Varför begär folk så mycket pengar för sina skrotbilar?

Volvo740-88 Volvo850-92
6 januari 2013 · 1 678 Inlägg

it_mutt skrev:

Volvo740-88 skrev:

OpelP1 skrev:

Ja precis, och köpare som beter sig sådär ignorerar jag.
Det är enklast så då man ändå får bilen såld till någon smidigare person senare.

Då får man inte sålt bilen. Om det finns bara en köpare och man vill få sålt bilen så måste man vika sig.
Så är det bara.

Finns alltid mer än en köpare. Finns folk jag sagt rakt ut till att de inte -får- köpa bilen, oavsett vilka pengar de kommer med. Så nej, man måste inget alls som säljare.

Jag undrar vart dessa köpare är då när säljaren har t.o.m sänkt priset wink
Om man inte vill så blir det ingen affär.

Men säljaren sade att han skulle skotta fram bilen och skicka bilder till min mail.

it_mutt Avstängd
6 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

it_mutt skrev:

Volvo740-88 skrev:

Då får man inte sålt bilen. Om det finns bara en köpare och man vill få sålt bilen så måste man vika sig.
Så är det bara.

Finns alltid mer än en köpare. Finns folk jag sagt rakt ut till att de inte -får- köpa bilen, oavsett vilka pengar de kommer med. Så nej, man måste inget alls som säljare.

Jag undrar vart dessa köpare är då när säljaren har t.o.m sänkt priset wink
Om man inte vill så blir det ingen affär.

Men säljaren sade att han skulle skotta fram bilen och skicka bilder till min mail.

Som jag skrev tidigare kan det variera enormt. Min erfarenhet är; en annons i jan-feb=0 intressenter. Samma annons 3-4-5 måndader senare; telefonen ringer oavbrutet. Och det var det jag menade; bara för att folk inte ringer som galningar nu så innebär det inte att han inte kommer bli av med den.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
6 januari 2013 ·

Volvo740-88 skrev:

OpelP1 skrev:

it_mutt skrev:

Kan vara så enkelt att han inte vill ha något j*vla novellskrivande via sms. Och han tycker nog samma/lika, kan du som intressent inte göra en av de få sakerna han ber om, så får det vara.

Hade det varit min annons hade jag nog frågat hur du klarade av att hantera sms när du uppenbarligen inte är läskunnig eller liknande

Ja precis, och köpare som beter sig sådär ignorerar jag.
Det är enklast så då man ändå får bilen såld till någon smidigare person senare.

Då får man inte sålt bilen. Om det finns bara en köpare och man vill få sålt bilen så måste man vika sig.
Så är det bara.

Alla är inte födda på sent 80 tal och senare.  Som om min far hade lagt ut en bil vilket aldrig skulle ske så skulle du kunna skicka tusentals sms och du hade inte fått ett enda svar.
Vad är de som är så farligt att ringa till säljaren och fråga?  De tar 5 minuter så vet du allt du vill om bilen.  Mail tar timmavis och är jävligt tidskrävande.   När jag sålt saker har de mest skett via telefon.  1 enda gång nånsin har jag svarat på mail och då var de snabba bud, där köparen sade att han kommer dagen efter med släp för att hämta en mc.   

Du måste se de från båda sidor men de gör visst inte folk längre.

OpelP1
6 januari 2013 · 1 412 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

OpelP1 skrev:

it_mutt skrev:
Kan vara så enkelt att han inte vill ha något j*vla novellskrivande via sms. Och han tycker nog samma/lika, kan du som intressent inte göra en av de få sakerna han ber om, så får det vara.

Hade det varit min annons hade jag nog frågat hur du klarade av att hantera sms när du uppenbarligen inte är läskunnig eller liknande

Ja precis, och köpare som beter sig sådär ignorerar jag.
Det är enklast så då man ändå får bilen såld till någon smidigare person senare.

Då får man inte sålt bilen. Om det finns bara en köpare och man vill få sålt bilen så måste man vika sig.
Så är det bara.

Det finns alltid fler köpare, ibland får man vänta lite extra innan någon vettig köpare hör av sig men det är värt att vänta på det.

Så är det bara.


Framåt våren är den där bilen poppis igen.

Senast redigerat av OpelP1 (6 januari 2013)

DKn
6 januari 2013 · 535 Inlägg

Bara en sak folk kan tänka på i allmänhet. En polare till mig ringde aldrig när han skulle köpa eller sälja saker.
Han stammar som bara fan och tycker det är riktigt jobbigt att prata i telefon då med människor han inte känner.
Men jag håller också med är man intresserad att köpa något så ringer man.
Men ville bara säga de, så nu inte avfärdar alla för att dom inte ringer.

Tiger1978 Fattig student
6 januari 2013 · 1 282 Inlägg

Jag tar dom flesta av mina affärer på mail, och jag kan säga, med hela min familj tjatandes bakom min rygg att jag borde ha en bil mer än 2 månader, att jag borde lära mig att vara en bil trogen. Att jag efter lite mer än 200 bilars ägande borde kanske hitta nått som passar, så kan jag säga att telefon inte funkar för alla..
Just nu vet jag vad jag vill ha, men pallar inte med alla idioters "det finns inga fel på denna bilen, det kan jag garantera"
Brukar köpa bilar osedda, åka en bit, men folk tenderar att vara ärligare på mail,  man kan få fler bilder, folk kommer på fler defekter när dom sätter sig ner vid datorn och tänker efter, och känns lite mer seriösa när dom faktiskt kan lägga lite tid för att orka kolla sin mail för att faktiskt kunna sälja sin skit till nån som kanske vill/behöver ha den..
När jag har annons ute föredrar jag mail, före telefon och sms om det inte finns nån mer än jag. som tänker den ska jag ha om dom kan gå ner LITE i pris..

Har en 745:a ute på annons för just nu ett ganska bra pris för skickets skull, satte ett överpris på den när jag satte ut den för att slippa "sälja halva pris?"
Vet vad jag vill ha men det är värt att känna sig för.. Man får alltid ett par skambud, men man lär sig.. Skambudet kan precis vara det du begär wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
AntrE
6 januari 2013 · 2 140 Inlägg

Min åsikt lyder KÖPAREN anpassar sig efter SÄLJAREN.
Sms är samma sak som mail..

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 januari 2013 · 10 427 Inlägg

Rätt så grymma underpriser på bilar i Sverige, iaf när afrikaner köper skitbilar,
exporterar och säljer bilar för typ 40 000 i Afrika  - som de köpt i Sverige för en femtusing. lol

xXSammy
6 januari 2013 · 6 582 Inlägg

Bilarna är inte problemet, föräldrarna måste lära sina barn att inte köpa A-traktorer då de säljs för ockerpriser.

De/Dem
Pim_Pim
6 januari 2013 ·

Malheus skrev:
Bilarna är inte problemet, föräldrarna måste lära sina barn att inte köpa A-traktorer då de säljs för ockerpriser.

Underbart med dessa överpriser på a-traktorer, för då kan man bygga och tjäna en hacka. lol

xXSammy
6 januari 2013 · 6 582 Inlägg

Pim_Pim skrev:

Malheus skrev:
Bilarna är inte problemet, föräldrarna måste lära sina barn att inte köpa A-traktorer då de säljs för ockerpriser.

Underbart med dessa överpriser på a-traktorer, för då kan man bygga och tjäna en hacka. lol

http://www.blocket.se/stockholm/Kapad_7 … 11&w=1

Vad sägs om en kapad 740 för 30k?

Eller är en 740 TIC bättre för 13k?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv … 11&w=3

Svårt val! My meowskers is tingling.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang