Kimmy90
Honda fanatiker
1 april 2017
· 430 Inlägg
Var på att igen!
Fortsätter riva för att lyfta ur motorn, och gav mig på att riva drivaxlarna!
Men man måste ju älska besiktningsmän! Bilen gick ju igenom i princip felfritt, men jag förstår inte det felet jag hittade! Skäms på mig själv som helt missat det! Men nu handlade det inte om mig..
Hur kan man ha missat att en damask är av på mitten, att fettet har sprutat överallt x'D
Ja jag är glad att jag slapp fixa det, åka in och besikta om för att sen igen riva allt! För dom flesta besiktningsmän är så nitiska att dom seriöst tror att man struntar i att fixa det.. när man ändå säger att " jag fixar det med en gång bara jag slipper åka hit igen, du ser ju resten av skicket på bilen "
Nästa sida gick felfritt, skönt när det är så!
Nu... nästa fel man upptäcker som dom inte heller har sett, är att mitt vänstra främre motorfäste hängde i en skör tråd! Ordagrant! Haha, ska nummer två att beställa hem!
Efter jag gjort detta, så började ideerna ploppa upp i skallen! Rev av min ventilkåpa och kollade på mina två andra jag hade liggandes, och insåg att jag tyckte att b16a1 kåpan såg läckrare ut, där DOHC var större, och att det står honda motors co istället för bara honda!
Plötsligt kände jag mig som doktor Mengele när jag stod där med vinkelslipen i näven, kåpan på en bräda på golvet och jag började kapa i den, bort med två jordpunkter och lite till...
Nu behöver inte påhoppen hagla in, jag vet risker etc etc med att kapa upp skyddet för dreven! Men jag gillar att vara lite on the edge! Plus att jag gillar woaw faktorn när dom ställbara dreven syns! End of story!
Jag blev nöjd med resultatet, nu ska bara lacken bort från kåpan och sen lämnas till en kär vän så han kan pulverlacka den i spoon gult!
Over & Out
My VTEC goes like BWAAAAAAAAH!