passar en bmw 3" lmm 0280203027 på en volvo 945 FTT -98. har inte numret på min org lmm men går den att ersätta med en bmws? byter i samband med turbo,spridare, osvosv varför jag undrar det hära är för att jag kommit över en bmw lmm billigt
Alla lmm med glödtråd jobbar väl i registret 0-5V (?), så det kvittar väl vilken tillverkare du tar ifrån, det kommer bli lika fel avsätt när du byter diameter Men skaffar du motsvarande lika stora spridare så funkar det ju ok med lite finlir på bränsletrycket
Alla lmm med glödtråd jobbar väl i registret 0-5V (?), så det kvittar väl vilken tillverkare du tar ifrån, det kommer bli lika fel avsätt när du byter diameter Men skaffar du motsvarande lika stora spridare så funkar det ju ok med lite finlir på bränsletrycket
okej men är en lmm med spjäll, har tydligen suttit på en 940i men man vill ju va på säkra sidan. för skulle nästan bara va å skruva fast med lite justering på själva spjället?
jodå bara prova och se du ska ju byta så mycket annat, släng dit soppa chip öka på soppa trycket och för guds skull en bredbandslambda så du ser exakt hur han går så du kan justera....
Dock kostar volvo LMM inte många kronor på ebay från england...
Ok, det finns lmm med spjäll från BMW som är justerbara, kommer inte ihåg vilken men de är någon variant som satt på 535. Lmm av spjälltypen är i regel skit och bottnar ganska omgående vid lite gas.
bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!
bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!
okej men jag siktar inte på så jävla mkt hk, runt en 250 borde den inte hänga med, elr räkna man på hur mkt man laddar me turbo elr hur mkt soppa man slänger in i motorn? sen kommer jag inte ladda ihjäl motorn men är inte så insatt på de hära området så alla tips hjälper!
bottnar = räcker inte till...en sån där LMM kan inte justera upp sig hur mycket som helst....runt 30 % går det lura dom med mera soppa sen att skicka in mer luft. vet folk som byggt om egna 3 tums eller tagit från 960 ( större LMM) Möjligheterna är många!
okej men jag siktar inte på så jävla mkt hk, runt en 250 borde den inte hänga med, elr räkna man på hur mkt man laddar me turbo elr hur mkt soppa man slänger in i motorn? sen kommer jag inte ladda ihjäl motorn men är inte så insatt på de hära området så alla tips hjälper!
Fast 250 hk är mycket om vi pratar ärliga hk bänkat och klart. Krävs rätt mycke jobb och delar för få det lira.
Mer soppa mer mängd luft räknas. Tillslut räcker den inte med helt enkelt :p 965 har väl 3 tum med bult on kontakt? Kolla de