Köpråd: BMW M3 E92 vs BMW 335i E92

dawwe ...has left the building...
15 december 2012 · 4 474 Inlägg

Bakelit hårdplast samma skit...Inredningskvalite o jänkare = epic fail. Det är väl inte priset som avgör om en bil är bra eller inte? Tycker man att en bil var "kass" när den kostade 400" så borde man tycka att den är lika "kass" när den några år senare kostar 150". Jag har hittills inte sett en jänkare utan plastig, kass bakelit/hårdplast inredning, ja om det nu inte rör sig om ett custombygge där en sadelmakare sytt om och klätt det mesta med läder/nubuck. Du får säga va du vill men det ÄR skillnad på materialval mellan BMW o tex Chevrolet.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
15 december 2012 · 4 474 Inlägg

ViccoA: Exakt! Det är i regel föraren som eldar upp bromsarna. Det bromsas alldeles för mesigt o länge, kortare bestämda tryck på pedalen är det som gäller i regel.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
n1k391
15 december 2012 · 171 Inlägg

HereComesTrouble varför har du inte några bilder på din snygga inredning så att folk kan sluta gnälla tongue ?
följer din projekt tråd och har sett vad du gjort med den. keep up the good work !

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
Grekooz
15 december 2012 · 77 Inlägg

Gå för m3an isåfall, 335 med sina 305hk är ej imponerande, jag hade överskattat den innan jag provkörde.
Okej, då jämför jag ju såklart med min evo vilket kanske inte är så rättvist men ändån.
Visst handlar det om ekonomin, men ska du trimma den, och få den så lik m3an som möjligt så lär det kosta minst lika mkt som en m3a i slutändan. Har du inte kört något värre innan så kanske det räcker med en 335 .
Lycka till smile

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
Bakelit hårdplast samma skit...Inredningskvalite o jänkare = epic fail. Det är väl inte priset som avgör om en bil är bra eller inte? Tycker man att en bil var "kass" när den kostade 400" så borde man tycka att den är lika "kass" när den några år senare kostar 150". Jag har hittills inte sett en jänkare utan plastig, kass bakelit/hårdplast inredning, ja om det nu inte rör sig om ett custombygge där en sadelmakare sytt om och klätt det mesta med läder/nubuck. Du får säga va du vill men det ÄR skillnad på materialval mellan BMW o tex Chevrolet.

Men du.. du har en Passat, kom igen..det är ingen Bentley!
Och Nej, Bakelit finns inte i Corvetten. Nej det är inte mer hårdplast i den än vad det är i en E46:a.

När man pratar om vad som är prisvärt, som den här 335 vs M3 så är det absolut avgörande för mig om jag tycker en bil är bra eller inte.. gissar varför man köper en Corvette istället för en Lambo ect.

Jag tror varken du har haft en M3 E46 eller en Corvette C6 så du får tro vad du vill om materialet.
Har skruvat mycket med båda, och hitills har Corvetten överaskat.

HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
ViccoA: Exakt! Det är i regel föraren som eldar upp bromsarna. Det bromsas alldeles för mesigt o länge, kortare bestämda tryck på pedalen är det som gäller i regel.

Hade aldrig problemet att dom gick varma, snarare dålig bromsverkan ect.
Och ja, tro det eller ej.. men jag kan bromsa tongue

HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

n1k391 skrev:
HereComesTrouble varför har du inte några bilder på din snygga inredning så att folk kan sluta gnälla tongue ?
följer din projekt tråd och har sett vad du gjort med den. keep up the good work !

Dom får gärna tro vad dom vill för mig, ser dom en Passat som Bentley så är det kört :p

Tack smile

Men det är ju just det som är grejen med bilar med lite plastigare inredning som tex Corvette, M3 E46 mfl.
Dom kostar inte lika mkt som en Ferrari eller Bentley men det kostar inte många kronor att få upp inredningen många snäpp med alcantara mm plus att man kan göra sin bil individuell.
För min del är den bara positivt.

dawwe ...has left the building...
15 december 2012 · 4 474 Inlägg

HCT: Jag har inget behov alls av att lägga upp samtliga mina bilar här på garaget, så du får hålla tillgodo med Passaten. Vill du så kan du få provsitta den o torrbryta lite*haha*. O för att förtydliga: Ja Passaten är lika plastig o dan innuti som en C6, där håller jag med dig till 100%!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
HCT: Jag har inget behov alls av att lägga upp samtliga mina bilar här på garaget, så du får hålla tillgodo med Passaten. Vill du så kan du få provsitta den o torrbryta lite*haha*. O för att förtydliga: Ja Passaten är lika plastig o dan innuti som en C6, där håller jag med dig till 100%!

Tro det eller ej, men det har inte jag heller.

Tack men nej tack :p Men du får gärna provsitta Corvetten och en M3E46.

En bild säger mer än tusen ord:
https://www1.garaget.org/archive/82/81291/273054/273054-2576391.jpg
dawwes Passat

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17822/17822-e608cb139823c42a6c5aa48ac364453d.jpg
HCT Corvette
Allt original utom stolar och handsfack

dawwe ...has left the building...
15 december 2012 · 4 474 Inlägg

Ja håller med, kvaliteten på inredning i min Passat o din C6 ser ut att hålla samma "fantastiska" kvalitet, dina inlagda bilder får tjäna som bevis smile.

Den här har inredningskvalite av hygglig klass (tittar man noga ser man att även instrumentbrädan är skinnklädd).

Senast redigerat av dawwe (15 december 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
Ja håller med, kvaliteten på inredning i min Passat o din C6 ser ut att hålla samma "fantastiska" kvalitet, dina inlagda bilder får tjäna som bevis smile.

Den här har inredningskvalite av hygglig klass (tittar man noga ser man att även instrumentbrädan är skinnklädd).

Det är samma kvalité på skinnet på instrumentbrädan i M3:an som Corvette C6 även om det där var en M5.

Är inte plast som i den fantastiska Passaten..

dawwe ...has left the building...
15 december 2012 · 4 474 Inlägg

FYI: M3 E46 kunde INTE beställas med skinninstrumentbräda från fabrik. Eller jo om man betalade typ 50" extra o gick via Individual möjligen. Jag har inte sett en endaste M3 E46 med instrumentbräda i skinn direkt från fabrik. Passaten har samma fantastiska plast som C6, faktum är att brädans överdel är sån där "mjukare stötuptagande plast" som känns bättre än hårdare dito, men fortfarande en bra bit från skinn...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
FYI: M3 E46 kunde INTE beställas med skinninstrumentbräda från fabrik. Eller jo om man betalade typ 50" extra o gick via Individual möjligen. Jag har inte sett en endaste M3 E46 med instrumentbräda i skinn direkt från fabrik. Passaten har samma fantastiska plast som C6, faktum är att brädans överdel är sån där "mjukare stötuptagande plast" som känns bättre än hårdare dito, men fortfarande en bra bit från skinn...

Jag vet, men det är du som envist hävdar att det är mycket bättre kvalité på M3 E46 inredningen än vad det är i en Corvette C6!

Var ärlig nu, har du ens suttit i någon av bilarna eller ännu hellre skruvat med dom?
Har suttit i passat men inte lika gammal som din, inget som imponerade på mig.

Turbovin Turbo lover
15 december 2012 · 555 Inlägg

Tror en viss person har en fin M5 E34 också där man kan prata om fin inredningskvalitet innan ekonomerna började ta över smile

Har inte suttit i tillräckligt många nyare jänkare för att uttala mig om kvalitén men designen är i varje fall horribel.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

Turbovin skrev:
Tror en viss person har en fin M5 E34 också där man kan prata om fin inredningskvalitet innan ekonomerna började ta över smile

Har inte suttit i tillräckligt många nyare jänkare för att uttala mig om kvalitén men designen är i varje fall horribel.

Hade en gammal E34 en gång i tiden med, nej..fortfarande inget som imponerar på mig.

Turbovin Turbo lover
15 december 2012 · 555 Inlägg

Tycker E34:an har finare materialval på sina ställen än min 7-serie. Men jag pratar mest om M5 E34:or som är utrustade med komplettläder på instrumentbräda och mittkonsol osv, vilket iofs fanns på 750 E38 också.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
HereComesTrouble Livsnjutare
15 december 2012 · 1 707 Inlägg

Turbovin skrev:
Tycker E34:an har finare materialval på sina ställen än min 7-serie. Men jag pratar mest om M5 E34:or som är utrustade med komplettläder på instrumentbräda och mittkonsol osv, vilket iofs fanns på 750 E38 också.

Spännande, men tycker inte du att det räcker med off topic nu eller ska vi prata om alla bilmodeller som någonsin tillverkats? Som tex en Impreza, den är väl inte heller plastig? :p

Turbovin Turbo lover
15 december 2012 · 555 Inlägg

Jo du har rätt, men det skiter jag i på en sån fyrhjulsdriven leksak som väger 1320 med mig i. Kvalitet väger smile

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
RichardAndersson
15 december 2012 · 19 Inlägg

Grekooz skrev:
Gå för m3an isåfall, 335 med sina 305hk är ej imponerande, jag hade överskattat den innan jag provkörde.
Okej, då jämför jag ju såklart med min evo vilket kanske inte är så rättvist men ändån.
Visst handlar det om ekonomin, men ska du trimma den, och få den så lik m3an som möjligt så lär det kosta minst lika mkt som en m3a i slutändan. Har du inte kört något värre innan så kanske det räcker med en 335 .
Lycka till smile

Som jag skrev provade jag själv M3 e46 och blev besviken då jag jämförde den med min impreza på motsvarande 340hk, nu är ju imprezan turbomatad medans m3an är sugis så bilarna har ju helt olika karaktärer och som sagt ska man inte jämföra äpplen med bananer, men det gör man ju såklart ändå :p

Senast redigerat av RichardAndersson (15 december 2012)

RichardAndersson
15 december 2012 · 19 Inlägg

baltis skrev:
335an saknar ju en del saker... utseende, diffbroms, sämre bromsar(?), andrahandsvärde, osv smile

Finns dock några undantag...

Kan STARKT rekommendera dig denna bilen

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=84791

Pratat en del med säljaren och det är en trevlig kille som inte sparat på något när det kommer till uppdateringar och underhåll utav bilen! Denna bilen är snabbare än en org. m3a i alla "grenar" dessutom smile

Såg ju jäkligt fin ut och en jäkla massa pengar nerplöjt i den men känns som om det är lite för mycket trimmat för min del, ett avgas och en programvara är lagom för mig men när man har börjat mixtra med andra saker så avstår jag helst..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang