Vw Bora -01 ljud bygge och lite små pill

Sådär ja då går vi in på säsong nr 2 för Bora'n då! Blir ett litet tokigt bygge som inte liknar någon annans vidare mycket :)
  • 110 Följare
  • 131 333 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juli 2014
volvoraggaren80
25 februari 2013 · 517 Inlägg

härligt wink

Volvo 744 GLT pkt "Våfflan" (1990)
Figgaro
1 mars 2013 · 983 Inlägg

Liten update nurå! Inte hänt något på senaste tiden då det varit ett rent helvete hemma. Mycket tjaffs med familj etc.
Men nu ska ja försöka komma med några bilder å lite sånt på vad som hänt/händer iaf!

Fick ett bud på Hcca basen idag och mja kan ju inte säga nej till det då jag inte har någon användning alls utav den när dd basarna kommer hem.
Samt så sålde jag mitt Massive D16000 steg till en här på g.org! hoppas han blir nöjd
samt så Köpte jag mig en Re Mt 10 som jag ska se va ja kan få ur big_smile ska bli roligt å se!

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/856562_542772215745125_415358333_o.jpg

Orion 12an mot Mt 10an big_smile 24 kg väger det lilla aset! å orion sina 28a kg! inte så lätta saker dedär!.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/861168_542772202411793_981270393_o.jpg

Ska försöka mig på en låda imorgon te 10"aren men blir det inte ibra så kör ja hcca tills ja fått hem dd basarana smile

Tyvärr allt för mig just nu! men ska försöka bättra mig på updates!

Pontaaa
1 mars 2013 · 493 Inlägg

Jag som var sugen på steget smile Vem blev den nye ägaren då??

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Pontaaa
1 mars 2013 · 493 Inlägg

Eller det är onödigt att ta här smile Dumt att hänga ut vad folk har för prylar smile

Feta basar föresten smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Figgaro
1 mars 2013 · 983 Inlägg

Pontaaa skrev:
Eller det är onödigt att ta här smile Dumt att hänga ut vad folk har för prylar smile

Feta basar föresten smile

Mjo kanske lite onödigt kan tat i pm! smile hehe
Jo fan dom är enna jävlar på att va tunga med! ska se va 10"aren kan leverera i en låda på 109l samt 30cm 6" port haha bara för att ha kul wink

Pontaaa
1 mars 2013 · 493 Inlägg

Figgaro skrev:

Pontaaa skrev:
Eller det är onödigt att ta här smile Dumt att hänga ut vad folk har för prylar smile

Feta basar föresten smile

Mjo kanske lite onödigt kan tat i pm! smile hehe
Jo fan dom är enna jävlar på att va tunga med! ska se va 10"aren kan leverera i en låda på 109l samt 30cm 6" port haha bara för att ha kul wink

Låter bra det smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
volvoraggaren80
1 mars 2013 · 517 Inlägg

Go bas det där wink

Volvo 744 GLT pkt "Våfflan" (1990)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
1 mars 2013 · 5 092 Inlägg

ser ju kanon ut smile lär väll trycka på fint med dendär smile

Figgaro
1 mars 2013 · 983 Inlägg

Piratstikin skrev:
ser ju kanon ut smile lär väll trycka på fint med dendär smile

Jorå de bör de göra! smile måste bara fåtag på specc på basen hmm finns inga så måste kontakta Re för dom tydligen...
ska skoj bygga en test låda i mörra big_smile
Dock blir det av att hämta dd basarna nästa helg! för då borde fan dom kommit te sverige å ä färdig konade... fan vätat i snart 1. 1/2 månader...

Piratstikin 2015 Dbakuten.
1 mars 2013 · 5 092 Inlägg

Figgaro skrev:

Piratstikin skrev:
ser ju kanon ut smile lär väll trycka på fint med dendär smile

Jorå de bör de göra! smile måste bara fåtag på specc på basen hmm finns inga så måste kontakta Re för dom tydligen...
ska skoj bygga en test låda i mörra big_smile
Dock blir det av att hämta dd basarna nästa helg! för då borde fan dom kommit te sverige å ä färdig konade... fan vätat i snart 1. 1/2 månader...

Fan va segt att få vänta så, vet hur det var men våran gamla s40, när vi lämnade in den på motivlackeringen så skulle allt ta max 3 månader, fick bilen 1,5 år senare med fel motivlack tongue Hoppas det går fortare för dig och att du inte får några JBL basar istället tongue

Figgaro
1 mars 2013 · 983 Inlägg

Piratstikin skrev:

Figgaro skrev:

Piratstikin skrev:
ser ju kanon ut smile lär väll trycka på fint med dendär smile

Jorå de bör de göra! smile måste bara fåtag på specc på basen hmm finns inga så måste kontakta Re för dom tydligen...
ska skoj bygga en test låda i mörra big_smile
Dock blir det av att hämta dd basarna nästa helg! för då borde fan dom kommit te sverige å ä färdig konade... fan vätat i snart 1. 1/2 månader...

Fan va segt att få vänta så, vet hur det var men våran gamla s40, när vi lämnade in den på motivlackeringen så skulle allt ta max 3 månader, fick bilen 1,5 år senare med fel motivlack tongue Hoppas det går fortare för dig och att du inte får några JBL basar istället tongue

HAHAH fyfan va surt! hoppas du inte behövde betala ett skit...
Nä ska få "special" dd 3515 koner med D4 spolar å sen specc dustcap loggo som matchar korgens färg tydligen big_smile
Hoppas det blir bra iaf smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
1 mars 2013 · 5 092 Inlägg

Figgaro skrev:

Piratstikin skrev:

Figgaro skrev:

Jorå de bör de göra! smile måste bara fåtag på specc på basen hmm finns inga så måste kontakta Re för dom tydligen...
ska skoj bygga en test låda i mörra big_smile
Dock blir det av att hämta dd basarna nästa helg! för då borde fan dom kommit te sverige å ä färdig konade... fan vätat i snart 1. 1/2 månader...

Fan va segt att få vänta så, vet hur det var men våran gamla s40, när vi lämnade in den på motivlackeringen så skulle allt ta max 3 månader, fick bilen 1,5 år senare med fel motivlack tongue Hoppas det går fortare för dig och att du inte får några JBL basar istället tongue

HAHAH fyfan va surt! hoppas du inte behövde betala ett skit...
Nä ska få "special" dd 3515 koner med D4 spolar å sen specc dustcap loggo som matchar korgens färg tydligen big_smile
Hoppas det blir bra iaf smile

Betalade fullpris (överpris) tyvärr sad men man lär sålänge man lever tongue

Låter riktigt bra ju, hoppas som sagt dom kommer snart smile

Raawn
4 mars 2013 · 275 Inlägg

rejäl 10" dedär big_smile
Blir kul åå kanske få en provlyssning sen till elmia wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Figgaro
4 mars 2013 · 983 Inlägg

Raawn skrev:
rejäl 10" dedär big_smile
Blir kul åå kanske få en provlyssning sen till elmia wink

Ruskig 10a! tongue

De kommer du få göra! annars tar ja caben så får du känna på hur det är att åka förgasare haha wink

Raawn
4 mars 2013 · 275 Inlägg

Figgaro skrev:

Raawn skrev:
rejäl 10" dedär big_smile
Blir kul åå kanske få en provlyssning sen till elmia wink

Ruskig 10a! tongue

De kommer du få göra! annars tar ja caben så får du känna på hur det är att åka förgasare haha wink

haha precis wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Figgaro
4 mars 2013 · 983 Inlägg

Raawn skrev:

Figgaro skrev:

Raawn skrev:
rejäl 10" dedär big_smile
Blir kul åå kanske få en provlyssning sen till elmia wink

Ruskig 10a! tongue

De kommer du få göra! annars tar ja caben så får du känna på hur det är att åka förgasare haha wink

haha precis wink

Om inte annat tar ja min -90tals Atomic 10" som ja fick av jobbar polaren smile

dridoo
7 mars 2013 · 17 Inlägg

Figgaro skrev:

dridoo skrev:
Följer tråden för fullt och har läst den mer än 1 gång cool väntar ivrigt på updates då jag själv bygger i golf! 
ser mkt bra ut för övrigt "keep up the good work"tongue

Attans så kul att få sån respons på ett nybörjar bygge big_smile
Jasså det gör du yikes ingen projekt tråd på den man kan kika in på? roll
Uppdate kommer på söndag! dock kommer jag inte hinna så mkt då jag ska träffa en flicka fredag lördag söndag antagligen men ska allt smita iväg te bilen å pilla lite wink

fullständigt missat att du skrivit yikes Nae ja har ingen projekt tråd tyvärr, hinner inte med det men ja fotar för fullt så möjligt ja skapar en kort projekttråd där ja göra lite uppdates varje dag fast i efterhand så folk kan följa de o få nya ideer kanske wink MKT saker på gång i garaget nämligen !

Figgaro
8 mars 2013 · 983 Inlägg

Update lite fort!
Coilsen pajade nu ikv! stötdäparen vänster bak hade gängorna slitits sönder totalt ifrån! fick ingen bil pga ilska å besvikelse. Betalade trotts allt över 5500kr för dessa!
Dom heter V-Maxx Coilovers Xxtreme och jag är riktigt missnöjd som fan med dom både perstation å kvalitets mässigt! Då är Ta bättre....!

men nu är det "fixat" iaf! nu sitter den fast med svets och omgängat!
https://www1.garaget.org/archive/165/164700/315832/315832-3038492.jpg

Pontaaa
8 mars 2013 · 493 Inlägg

Det var ju en fränt namn på dem iallafall tongue

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Figgaro
9 mars 2013 · 983 Inlägg

Pontaaa skrev:
Det var ju en fränt namn på dem iallafall tongue

haha ja big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang