Coilovers E36 325

J3n5
23 januari 2013 · 792 Inlägg

Hej!

Jag undrar hur detta fungerar.

Min bil är utrustad med M-chassi från fabrik, vilket betyder att den är sänkt med 15mm runt om.

Om jag skaffar dessa coilovers --> http://www.styling4u.se/p/biltillverkar … w-e36.html

Betyder det att i "högsta" läget så sänker den 30mm till? Eller utgår man ifrån att bilen har orginal chassi, och därmed sänks den med 30mm, och på min bil skulle den endast sänkas med 15mm till.

Vill ha en lindrig sänkning och tycker 15-20mm till hade varit perfekt.

Hoppas ni förstår hur jag menar smile

Mvh Jens

Mazda Miata "Turbo" (1991)
baltis
24 januari 2013 · 1 948 Inlägg

Har egentligen ingen större betydelse om dom räknar "nollläget" från standardchassi eller m-sport, dom där sifforna stämmer ändå aldrig smile

Antar att du inte har nya fjädrar på din bil idag? Dom fjädrarna du har har nog hunnit sjunka ihop en hel del, så den är nog en del lägre än vad den var från fabrik.

Så för att svara på din fråga, när du har dom där ställda i högsta läget så tror jag inte bil kommer vara ungefär som den är idag.

J3n5
24 januari 2013 · 792 Inlägg

okej! smile hade tänkt ha uppställt på vinter och sen sänka då det blir sommar. Funkar det med coils året runt?

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Richtenb
24 januari 2013 · 1 365 Inlägg

Ja för dig funkar nog tom de du länkat till eftersom du bor i Piteå utan en massa salt på vägarna. Lite salt på de där så är det godnatt när du ska justera dem till sommaren.

J3n5 skrev:
okej! smile hade tänkt ha uppställt på vinter och sen sänka då det blir sommar. Funkar det med coils året runt?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
baltis
24 januari 2013 · 1 948 Inlägg

J3n5 skrev:
okej! smile hade tänkt ha uppställt på vinter och sen sänka då det blir sommar. Funkar det med coils året runt?

Till och börja med så är det ju bara fram det är coilovers, och det har du ju redan idag på bilen.

Hur bra kvalitén är på dom där så gissar jag på att du får precis det du betalar för....

J3n5
24 januari 2013 · 792 Inlägg

Jag kommer självklart spara de gamla dämparna och fjädrarna. Sen läste jag att om man smörjer med kopparpasta så ska det nog inte vara några problem vintertid smile

Hur svårt är det att installera? behöver man några speciella verktyg eller liknande?

MVH Jens

Mazda Miata "Turbo" (1991)
isakare
25 januari 2013 · 272 Inlägg

Har haft coilover (K-sport) i 3 år på min E36a, jag dränkte in dom med tunnflytande rostskydd, och dom är fortfarande fina o går att justera.
Tunnflytande går att tvätta bort med avfettningsmedel om man vill ha dom fina till sommaren.

Angående sänkningen är det omöjligt att svara på förens prylarna sitter på plats.

Ett större problem är att lågpriskittet du länkar till bara håller nått år, jag köpte nått liknade till en tidigare bil, efter 1,5 år var 3 stötdämpare trasiga.

Åker helst på is =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang