Ford Focus

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Hej.
Jag har en Ford Focus 99a. Tog in batteriet för laddning, när jag sedan skulle sätta tillbaka det, kommer jag inte in i huven igen... sad Någon som vet hur jag ska göra ??

Pim_Pim
5 januari 2013 ·

Kan du inte öppna huven med bilnyckeln ?

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Nä det går inte...

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Måste batteriet sitt i för att det ska fungera ?

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Nej, det går inte, måste batteriet sitta i för att låster ska fungera ?

Pim_Pim skrev:
Kan du inte öppna huven med bilnyckeln ?

Pim_Pim
5 januari 2013 ·

Nej det tror jag inte..

Har inte ford Focus som så att du vrider på fordmärket fram och sen stoppar in nyckeln i hålet, vrider vänster så öppnas huven lite och sedan vrider man höger och då kan man dra upp huven helt. ?

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Jo det är så det ska fungera neutral och det gjorde det också, ända tills jag tog ur batteriet och stängde....

Fredde_Vette JaG
5 januari 2013 · 785 Inlägg

Konstigt! Det låset är helt mekaniskt.. Prova att smörja upp låset lite och trycka till huven så den lossnar.

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Pim_Pim
5 januari 2013 ·

Är nog bara att försöka igen, batteriet har inget med det att göra.

Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Jag vräkte på smörj i förrgår och provade sedan utan resultat.. fick stå över natten, men det vill inte ändå...

Fredde_Vette JaG
5 januari 2013 · 785 Inlägg

Kofot? smile

Du har kanske sån otur att ditt huvlås rasat när du stängt huven..

En annan tanke som slog mig var om du fått något i kläm mellan huv och något så den ligger och spänner och därför inte vill öppna. Prova att trycka över låset på huven samtidigt som du vrider på nyckeln..

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Haha kofot smile Jag öppnade bara för att ta ur batteriet, stängde försiktigt som alltid.... finns det inget knep för att få upp huven utan kofot eller andra tillhyggen ?

NIzmO Ollikkala Racing
5 januari 2013 · 1 724 Inlägg

Är ju ett plast-stag mellan nyckellåset och låskistan som kan hoppa loss, sitter med "U-klämma" på varje sida som bara är att rycka bort när allt är öppet.

Försök att komma åt på nått sett genom grillen så du kan vrida på staget eller från frontens undersida, det är lite trångt men det ska gå för vet att jag gjort det några gånger (om det är staget som hoppat av dvs).

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Lilla66
5 januari 2013 · 16 Inlägg

Ok tack, ska prova det i morgon smile

Lilla66
6 januari 2013 · 16 Inlägg

Hej, jag frågade tidigare om låset går på ström.. fick svaret att det inte gör det, varför går det då två kablar in i låset ? Batteriet sitter inte i...MVH Lilla smile

NIzmO skrev:
Är ju ett plast-stag mellan nyckellåset och låskistan som kan hoppa loss, sitter med "U-klämma" på varje sida som bara är att rycka bort när allt är öppet.

Försök att komma åt på nått sett genom grillen så du kan vrida på staget eller från frontens undersida, det är lite trångt men det ska gå för vet att jag gjort det några gånger (om det är staget som hoppat av dvs).

Senast redigerat av Lilla66 (6 januari 2013)

NIzmO Ollikkala Racing
6 januari 2013 · 1 724 Inlägg

Hmm inte tänkt på det men är ganska säker på att låset är helt mekaniskt, kommer inte ihåg om det finns nån lampa på instrumentpanelen som säger om nån dörr eller lucka är öppen men om det gör det kan det vara för den funktionen.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Fredde_Vette JaG
6 januari 2013 · 785 Inlägg

Larm?

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
5E
6 januari 2013 · 92 Inlägg

Oftast så är nyckeln så sliten att den inte passar i låscylindern längre. Har du någon reservnyckel? Annars kan du försöka lirka med nyckeln (men ta aldrig i så hårt att du bryter av nyckeln). På en Focus -99 så finns inget plaststag som det gör på dom nyare...

Hur som helst borde jag frågat om nyckeln går att vrida om eller är den helt pall i mitten läget?

Lilla66
6 januari 2013 · 16 Inlägg

Det går bra att vrida till vänster först som man ska, men sen åt höger tar det stopp på halva vägen... nyckeln är i nyskick....

Lilla66
6 januari 2013 · 16 Inlägg

Nej, inget larm...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang