Big-Nyz
30 september 2015
· 582 Inlägg
Har beställt turbo idag!
Och det ligger en låda grejer under soffbordet...
Försöker pressa på killen som ska borra blocket...
I väntan på allt så har jag småpysslat. Målat lite. Plockat undan lite grejer. Plockat bort bränsletrycksmätaren som visade lite random 1 - 1,5 bar fel, beroende på humör. Huggit ved, börjat bygga hobbithus, snickrat på en akustisk bas...
Eftersom jag har gröna R-spridare så beslöt jag ta upp bränsletrycket i originalregulatorn till 3,8 bar, som spridarna är specade för. Gjorde så här:
Att klämma på måfå tror jag är inge bra. Så jag byggde en adapter och kopplade kompressorn till bränsle-in. På så sätt kunde jag sakta höja trycket med kompressorns regulator och se när bränsletrycksregulatorn började pysa. Original pös den på 3,2 bar. Klämde i några etapper, mätte och landade till sist på ganska exakt 3,8 bar. Fungerade smidigt och fint.
Har förstått att original bränslepump hänger med till fem bars bränsletryck. Det ger alltså utrymme för 1,2 bars laddtryck. Det ska väl räcka en bra bit med den nya snurran.
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -