BMW lmm på volvo 940 turbo?

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

tjena!

passar en bmw 3" lmm 0280203027 på en volvo 945 FTT -98. har inte numret på min org lmm men går den att ersätta med en bmws? byter i samband med turbo,spridare, osvosv varför jag undrar det hära är för att jag kommit över en bmw lmm billigt smile

Senast redigerat av Pekkari (4 februari 2013)

Germax
4 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Alla lmm med glödtråd jobbar väl i registret 0-5V (?), så det kvittar väl vilken tillverkare du tar ifrån, det kommer bli lika fel avsätt när du byter diameter smile Men skaffar du motsvarande lika stora spridare så funkar det ju ok med lite finlir på bränsletrycket smile

hangman
4 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Germax skrev:
Alla lmm med glödtråd jobbar väl i registret 0-5V (?), så det kvittar väl vilken tillverkare du tar ifrån, det kommer bli lika fel avsätt när du byter diameter smile Men skaffar du motsvarande lika stora spridare så funkar det ju ok med lite finlir på bränsletrycket smile

alla är väll bosch....typ

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

okej men är en lmm med spjäll, har tydligen suttit på en 940i men man vill ju va på säkra sidan. för skulle nästan bara va å skruva fast med lite justering på själva spjället? big_smile

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

är en bosch lmm smile

hangman
4 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Pekkari skrev:
är en bosch lmm smile

jodå bara prova och se du ska ju byta så mycket annat, släng dit soppa chip öka på soppa trycket och för guds skull en bredbandslambda så du ser exakt hur han går så du kan justera....

Dock kostar volvo LMM inte många kronor på ebay från england...

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

okej jo chippen är redan färdiga så får testa mig fram lite! smile tack för svaren!

Germax
4 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Ok, det finns lmm med spjäll från BMW som är justerbara, kommer inte ihåg vilken men de är någon variant som satt på 535. Lmm av spjälltypen är i regel skit och bottnar ganska omgående vid lite gas.

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

okej! hur menar du bottnar? smile

hangman
4 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Pekkari skrev:
okej! hur menar du bottnar? smile

bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!

Pekkari
4 februari 2013 · 75 Inlägg

hangman skrev:

Pekkari skrev:
okej! hur menar du bottnar? smile

bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!

okej smile men jag siktar inte på så jävla mkt hk, runt en 250 big_smile borde den inte hänga med, elr räkna man på hur mkt man laddar me turbo elr hur mkt soppa man slänger in i motorn? sen kommer jag inte ladda ihjäl motorn men är inte så insatt på de hära området så alla tips hjälper!

hangman
4 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Pekkari skrev:

hangman skrev:

Pekkari skrev:
okej! hur menar du bottnar? smile

bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!

okej smile men jag siktar inte på så jävla mkt hk, runt en 250 big_smile borde den inte hänga med, elr räkna man på hur mkt man laddar me turbo elr hur mkt soppa man slänger in i motorn? sen kommer jag inte ladda ihjäl motorn men är inte så insatt på de hära området så alla tips hjälper!

Fast 250 hk är mycket om vi pratar ärliga hk bänkat och klart. Krävs rätt mycke jobb och delar för få det lira.

Mer soppa mer mängd luft räknas. Tillslut räcker den inte med helt enkelt :p 965 har väl 3 tum med bult on kontakt? Kolla de smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang