannen skrev:

Grabber skrev:
Ingen sand, inga kedjor... Då glider vi!!! wink
Kom inte loss förrann jag slängda på lite sand.

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-f912adcf7ab850a491753c70ff534039.jpg

Jaa, det gick inte ens med fyrhjulsdrift och diffspärrar i detta fallet.

/Benny

Ser ett tydligt tema på denna sida i tråden, röd traktor, svart traktor, gul traktor big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang