Bergstens Volvo S70 T5A (1999) - Långtidsprojekt...

Projektet som spårade, en 17-åring med för mycket ork och fritid som vägrar att ge upp på finess och detalj, följ och beskåda vad en liten skit till ungdom kan göra med en sådan bil. Lämna gärna en kommentar och tyck till, tveka inte att fråga på något om du är nyfiken!
  • 102 Följare
  • 112 533 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 september 2015
TBergsten
2 januari 2013 · 996 Inlägg

Fabbhoe skrev:

TBergsten skrev:

Fabbhoe skrev:
Fint! ska följas! smile

Kanon wink Vet inte riktigt, men var du intresserad utav dioderna? tongue

Avstår då jag vet inte om jag ska hålla mig till blåa eller vita dioder istället! smile

Okej smile

Vikr
2 januari 2013 · 210 Inlägg

ska följas smile sugen på att starta projekt på min med...synd bara att ekonomin är som den är...

TBergsten
2 januari 2013 · 996 Inlägg

Vikr skrev:
ska följas smile sugen på att starta projekt på min med...synd bara att ekonomin är som den är...

Kung! "Agera, tänka"... Kör på det så kommer bilen bli så mycket mer älskvärd lol cool

PhaX
3 januari 2013 · 159 Inlägg

Fan va du stökar me bilen Bill wink
Kommer bli bra de här! smile

Japanskt ska de va!
TBergsten
5 januari 2013 · 996 Inlägg

PhaX skrev:
Fan va du stökar me bilen Bill wink
Kommer bli bra de här! smile

He he big_smile Tackar Matte smile

Idag fick jag en efterlängtad present, får se om jag nog med tid och kunskap för att montera det imorgon wink Kommer lite bilder isåfall smile

PhaX
5 januari 2013 · 159 Inlägg

TBergsten skrev:

PhaX skrev:
Fan va du stökar me bilen Bill wink
Kommer bli bra de här! smile

He he big_smile Tackar Matte smile

Idag fick jag en efterlängtad present, får se om jag nog med tid och kunskap för att montera det imorgon wink Kommer lite bilder isåfall smile

Nej du ska till Backe ikväll wink

Japanskt ska de va!
TBergsten
7 januari 2013 · 996 Inlägg

PhaX skrev:

TBergsten skrev:

PhaX skrev:
Fan va du stökar me bilen Bill wink
Kommer bli bra de här! smile

He he big_smile Tackar Matte smile

Idag fick jag en efterlängtad present, får se om jag nog med tid och kunskap för att montera det imorgon wink Kommer lite bilder isåfall smile

Nej du ska till Backe ikväll wink

Ja det slutade ju så haha tongue

I övrigt så har ju min krigarnokia nu gett upp (domedagen måste vara nära???) så ni får tyvärr inte bilder på ett tag, snor kanske syrrans systemkamera eller nått i den stilen då det gäller bilder till detta... Lär väl poppa upp en ny tele nu kanske smile

Ska hem för övrigt i helgen och fixa det jag tyvärr inte hann med förra helgen och försöka få klart fjäderbensstaget smile

Kika in här också, han reklamerar för mig, jag reklmerar för honom, simple task lol Nemen kika, fet kärra och ett nystartat projekt så smile http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=263114

Ha'e bra mekers...

TBergsten
22 februari 2013 · 996 Inlägg

Update 2013-02-22 [Vevhusventilation] smile

Senast redigerat av TBergsten (22 februari 2013)

maxxiz
22 februari 2013 · 92 Inlägg

läste igenom tråden nu. gillart skarpt wink
kika in min med tongue

- Volvo For Life -
TBergsten
22 februari 2013 · 996 Inlägg

maxxiz skrev:
läste igenom tråden nu. gillart skarpt wink
kika in min med tongue

Fint! smile

Done smile

valstadkillen
22 februari 2013 · 1 523 Inlägg

ett helvete att kapa upp dörrarna för högtalarna.. djupet e ej djupt.. skulle rekomendera att anginhgen bygga om dörrsidorna eller att bygga om brädan till ett 5.25'' kitt på brädan och en 8'' låda i handsfacket som agerar midbas och en huvudenhet som har tidskomp. ja kommer köra 3 vägs fram och 2 10or bak när ja e klar. allt kommer kopplas aktivt ..  har bitone som ska kopplas in och har allt massive audio.

Peugeot 207 (2006)
TBergsten
22 februari 2013 · 996 Inlägg

valstadkillen skrev:
ett helvete att kapa upp dörrarna för högtalarna.. djupet e ej djupt.. skulle rekomendera att anginhgen bygga om dörrsidorna eller att bygga om brädan till ett 5.25'' kitt på brädan och en 8'' låda i handsfacket som agerar midbas och en huvudenhet som har tidskomp. ja kommer köra 3 vägs fram och 2 10or bak när ja e klar. allt kommer kopplas aktivt ..  har bitone som ska kopplas in och har allt massive audio.

Är nöjd med högtalarna som sitter i nu, spelar på helt dugligt för min del och även enligt andra så högtalarna är jag nöjd med. Med punkten "bygga ljud" så syftar jag på att göra egen låda på något litet finare sätt... smile Tack dock för tipset, hade jag haft kunnigheter nog så hade jag kanske vågat mig på att göra om brädan till 5,25" tongue

valstadkillen
23 februari 2013 · 1 523 Inlägg

TBergsten skrev:

valstadkillen skrev:
ett helvete att kapa upp dörrarna för högtalarna.. djupet e ej djupt.. skulle rekomendera att anginhgen bygga om dörrsidorna eller att bygga om brädan till ett 5.25'' kitt på brädan och en 8'' låda i handsfacket som agerar midbas och en huvudenhet som har tidskomp. ja kommer köra 3 vägs fram och 2 10or bak när ja e klar. allt kommer kopplas aktivt ..  har bitone som ska kopplas in och har allt massive audio.

Är nöjd med högtalarna som sitter i nu, spelar på helt dugligt för min del och även enligt andra så högtalarna är jag nöjd med. Med punkten "bygga ljud" så syftar jag på att göra egen låda på något litet finare sätt... smile Tack dock för tipset, hade jag haft kunnigheter nog så hade jag kanske vågat mig på att göra om brädan till 5,25" tongue

e det orginal ? mitt orginal spela skit ....  låter sjukt mkt bättre nu smile

Peugeot 207 (2006)
TBergsten
23 februari 2013 · 996 Inlägg

valstadkillen skrev:

TBergsten skrev:

valstadkillen skrev:
ett helvete att kapa upp dörrarna för högtalarna.. djupet e ej djupt.. skulle rekomendera att anginhgen bygga om dörrsidorna eller att bygga om brädan till ett 5.25'' kitt på brädan och en 8'' låda i handsfacket som agerar midbas och en huvudenhet som har tidskomp. ja kommer köra 3 vägs fram och 2 10or bak när ja e klar. allt kommer kopplas aktivt ..  har bitone som ska kopplas in och har allt massive audio.

Är nöjd med högtalarna som sitter i nu, spelar på helt dugligt för min del och även enligt andra så högtalarna är jag nöjd med. Med punkten "bygga ljud" så syftar jag på att göra egen låda på något litet finare sätt... smile Tack dock för tipset, hade jag haft kunnigheter nog så hade jag kanske vågat mig på att göra om brädan till 5,25" tongue

e det orginal ? mitt orginal spela skit ....  låter sjukt mkt bättre nu smile

Stora ljudpaketet tongue Men det kan ju alltid bli bättre wink

valstadkillen
23 februari 2013 · 1 523 Inlägg

TBergsten skrev:

valstadkillen skrev:

TBergsten skrev:

Är nöjd med högtalarna som sitter i nu, spelar på helt dugligt för min del och även enligt andra så högtalarna är jag nöjd med. Med punkten "bygga ljud" så syftar jag på att göra egen låda på något litet finare sätt... smile Tack dock för tipset, hade jag haft kunnigheter nog så hade jag kanske vågat mig på att göra om brädan till 5,25" tongue

e det orginal ? mitt orginal spela skit ....  låter sjukt mkt bättre nu smile

Stora ljudpaketet tongue Men det kan ju alltid bli bättre wink

tycker du ska satsa på framsystemet ... vet en som har en frontsublåda för 8"' bas till salu  för 1500 plus frakt ... han har en bas till oxå.. 500 till så får du basen

Peugeot 207 (2006)
TBergsten
23 februari 2013 · 996 Inlägg

valstadkillen skrev:

TBergsten skrev:

valstadkillen skrev:

e det orginal ? mitt orginal spela skit ....  låter sjukt mkt bättre nu smile

Stora ljudpaketet tongue Men det kan ju alltid bli bättre wink

tycker du ska satsa på framsystemet ... vet en som har en frontsublåda för 8"' bas till salu  för 1500 plus frakt ... han har en bas till oxå.. 500 till så får du basen

Ska ha det i åtanke, är dock inte intresserad för tillfället tongue Tror nog jag blir nöjd när jag fått in ett par basar smile

JimBo__
23 februari 2013 · 1 804 Inlägg

Ser bra ut detta! smile lycka till!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
TBergsten
23 februari 2013 · 996 Inlägg

JimBo__ skrev:
Ser bra ut detta! smile lycka till!

Ja man får hoppas på det lol Tack! smile Ska kika in din 850 senare idag, sitter och smpillar med foliering just nu... cool

JimBo__
23 februari 2013 · 1 804 Inlägg

TBergsten skrev:

JimBo__ skrev:
Ser bra ut detta! smile lycka till!

Ja man får hoppas på det lol Tack! smile Ska kika in din 850 senare idag, sitter och smpillar med foliering just nu... cool

Låter bra wink jaså, vad foilerar du? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
TBergsten
23 februari 2013 · 996 Inlägg

JimBo__ skrev:

TBergsten skrev:

JimBo__ skrev:
Ser bra ut detta! smile lycka till!

Ja man får hoppas på det lol Tack! smile Ska kika in din 850 senare idag, sitter och smpillar med foliering just nu... cool

Låter bra wink jaså, vad foilerar du? smile

Spegelpaneler, inlägg till handsfacket samt det dära inlägget som ligger runtom myntfacket, handbromsen, växelspaksdamasken osv... tongue Skulle ha gjort skiten runt stereon också men vet inte om jag orkar ta lös den skiten idag... tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang