Om du fick välja bland dessa/ vad vet du om dessa!!

Hermanssons_Garage
18 december 2012 · 2 415 Inlägg

Om du fick välja mellan dessa bilar, helt nya! 2013 årsmodel! bilen skulle endast få kosta max 250,000!

jag skulle valt Audi A3, volvo V60 T3 eller I40 Hyundai i40/IX35 det hade nog pendlat mellan dom!
men om man tänkte nybilsgaranti och service mäsigt hade jag nog tagit I40 tror jag.

Audi A3 1.6 TDI

Ford C-Max Titanium

Ford Focus 5D

Ford Focus Coupé-Cabriolet

Honda CR-V S 2.0

Honda Accord Sedan S 2.0

Ford Mondeo 2.0

Ford Grand C-Max

Honda Insight Elegance

Hyundai i35 2.0 4WD

Mercedes B-Klass Compact Sports Tourer

Mini Cabrio Cooper

Mini Cooper Coupé

Hyundai i40 kombi

Kia Sportage 2,0

Nissan Juke 4x4

Toyota Avensis 1,8, sedan

Peugeot 207CC

Volvo C30 2.0

Volvo V60 T3

Peugeot 308 SW

Opel Astra Sports Tourer

Toyota Urban Cruiser 1,4D

Volkswagen Golf TSI 160

Volkswagen Passat TSI160

Volkswagen Scirocco TSI 160

Volkswagen Touran

allt vad ni tycker om dessa bilar osv och ni kan om dom får ni gärna säga!

mvh

Senast redigerat av Tryck_o_pys (19 december 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
zemet
18 december 2012 · 4 069 Inlägg

Ingen av dom, alla är ju fwd. Men varför inte bmw 1 serie?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hermanssons_Garage
18 december 2012 · 2 415 Inlägg

zemet skrev:
Ingen av dom, alla är ju fwd. Men varför inte bmw 1 serie?

asså bland 1 utav dom i listan. inga andra... kommer förklara sedan smile
edit. alla är inte fwd. någon rwd o någon 4wd

Senast redigerat av Tryck_o_pys (18 december 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
zemet
18 december 2012 · 4 069 Inlägg

Isåfall v60n. Det är en svensk bil och en volvo. Säkert kort:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Rquired Allmänt envis
18 december 2012 · 12 512 Inlägg

För att skriva ner mina egna funderingar:
En del modeller ratar jag med en gång, som till exempel Toyota Urban Cruiser vilken misslyckades ordentligt i krocktester åtminstone med tanke på vad man kan förvänta sig av en helt ny modell. Andra ratas för att dom helt enkelt passerat bäst före-datum, som Volvo C30.

Jag hade tittat vidare på Passat TSI, V60, B-klass, Juke och CR-V. Passat och CR-V är extremt vettiga men lika tråkiga, V60 är en anti-Volvo det vill säga en opraktisk Volvo och faller på det, B-klass är dyr men praktisk och bör hålla hög kvalité medan Juke är lite speciell. Här får man stark turbomotor, rejäl 4WD, automatlåda och ett helt lass med mer eller mindre nödvändig elektronik på köpet men å andra sidan är den trång, man kan ha åsikter om utseendet och ägandekostnaderna verkar osäkra (andrahandsvärde?, verkar törstig med mera).

Jag hade nog landat i en Mercedes B-klass, men lägger samtidigt in en liten liten protest mot att ett av de vettigaste modellerna man kan köpa idag efter egna erfarenheter inte finns med. Skoda Yeti är väldigt praktisk, tar sig fram utanför vägen och är stadig på den samma, har visat sig hålla väl och ha ett stabilt andrahandsvärde. Dessutom får man mycket motor och utrustning för 250´.

Hade den funnits med är chansen stor att jag valt Yeti. smile

Tryck_o_pys: Vart ser du en bakhjulsdriven bil i den listan förresten? Alla modeller är antingen fram eller fyrhjulsdrivna?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hermanssons_Garage
18 december 2012 · 2 415 Inlägg

Rquired skrev:
För att skriva ner mina egna funderingar:
En del modeller ratar jag med en gång, som till exempel Toyota Urban Cruiser vilken misslyckades ordentligt i krocktester åtminstone med tanke på vad man kan förvänta sig av en helt ny modell. Andra ratas för att dom helt enkelt passerat bäst före-datum, som Volvo C30.

Jag hade tittat vidare på Passat TSI, V60, B-klass, Juke och CR-V. Passat och CR-V är extremt vettiga men lika tråkiga, V60 är en anti-Volvo det vill säga en opraktisk Volvo och faller på det, B-klass är dyr men praktisk och bör hålla hög kvalité medan Juke är lite speciell. Här får man stark turbomotor, rejäl 4WD, automatlåda och ett helt lass med mer eller mindre nödvändig elektronik på köpet men å andra sidan är den trång, man kan ha åsikter om utseendet och ägandekostnaderna verkar osäkra (andrahandsvärde?, verkar törstig med mera).

Jag hade nog landat i en Mercedes B-klass, men lägger samtidigt in en liten liten protest mot att ett av de vettigaste modellerna man kan köpa idag efter egna erfarenheter inte finns med. Skoda Yeti är väldigt praktisk, tar sig fram utanför vägen och är stadig på den samma, har visat sig hålla väl och ha ett stabilt andrahandsvärde. Dessutom får man mycket motor och utrustning för 250´.

Hade den funnits med är chansen stor att jag valt Yeti. smile

Tryck_o_pys: Vart ser du en bakhjulsdriven bil i den listan förresten? Alla modeller är antingen fram eller fyrhjulsdrivna?

där kallar jag en kommentar smile merc har väl fortfarande rwd?
uppskattar din fundering smile skriv allt du har i tankar om bilarna! smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
baltis
18 december 2012 · 1 948 Inlägg

Om jag hade varit på jakt efter en bra vardagsbil samt haft familj då hade jag valt en Skoda Yeti.

Utav dom bilarna du har radat upp så är det enbart mini coopern som faller mig i smaken faktiskt, tyvärr kommer man ju inte så långt med 250k vid nybilsköp.


Sen har jag även en filosofi som verkligen kan användas här:
Hellre en välutrustad Kia (eller annat billigt märke) än en basutrustad BMW (eller annat dyrt märke).

En Audi på 90hk med fm-radio kanske ser lite bättre ut på garageuppfarten... men det e ack så mycket trevligare att åka omkring i en Hyundai med 130hk och blåtand big_smile

baltis
18 december 2012 · 1 948 Inlägg

zemet skrev:
Isåfall v60n. Det är en svensk bil och en volvo. Säkert kort:)

Volvo är väll kinesiskt? (efter att dom köpte det från amerikanerna) big_smile

Emilius Avstängd
18 december 2012 · 1 714 Inlägg

Scirocco naturligtvis, resten var ju för det mesta rent junk.

Seriöst, står du på fullaste allvar och velar mellan bilar som Scirocco och Kia sportage?

Rquired Allmänt envis
18 december 2012 · 12 512 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Rquired skrev:
För att skriva ner mina egna funderingar:
En del modeller ratar jag med en gång, som till exempel Toyota Urban Cruiser vilken misslyckades ordentligt i krocktester åtminstone med tanke på vad man kan förvänta sig av en helt ny modell. Andra ratas för att dom helt enkelt passerat bäst före-datum, som Volvo C30.

Jag hade tittat vidare på Passat TSI, V60, B-klass, Juke och CR-V. Passat och CR-V är extremt vettiga men lika tråkiga, V60 är en anti-Volvo det vill säga en opraktisk Volvo och faller på det, B-klass är dyr men praktisk och bör hålla hög kvalité medan Juke är lite speciell. Här får man stark turbomotor, rejäl 4WD, automatlåda och ett helt lass med mer eller mindre nödvändig elektronik på köpet men å andra sidan är den trång, man kan ha åsikter om utseendet och ägandekostnaderna verkar osäkra (andrahandsvärde?, verkar törstig med mera).

Jag hade nog landat i en Mercedes B-klass, men lägger samtidigt in en liten liten protest mot att ett av de vettigaste modellerna man kan köpa idag efter egna erfarenheter inte finns med. Skoda Yeti är väldigt praktisk, tar sig fram utanför vägen och är stadig på den samma, har visat sig hålla väl och ha ett stabilt andrahandsvärde. Dessutom får man mycket motor och utrustning för 250´.

Hade den funnits med är chansen stor att jag valt Yeti. smile

Tryck_o_pys: Vart ser du en bakhjulsdriven bil i den listan förresten? Alla modeller är antingen fram eller fyrhjulsdrivna?

där kallar jag en kommentar smile merc har väl fortfarande rwd?
uppskattar din fundering smile skriv allt du har i tankar om bilarna! smile

Mercedes mindre modeller har drivit på framhjulen sedan den första A-klass lanserades 1997, så även B-klass 2012. Puh, sedan vet jag inte riktigt hur tankarna har snurrat. smile

Av VAG-modellerna upplever jag att Passat ger mest bil för pengarna, bland Honda ger nya CR-V detsamma och den modellen slår också alternativen från Toyota, Ford, Peugeot, Opel, Hyundai och KIA på fingrarna i ett snabbt slag. Mini och modellerna med fällbart tak föll på att det är lite mer opraktiska leksaker än rejäla bilar, medan Juke borde trillat väck tidigt men fick vara kvar ett tag just för att den ger en hel del leksaker för pengarna samtidigt som den trots allt fungerar till vardags.

Sedan motiverade jag nog resten i inlägget ovan? B-klass är både praktisk och vettig, men likväl så finns känslan av en dyr Mercedes i form av utseende, upplevd kvalité och teknik under skalet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sonaxvax
18 december 2012 · 490 Inlägg

volvo eller passat mest med tanke på designen och båda modellerna är ett säkert kort för det mesta!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Riccardo
18 december 2012 · 237 Inlägg

Passaten min mamma köpte en förra året med 160hk tsi och dsg. Grym komfort och skapligt pigg
Audi A3 är oxå mkt bra bil och nog den som har bäst andrahandsvärde.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Mack Forum- och sitemoderator
18 december 2012 · 26 194 Inlägg

Volvo V60:in har jag varit smått kär i sedan den kom ut, oavsett om den är helt opraktiskt eller kinesisk för det. Gillar till och med rumpan, och skulle det dessutom vara en AWD så..ja tack.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
mb_pucken
18 december 2012 · 5 091 Inlägg

Jag hade köpt en golf 7a;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
DasAuto
18 december 2012 · 2 751 Inlägg

Golf brukar vara solida bilar, mercan lika så.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
OpelP1
18 december 2012 · 1 412 Inlägg

Hyundai i40 eller honda accord, hyundaien för att den är prisvärd och hondan för att den är en honda. smile
Möjligtvis opeln om den känns skön att köra.

Resten ser jag ingen vits med.

Senast redigerat av OpelP1 (18 december 2012)

magnuslindstrom
18 december 2012 · 136 Inlägg

Opel Astra är ett riktigt underskattat alternativ. Lär inte kosta 250 kkr heller. inte ens i närheten.. Annars hade jag nog på denna listan valt Passat, synd bara att den är så förbannat tråkig och vanlig. Inte bäst på nåt, men förmodligen näst bäst på allt... Alldeles för vanlig dock, inget kul när alla grannarna har likadana.

Konstig lista du har förresten.. inte många bilar i samma klass ens, men däremot en i varje känns det som... Beror väl också mycket på behoven.. jag har barn och hund = kombi direkt.. cabbe funkar liksom inte ens i tanken..

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
zemet
18 december 2012 · 4 069 Inlägg

baltis skrev:

zemet skrev:
Isåfall v60n. Det är en svensk bil och en volvo. Säkert kort:)

Volvo är väll kinesiskt? (efter att dom köpte det från amerikanerna) big_smile

Jo visst. Men det är ju en bil byggd(?) och utvecklad i sverige. Jaguar ägs ju av Tata men tror inte tata försöker berätta för jaguar hur man bygger bilar:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
stevett
18 december 2012 · 298 Inlägg

V60 T3

Skulle jag välja smile

Black widow
DavidSan
18 december 2012 · 227 Inlägg

En Hyundai i40 kan man få för 249.900:- med ALL utrustning förutom automat... då har den nav, panoramaglastak, elstolar, backkamera m.m. 177hk bensinare. Skapligt pris smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang