2503
Sök

BMW 1502 -75 med Saabmotor

Bygger lekbil av en BMW 1502 -75. Helbur, E36 framvagn, E36 compact bakvagn, Saab långmotor med lågkompkolvar, Holset HY35, Getrag 262-låda, Trionic 5.5. Besiktigad och godkänd med 203hk!

368 962 Visningar
Uppdaterades senast 22 april 2017
582 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#81
Det är -20 grader ute och jag förhalar mekandet genom att surfa lite tongue

Läser kring främre bärarmsbussningarna. (Saab 9-5 och 9-3 är ditåt, men i praktiken likadana. Tack för tipset iaf!) Det verkar vara vanligt i BMW-kretsar att öka castern genom att montera excentriska bussningar (15mm ca) som flyttar fram framhjulen i hjulhusen. Såhär (bild rippad från nätet):
http://rejsa.nu/im/_garaget/9602_2010-06-11-015.jpg

Detta betyder att med vanliga bussningar, som flyttas ut 15mm för samma effekt, kan det hela med lite tur bli rätt bolt-on. Nu blir det att pälsa på sig lite kläder och gå och mäta igen.

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#82
Spännande saker!
Testmonterar lite.

e36 fjäderben är vad som visst kallas "a straight fit" wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-5618b7db6eaf37946f3c86a40cd3e137_large.jpg

Balk och bärarmar testmonterade:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-db5878fa763734d15dc323b5248b5aae_large.jpg

Med hjulen på samma ställe i hjulhusen som original och originalmått mellan bakre bärarmsbussningarna (56,3cm) hamnar hela paketet lite längre bak än jag hade beräknat, vilket betyder att bakre bärarmsbussningarna får lite mera bredd mellan rambalkarna att leka med. Otroligt nog så ryms det precis. Castervinkeln skulle med denna uppsättning bli original 02, inte e36. Vill jag ha mera caster senare går det att skaffa sådana här:

http://www.ultimategarage.com/shop/part … xswxprovez

Här hittade jag en bild på några jänkkare som byggt en tävlingsbil med e30-framvagn. De byggde sina bussningsfästen så här:
http://2.bp.blogspot.com/-Y6tlhnynk-k/Tp95ytY7OcI/AAAAAAAAACo/gxwun_ek-zI/s1600/02-11.jpg

Något sådant blir det. Men jag tror nog jag ska lyckas göra mina lite mera diskreta.

To Be Continued.
Senast redigerat av Big-Nyz (9 mars 2013)

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#83
När jag hade balken och naven där jag ville ha den, snittade jag till i rambalkarna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-63b50d24d35897246a43c60e0971dc7b_large.jpg

Så här kommer fästpunkterna:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-3464de71bbd6564622f6b8109fad7267_large.jpg

Hela paketet hamnar lite längre bak än original 02. 02:ans tvärbalk är dessutom lite bredare och fäst med tre bultar per sida. På översta bilden syns var den tredje och främre bulten suttit. Men nu kommer istället e36:ans krängningshämmare att sitta fäst mot rambalken; på 02:an sitter den mot främre delen av tvärbalken istället.

Svetsat:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-dac49f76f5c9546824f6a9d879b1a83f_large.jpg

På tredje bilden ser man också att tvärbalkens "tassar" som bultarna går genom gör att den ligger onödigt långt ner. Jag har slipat ner dem nästan plant nu för att lite hjälpa upp bärarmarnas vinklar då jag sänker bilen lagom sen.



Inget stort dagsverke, men många bäckar små! Imorgon tänkte jag börja smida ihop fästen för bärarmsbussningarna.

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
10 mars 2013
#84
Minst sagt otroligt spännande projekt som jag kommer att följa!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

582 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#85
eastmotorsport skrev:
Minst sagt otroligt spännande projekt som jag kommer att följa!

Oj så roligt att höra, tack! smile Du verkar ju vara något av en BMW-expert så jag får säkert nytta av dig då! lol

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
#86
Igår en liten session i skolans slöjdsal, idag en session med att punkta dit fästen för bärarmsbussningarna.

Här borrar jag ur bärarmsbussningarna för att få dit 12mm bultar. Notera även försänkningarna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-ef0fb068176ba14f274aaaf0fb76fe19.jpg

Jag hittade 16mm rör som passade precis i försänkningarna. Jag kapade till fyra st. 10mm långa hylsor. Sedan tog jag en bit plattjärn av lämplig dimension, borrade ut 16mm hål och svetsade dit hylsorna så de stack ut 5mm, lika mycket som försänkningens djup. På andra sidan plattjärnet svetsade jag dit 12mm muttrar. Tyvärr tog jag inget foto av detta, men de följande bilderna visar hur det blev.

Torrmontering under bilen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-f8cf6eb736a512ee595075dd7f4fd0a7_large.jpg

Jag funderade lite hur jag skulle göra här. Om jag var villig att flytta in bussningarna en centimeter så skulle fästet precis rymmas inuti balken. Men då skulle jag bli tvungen att kompensera med excentriska bussningar - och i så fall skulle jag inte kunna öka castervinkel på det sättet senare ifall jag ville det. Så istället punktade jag dit dem med som det från början var tänkt, med lite utstick i hjulhuset och "riktig" faster.
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-126740f4255bf81f6787086583872608_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-8de72eafe89bc58ac35b87580153d033_large.jpg

Till sist en helhetsbild över hur framvagnen blir:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-d5742a7671a4d32a50fc98f0ee591025_large.jpg

Tja, säga vad man vill men åtminstone är jag inte längre rädd för att sätta vinkelkapen i bilens vitala delar. Jag har också satt den i mitt eget lår ett par gånger tongue .

Tjoflöjt!

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

1 080 Inlägg
12 mars 2013
#87
Riktigt snyggt med styrhylsor och grejer smile

Följde din tråd på 900-klubben och det känns avlägset att du för ett år sedan tyckte det var en stor grej att montera original-ic tongue

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

582 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
#88
pontiacen skrev:
Riktigt snyggt med styrhylsor och grejer smile

Thänx! Javisst smile Jag vet inte hur mycket tryck det ligger på just där när man vrider och vänder på ratten, men jag tänkte att det där är bultar man inte vill knäcka...

pontiacen skrev:
Följde din tråd på 900-klubben och det känns avlägset att du för ett år sedan tyckte det var en stor grej att montera original-ic tongue

Hehe, ja det är rätt absurt när man tittar tillbaka egentligen. Kul att du hittade den tråden. För ganska exakt ett år sedan stod jag med motorhuven öppen på Saaben och kollade nervöst på slangklämmorna till tryckröret och visste inte ifall jag skulle våga öppna dem... Tänk om jag inte får det tätt igen! Jag hade ingen aning om hur mycket "en bar" är, och hur stort tryck det ligger på där inne... Och med BMW:n har jag ännu inte haft samma svindlande känsla i magen som jag hade när jag lät kniven skära genom tryckslangen där jag skulle koppla in min turbotrycksmätare.

Samtidigt vet jag att jag har lärt mig väldigt mycket under de här två månaderna med BMW:n också. Men själva dopet skedde med Saaben.
Senast redigerat av Big-Nyz (12 mars 2013)

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

1 080 Inlägg
12 mars 2013
#89
Big-Nyz skrev:
pontiacen skrev:
Riktigt snyggt med styrhylsor och grejer smile

Thänx! Javisst smile Jag vet inte hur mycket tryck det ligger på just där när man vrider och vänder på ratten, men jag tänkte att det där är bultar man inte vill knäcka...

Krafterna radiellt där lär inte tas upp utav bultarna direkt, utan av friktionen skulle jag tro. Ungefär som hjulbultar smile
Men det lär inte skada med styrhylsor, om inte annat så vet man att grejerna hamnar på exakt samma ställe som innan.
Senast redigerat av pontiacen (12 mars 2013)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

582 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#90
Bästa hemtama homies och fjärran followers! Detta känns som en stor dag - för första gången har jag testmonterat den kompletta framvagnen - inklusive krängningshämmare. And it´s looking great. Det enda som fattas nu är två fästen mot rambalkarna för krängarens bussningar.

E36:ans fästpunkter för dessa krängningshämmarbussningar ligger 4cm längre ifrån varandra än 02:ans rambalkar, men med lite putsande med kniv på gummit så gick det fint att flytta in dem 2cm per sida:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-af48e4f6a619e7114c0fa370a978ebfc_large.jpg

Rubb och stubb på plats:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-f620a669c64754112080e3cac773220a_large.jpg

När jag rätade på ryggen och kom på att ta ett par steg tillbaka och såg detta, kändes det rätt så kalas:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-af448a66acd937e112246f8696a1a12d_large.jpg

Ett nästan löjligt lyckat sammanträffande är att e36:ans tryckslang från styrservon passar direkt på saabens servopump - som dessutom är färdigt monterad på lämplig plats, så det är bara att skruva ihop sen smile .


Det enda som saknas i framvagnen nu är de fyra muttrarna som krängaren ska fästa mot. Sedan ska bakvagnens bussningar svarvas och diffens två fästöron i karossen byggas. Jag har egentligen två alternativ för hur jag gör detta. Jag har en e34 diff som är densamma som e30, så när som på bakstycket. Därutöver har jag också en e36-diff.

Till höger på bilden e34 diffen, till vänster e36:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-6f983edbe6ccf39c597fdfd70e3f2af1_large.jpg

Som synes fäster e34 diffen i bakkant på bara en punkt, där en bussning sitter som sedan fäster i fyra bultar. e36 diffens bakstycke däremot är uppenbarligen en überfet konstruktion, och det verkar vara en rätt vanlig modd att byta upp sig till det på e30. Så jag tänkte göra en sådan swap. Innandömet från e36 diffen kan jag sedan stoppa i e34:an ifall jag skulle rasa den...

När det där är färdigt, tänker jag sammankalla mina homies. Vi ska vända bilen på kant på en madrass, slipa rent bottnen och smeta på ett lager tvåkomponents grundfärg. Oj så skönt det ska kännas när det är gjort!

Nu tänkte ja ta ännu ett kvällsskifte eftersom det är varmt ute och jag har andan uppe. Ska kolla närmare på pedalstället. Det har börjat klia lite i fingrarna att få öppna upp torpedplåten... Det kommer att vara en hel del snickrande där också innan jag är nöjd. Bland annat har jag funderat en hel del på hur jag ska binda ihop buren med fjädertornen (eller ifall jag alls ska göra det). Jag siktar in mig på att få ihop nån slags krysstagat fjäderbensstag som bultar mot torpeden ovanför motorn eller vid bägge sidorna om motorn, och på andra sidan torpeden fortsätter fästpunkterna mot en tvärsträva som jag ska svetsa strax under instrumentbrädan.

Pedalstället är från samma vita saab 900, och det är hööögt, konstaterar jag... Men jag hoppas det ska bli bra eftersom det inte tar så mycket rum på motorrumssidan. Dessutom har jag bromscylinder och rubbet färdigt. Det borde vara "bolt on" lol .

Nu har jag en fråga som känns riktigt amatörmässig:
Den där byttan som ser ut ungefär som två stekpannor som ligger med kanterna mot varandra, som bromspedalen arbetar mot, på motorsidan av torpedplåten, vad är det egentligen för nånting? Vad finns där inuti? Vad gör den? Det går ju en vakuumslang dit, så är det bara i princip en tryckkammare? Måste det finnas en sån? Ifall det bara är en tryckkammare, måste jag ju kunna kapa ner den till en halvmåne ifall jag bara svetsar tätt igen? Jag frågar eftersom den kommer att inkräkta på hjulhusets bakre kant, och jag vill veta ifall det är bättre att kapa i hjulhuset eller bromsbyttan... tongue

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

1 697 Inlägg
16 mars 2013
#91
Tror det är bromsservon du menar, innehåller membran och fjädrar och lär inte vara lätt att modda. Går att få tag i mindre dock.

http://image.superchevy.com/f/13001390+ … phragm.jpg
Senast redigerat av Juvakka (16 mars 2013)


1 080 Inlägg
16 mars 2013
#92
Big-Nyz skrev:
Nu tänkte ja ta ännu ett kvällsskifte eftersom det är varmt ute

Varmt? Rapporterna jag får från vårat kära grannland i öster säger mer eller mindre konstant snöstorm... Men det är klart, finnar och svennar har väl olika referenser när det kommer till väderbedömningar tongue

Sjukt bra jobbat annars, måste var riktigt gött att se när det passar ihop smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

582 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#93
Juvakka skrev:
Tror det är bromsservon du menar, innehåller membran och fjädrar och lär inte vara lätt att modda. Går att få tag i mindre dock.

http://image.superchevy.com/f/13001390+ … phragm.jpg

Jo det är den jag menar, tack! Och det innandömet ser nog ut som något man inte ska mixtra med... Jag tror det går att få det att rymmas med Saabens bromsservo som den är.

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#94
pontiacen skrev:
Big-Nyz skrev:
Nu tänkte ja ta ännu ett kvällsskifte eftersom det är varmt ute

Varmt? Rapporterna jag får från vårat kära grannland i öster säger mer eller mindre konstant snöstorm... Men det är klart, finnar och svennar har väl olika referenser när det kommer till väderbedömningar tongue

Sjukt bra jobbat annars, måste var riktigt gött att se när det passar ihop smile

Jaeh... Nu blir jag osäker, jag är ibland en ganska disträ person vad gäller att bedöma vad som händer omkring mig, så kanske det har varit dåligt väder idag? tongue När du säger det så har det kanske blåst lite. Men det droppade från taket mitt på dan och solen sken. Det vet jag för grannfrun kom förbi och skröt på vädret. lol

Tack, jo det har varit en rolig dag - den första då jag verkligen får "bygga", inte bara lappa...

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
#95
Jag gick ut och ställde mig och titta en stund på torpeden. Jag hämtade pedalstället och konstaterade att om det ändå ska dit, kan jag lika bra börja kapa lite. Så jag tog upp en lucka och ställde in pedalstället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-15915d6a8c6c4c36d1a9be80f3be6ba3.jpg

Jag stoppade dit en gammal sits också för att känna in körställningen. Pedalerna får inte hamna för långt bak eftersom det finns en helbur som kommer emot i baksätet...
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-40217ed202afe401d2a003499a558f18_large.jpg

Det är en liten bil. Det märks hela tiden, på olika sätt. Mer än omkring 20cm tillbakaflytt av torpeden kommer inte på fråga, eftersom stolen helt enkelt inte ryms längre bak; buren har en sträva mellan b-stolparna tvärs genom bilen ungefär 30cm från golvet, och jag har nu ställt stolen så den ligger mot strävan. Och jag är inte lång.

Karva, kapa, banka, testa... tre timmar senare såg det ut så här:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-6f11bae32182039c83e5e829dc338437_large.jpg
Precis som på Saab! big_smile

Ungefär så här högt upp ska bromsservot komma. Det lämnar precis utrymme för torkarmotorn och pedalerna får rätt avstånd från golvet. 

Vy inifrån:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-b3e8fdb5b20c8a67017839ee0ce3ab73_large.jpg

I nedre kant ligger plåten ungefär i samma linje som originaltorpeden, men det fina med Saab-pedalstället är att det står så gott som lodrätt. BMW:ns pedalställ och torped sluttar starkt inåt motorrummet, och tar på så sätt mycket plats. På den här bilden syns också hur högt pedalstället är; infästningen för bromsreglaget ligger inuti mätarhuset... Som synes så är det också för trångt ännu vid gaspedalen. Dessutom kommer kardantunneln att bli bredare... Antingen flyttar jag alltsammans längre utåt, eller så kröker jag om pedalerna lite.

Genast under instrumentbrädan kommer jag komplettera buren med ett rör tvärs över, och från det röret något slags strävor fram till fjädertornen. Så det är väldigt mycket som ska svetsas i det trånga utrymmet, det gäller att tänka noga efter i vilken ordningsföljd jag gör det hela...
Senast redigerat av Big-Nyz (17 mars 2013)

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#96
En kort update.

Ringde hit kusin (matti111 här på forumet) för att få bolla lite idéer kring torpeden. Mycket givande - nu har jag nya riktningar i mitt görande. Fortsatte kapa upp i torpeden och bakom vänster hjulhus för att få rum för bromsservot, och nu börjar grejorna få plats där jag vill ha dem:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-54edca7c38a362f417ec66aa94d8f9cb.jpg

Det passar nästan perfekt... Jag kommer att börja med att svetsa dit detta som en helhet med lite förstärkningsbalkar och plåtar, och sedan bygga resten av torpeden av rak plåt.

Det är svårt att fota inifrån så man får någon uppfattning om var allt hamnar, men här är ett försök:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-0a03cd4c904fcb36bb7376bfedc6529c_large.jpg

Här får man en uppfattning av hur mycket allt flyttas bakåt. Pedalerna kommer ner direkt bakom instrumentbrädan. Bromspedalens fäste ligger där hastighetsmätaren borde vara... Det kommer att bli en riktig utmaning att bygga ihop detta till en stabil helhet, men jag är väldigt inspirerad. smile

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#97
Mera fästen tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-5c14b719297af38998b9730cb0b89a79.jpg

... Och så en liten teaser! Nån som kan lista ut vad detta ska bli?

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-7b29ef882c0b88075df60a9c4dccedfa_large.jpg

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#98
En eländig helg som gått i sjukdomens tecken. Inte nog med att Den Hårige Trådskaparen drog på sig ett magvirus, katten har också fått urinstopp... Nå, veterinären utsatte hankatten för en hårresande behandling och jag börjar vara ganska återhämtad. Ett tecken på det är att jag inte orkar slita sofflocket längre. Jag gick ut och tog mig en titt i garaget.

Inga gissningar på teasern? wink Nä, den är svår än så länge. Men jag har skrivit om det... Nya bilder kommer!

inget nytt är gjort i helgen alltså, men innan jag blev sjuk svetsade jag dit dessa fästen där de skulle vara:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-50b81d17f88bb6a451ad04800c1cc3b7_large.jpg

... Och de ska givetvis hålla en förstärkningsbalk på detta viset:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-9bf31a3151bb28103e64d8e4597abeb7_large.jpg

En vanlig 50x50mm balk, igensvetsad i ändarna. Och den styvar upp MYCKET! Jag vill ha den bultad eftersom jag tänker göra hela fronten enkelt avtagbar. Där nere kommer jag däremot att svetsa fast en motsvarande balk i ramens ändar, de som sticker ut under kylaren, men det gör jag först efter att jag punktat dit krängningshämmarfästena.

Sedan föll ögonen på en extra Saab 900-kylare, och jag testade lyfta dit den. Samma känsla igen... detta är ju löjligt - den passar precis! Och framför finns rum för en uppemot 90cm bred intercooler, ifall jag skulle känna behov av en sån sedan wink

Nu önskar jag bara att ha hälsan åter nästa vecka.
Senast redigerat av Big-Nyz (24 mars 2013)

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#99
Hälsan återvänder, och jag har svetsat lite.

Frambalk:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-d10e89c8ee4416e900d6b65159368169_large.jpg

Och hörnet för pedalstället:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-a6053ce96d9200065cc4bce5049f5550_large.jpg

Lite helsvetsning, lite preparering för rostlappning och överlag lite tydligare vyer:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-07f857e659455d9c17fd33ccecf8eb47_large.jpg

Snart får jag ge mig på att få ihop motorn med växellådan så jag har något att bygga kring... tongue

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

582 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
#100
It´s happening right now!


Det är roligt att bygga då synliga och konkreta saker kommer på plats. Nu sitter pedalstället där det ska:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-67b829aa157f2927676becbace0a2008.jpg

Jag är väldigt nöjd att jag gjorde den här modden. Saab-stället känns smidigt och bra, det är lätt rörelse i pedalerna  och överlag något helt annat än den antika lösningen som fanns i bilen original. Jag lyckades få undanstuvat bromsservot helt och hållet bakom hjulhuset, och jag har inte behövt böja om pedalerna alls.

På ovanstående bild syns också en liten extra boxning jag gjorde för att fästa bågen i karossen mellan dörrgångjärnen. Jag vet inte om det alls var nödvändigt men jag ville vara på den säkra sidan med styvheten.

Givetvis blev det en hel del trixande och fixande med plåtlappar och krångliga svetsningar liggande upp och ner... och det är inte kul att svetsa MIG med pistolen pekande uppåt. Smältan droppar ner i munstycket, och droppar den inte dit så droppar den på svetsaren... men jag nådde överallt och lyckades åstadkomma enheltliga, genombrända svetsfogar så det sitter stabilt. Men det stör mig att jag inte lyckas göra lika vackra fogar med min lilla Esab som med skolans maffiga Kemppi som går på starkström. hmm

Så här fäste jag pedalstället upptill. Fotat genom hålet för instrumentpanelen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-b6c42f980e1fd24c2f509df61fac3812_large.jpg

Och undre sidan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-682349a491d16dbec647156dc73f403a_large.jpg

Gott om rum bakom pedalerna. Luckan till vänster vek jag förstås sedan upp och svetsade igen.

Det känns jäkla bra att sitta där nu måste jag säga. Torrköra som en liten pojke cool . Ska försöka få  tag på ett par sportstolar snart så man kan prova ut rattstången. Vad ska man tänka på då man väljer var man har ratten i en sådan här bil? Spontant känner jag att jag vill ha den rätt nära knäna och med ganska flackt lutande stång. Blir det nödvändigt med snap off-nav då? Vad säger ni andra som kör med bur?

Imorgon ska jag svetsa i ett rör strax under instrumentbrädan, sedan kapar jag bort resten av torpeden big_smile .


Fridens!

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -


Sök