Volvo 740 GL -88 - Blackline - Uppfräschning & styling! - SÅLD!

En Volvo 740 GL Blackline från 1988 som ska få sig en uppfräschning+lite styling!
  • 67 Följare
  • 151 648 Visningar
  • Projektet avslutat 21 oktober 2013
Henkix
17 juli 2013 · 6 737 Inlägg

ser ju mycket bra ut snygga övergångar tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
gromitSWE
17 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Henkix skrev:
ser ju mycket bra ut snygga övergångar tongue

Tackar! smile

Garage313
17 juli 2013 · 536 Inlägg

ser snyggt ut smile punkbläster e väldigt behändigt när man ska fixa ytrost! lite hagmans rostskyddsfärg innan topplack håller rosten borta många år!
ett tips för att få mindre övergångar e att vika upp tejpen närmast de du ska lacka, då blir de en mindre kant o övergången blir snyggare

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
gromitSWE
28 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Sorry gubbar...sålde bilen i fredas.. Sugen på att test något nytt, men kommer till 100% skaffa mig minst en 740 till wink men jag kände att denna bil var ett "impulsköp"  hmm  För det var bla inte den rätta färgen jag ville ha osv..

Kommer iaf kolla efter 240, 740, 940 och BMW e34 smile  Säg gärna till om ni vet någon fin som är till salu (gärna turbo)

Djo
28 juli 2013 · 10 160 Inlägg

Köp en 244a du kommer bli nöjd trevliga bilar är det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Celeron
28 juli 2013 · 1 322 Inlägg

Äre 240 med 77ans front du letar efter, eller en av dem nya 240isarna?smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
gromitSWE
28 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Djo skrev:
Köp en 244a du kommer bli nöjd trevliga bilar är det smile

Ja, bara det dyker upp någon fin så tar jag den direkt! smile

Celeron skrev:
Äre 240 med 77ans front du letar efter, eller en av dem nya 240isarna?smile

Spelar inte så stor roll, men föredrar nog de nyare.. smile

Henkix
28 juli 2013 · 6 737 Inlägg

näääääää sad vad sålde du den för? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg
Celeron
30 juli 2013 · 1 322 Inlägg

gromitSWE skrev:
Vad tror ni om denna tongue
http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_740_ … 22&w=2

Tycker den ligger högt i pris....Sett finare och billigare.  Men den hade ju inte gått så långt. Och det är ett plus:)

Har du en 142a/amazon då?wink

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
einar-
30 juli 2013 · 326 Inlägg

Såg lite risig ut till de priset. Jag gav 10 för min relativt nyskattad och besiktad och i rätt så motsvarande skick (fast jävligt fin invändigt)

gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:
Vad tror ni om denna tongue
http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_740_ … 22&w=2

Tycker den ligger högt i pris....Sett finare och billigare.  Men den hade ju inte gått så långt. Och det är ett plus:)

Har du en 142a/amazon då?wink

Oj, missade helt TOTALT att han skrev "bara intresserad av byten"...  hmm

Men håller med att det var lite överpris kanske hmm


einar- skrev:
Såg lite risig ut till de priset. Jag gav 10 för min relativt nyskattad och besiktad och i rätt så motsvarande skick (fast jävligt fin invändigt)

Ja, det ser ut att vara lite o göra, blir väll och leta vidare smile

Celeron
30 juli 2013 · 1 322 Inlägg

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:
Vad tror ni om denna tongue
http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_740_ … 22&w=2

Tycker den ligger högt i pris....Sett finare och billigare.  Men den hade ju inte gått så långt. Och det är ett plus:)

Har du en 142a/amazon då?wink

Oj, missade helt TOTALT att han skrev "bara intresserad av byten"...  hmm

Men håller med att det var lite överpris kanske hmm

Det är lätt hänt:)

Mjo. Men man ska ju inte alltid bara bedöma en bil på bilder.. Kan ju se bättre ut i verkligheten:) skulle ju annars vara värt och kolla iaf. Om han inte bara hade viljat byta:P

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Planen ser annars ut såhär: (i nuläget)
Köpa en fin GL 240/740/940 i rätt färg denna gång (svart eller vit) wink och sen när tiden är inne.. i med en b230fk, blir ju billigare försäkring då smile + att jag kommer att lära mig en massa smile

Eller, hitta en fin E34 525i eller E36 325i smile

gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

Tycker den ligger högt i pris....Sett finare och billigare.  Men den hade ju inte gått så långt. Och det är ett plus:)

Har du en 142a/amazon då?wink

Oj, missade helt TOTALT att han skrev "bara intresserad av byten"...  hmm

Men håller med att det var lite överpris kanske hmm

Det är lätt hänt:)

Mjo. Men man ska ju inte alltid bara bedöma en bil på bilder.. Kan ju se bättre ut i verkligheten:) skulle ju annars vara värt och kolla iaf. Om han inte bara hade viljat byta:P

Nej det kan man ju inte... Men det är ändå ca 20 mil dit hmm och om han bara vill byta så är det ingen mening..

Celeron
30 juli 2013 · 1 322 Inlägg

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Oj, missade helt TOTALT att han skrev "bara intresserad av byten"...  hmm

Men håller med att det var lite överpris kanske hmm

Det är lätt hänt:)

Mjo. Men man ska ju inte alltid bara bedöma en bil på bilder.. Kan ju se bättre ut i verkligheten:) skulle ju annars vara värt och kolla iaf. Om han inte bara hade viljat byta:P

Nej det kan man ju inte... Men det är ändå ca 20 mil dit hmm och om han bara vill byta så är det ingen mening..

hehe. Men det jag irritera mig på är ju att han sätter pris på 15k och inte skriver byte i rubriken. :p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

Det är lätt hänt:)

Mjo. Men man ska ju inte alltid bara bedöma en bil på bilder.. Kan ju se bättre ut i verkligheten:) skulle ju annars vara värt och kolla iaf. Om han inte bara hade viljat byta:P

Nej det kan man ju inte... Men det är ändå ca 20 mil dit hmm och om han bara vill byta så är det ingen mening..

hehe. Men det jag irritera mig på är ju att han sätter pris på 15k och inte skriver byte i rubriken. :p

Det var typ det första jag tänkte på när du sa att det stod bara byte.. hmm Liksom..stor mening att sätta ut pris, eller ja kanske bytesvärde..

Celeron
30 juli 2013 · 1 322 Inlägg

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Nej det kan man ju inte... Men det är ändå ca 20 mil dit hmm och om han bara vill byta så är det ingen mening..

hehe. Men det jag irritera mig på är ju att han sätter pris på 15k och inte skriver byte i rubriken. :p

Det var typ det första jag tänkte på när du sa att det stod bara byte.. hmm Liksom..stor mening att sätta ut pris, eller ja kanske bytesvärde..

Mjo.. Men går ju alltid ringa å fråga om han går med på cash istället. Om du skulle vilja ha bilen.tongue  tror det faktiskt blir lättare för honom också med pengar å köpe sig en bil:P

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

hehe. Men det jag irritera mig på är ju att han sätter pris på 15k och inte skriver byte i rubriken. :p

Det var typ det första jag tänkte på när du sa att det stod bara byte.. hmm Liksom..stor mening att sätta ut pris, eller ja kanske bytesvärde..

Mjo.. Men går ju alltid ringa å fråga om han går med på cash istället. Om du skulle vilja ha bilen.tongue  tror det faktiskt blir lättare för honom också med pengar å köpe sig en bil:P

Jo, men nu när jag tänker efter så är jag nog ist mer sugen på att köpa en fin GL och sätta i en turbomotor, dels för erfarenheten jag får+billigare försäkring.. smile

Celeron
30 juli 2013 · 1 322 Inlägg

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Det var typ det första jag tänkte på när du sa att det stod bara byte.. hmm Liksom..stor mening att sätta ut pris, eller ja kanske bytesvärde..

Mjo.. Men går ju alltid ringa å fråga om han går med på cash istället. Om du skulle vilja ha bilen.tongue  tror det faktiskt blir lättare för honom också med pengar å köpe sig en bil:P

Jo, men nu när jag tänker efter så är jag nog ist mer sugen på att köpa en fin GL och sätta i en turbomotor, dels för erfarenheten jag får+billigare försäkring.. smile

Jo det är ju smartare:D hoppas de blir tråd på nya bilen sen dåbig_smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang