Bilen bara dör

Crxkoffe
13 januari 2013 · 847 Inlägg

Hej! jag äger en honda crx 89 inte vtec modellen, när jag är ute och kör så kan bilen bara tvärdö , sen är det bara att starta och köra vidare, det kan hända flera gånger om dagen, framför allt när motorn inte är riktigt varm, hjälp!!vad ska jag undersöka, har ni några tips vad det kan vara? tack på förhand smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Jimmy_N Makaronborrare
13 januari 2013 · 993 Inlägg

Bränslepumpsrelät brukar spöka på denna modellen. Lödningarna brukar bli dåliga efter ett tag. I stället för att köpa nytt kan man göra om lödningarna själv smile

Jimmy_N Makaronborrare
13 januari 2013 · 993 Inlägg
Crxkoffe
13 januari 2013 · 847 Inlägg

okey får väl ta och kolla till det smile, är det något mer som kan krabba, den dör ofta om jag sliter till i kryckan i kurvorna och gasar upp o ner mycket, den bilen har blivit lite lustig med det där hmm

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
13 januari 2013 · 847 Inlägg

Vad hittar jag bränslepumpsrelät då?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Jimmy_N Makaronborrare
13 januari 2013 · 993 Inlägg

Det hittar du strax ovanför pedalerna

risodlarn
13 januari 2013 · 577 Inlägg

En pol på batteriet kan sitta löst

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Crxkoffe
13 januari 2013 · 847 Inlägg

Okej, tackar smile ska ta och kolla det ni tipsat om

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
13 januari 2013 · 173 Inlägg

Hur går den om du står och trampar på tomgång ca 5 min?
Beter den sig likadant när han blir varm då ?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Crxkoffe
13 januari 2013 · 847 Inlägg

Saab_Guden skrev:
Hur går den om du står och trampar på tomgång ca 5 min?
Beter den sig likadant när han blir varm då ?

det gör den nog inget jag har tänkt på

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang