Uppfrächning av Mercedes W202
Visar lite bilder på vad som har gjorts på bilen och hoppas på att få några fina tips på vad man skulle kunna göra med den också :) Så ta er gärna tid och kommentera :)

Jag äger en Mercedes W202a med 1,8 liter rak 4a och jag tänkte att jag skulle göra ett projekt av den. Visserligen har jag redan gjort rätt mycket på den men jag tänkte att jag skulle visa lite bilder på hur den såg ut från början och vad jag har gjort med den. Och självklart är jag mottaglig för andra funderingar som man skulle kunna göra med den ![]()
Följ gärna med och se lite vad som har gjorts och vad som skall göras ![]()
Säg gärna till när ni börjat följa mitt projekt så jag kan gå in och titta på era biler och eventuella projekt ![]()
Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-09 23:52)

Kom senare fram till att det är extremt opraktiskt med den originala golvmattan när basarna är där så det blev att såga ut en fanerskiva och sätta gångjärn för att kunna nå reservhjulet utan att behöva ta ur basarna ![]()
Så blev det ![]()
Och då måste ju förstärkaren vara någonstans också ![]()

Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-07 16:58)

Färdigt målat och inklätt
Golvet i bagaget är målat med helt vanlig husfärg medan hatthyllan är inklädd i tyg ![]()

+att jag har LED band i övrekanten som är kopplade till knappen som gör så att bagagelyset börjar lysa när man öppnar luckan ![]()
Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-07 17:03)

Det är bara lite av vad som hänt med bilen
Mera bilder kommer nog inom tid men kommentera gärna vad ni tycker om mina funderingar ![]()

Men nu börjar det hända saker
Bilderna är tagna från i somras och nu har jag på sänkningsfjädrorna och lättmetallsfälgarna. Grillen har blivit svartmålad och bromsoken rödmålade ![]()
+Att jag har tagit bort lykttorkarna

Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-07 17:48)

bossi mese...

Tackar ![]()

Tyckte det skulle bli snyggare med en röd mätartavla så nu har jag röda LED brännare isatt där istället för de originala som var gula ![]()
Ursäktar för lite dålig bildkvalite
Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-07 20:23)

Fin merca du har, gillar att de tänds i bagaget när du öppnar luckan
kommer följas ![]()

Kimlillieskold skrev:
kommer följas
Tackar tackar
Tyckte att det va onödigt att det lyste i bagaget när luckan var fast ![]()

Green-Mercedes skrev:
Kimlillieskold skrev:
kommer följas
Tackar tackar
Tyckte att det va onödigt att det lyste i bagaget när luckan var fast
haha jo de kan man ju tycka ![]()

Tyckte det skulle vara ganska unikt med en plåt där så det blev så
Med diverse brytare till LEDs och en telefonhållare ![]()

Här är lite bilder på LEDarna vid fötterna i framsätet
Kommer nog i baksätet någon gång också bara jag har funderat ut hur jag ska sätta fast dem så inte någon kör över kablarna när de flyttar passaserarsätet ![]()

Senast redigerat av Green-Mercedes (2013-01-07 23:09)

På torsdag blir det antagligen tid att gå ut till garaget och börja mecka lite
Kommer mera bilder då ![]()

Helvete vacker W202, kan man fråga en sak? Skorrar din bil något vid högt bastryck ? (eller har gjort) och isåfall vart kom skorrandet ifrån och hur åtgärdade du det ?
Följs!

WarMachineZ skrev:
Helvete vacker W202, kan man fråga en sak? Skorrar din bil något vid högt bastryck ? (eller har gjort) och isåfall vart kom skorrandet ifrån och hur åtgärdade du det ?
Följs!
Tackar
Kul att bilen gillas
Det kan jag inte säga att den göra
Bara förstås backluckan som skramlar och har sig men jag har ju 6*9 i hatthyllan och då har jag Marcrom högtalare i framdörrarna ![]()

Jo min baklucka skramlar med, men jag får även in skramelljud in i bilen, min hatthylla skorrar otroligt
(tror jag)
0.009085