Volvo 740 GL -88 - Blackline - Uppfräschning & styling! - SÅLD!

En Volvo 740 GL Blackline från 1988 som ska få sig en uppfräschning+lite styling!
  • 67 Följare
  • 151 651 Visningar
  • Projektet avslutat 21 oktober 2013
gromitSWE
30 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Celeron skrev:

gromitSWE skrev:

Celeron skrev:

Mjo.. Men går ju alltid ringa å fråga om han går med på cash istället. Om du skulle vilja ha bilen.tongue  tror det faktiskt blir lättare för honom också med pengar å köpe sig en bil:P

Jo, men nu när jag tänker efter så är jag nog ist mer sugen på att köpa en fin GL och sätta i en turbomotor, dels för erfarenheten jag får+billigare försäkring.. smile

Jo det är ju smartare:D hoppas de blir tråd på nya bilen sen dåbig_smile

Ja smile   Ja det är klart att det kommer bli big_smile Kommer att ha denna tråd kvar som en liten blogg tills den nya bilen kommer smile

einar-
30 juli 2013 · 326 Inlägg

När jag tog körkort skiljde det 500kr i försäkring (5300 och 5800kr) mellan en GL och en GLT 16V så det är inte säkert att en äkta TIC är så mycket dyrare i försäkring + att TICen brukar ha mer utrustning smile

gromitSWE
4 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Vad tror ni om denna tongue    Lite dyrt kanske??

http://www.blocket.se/ystad/Volvo_245_G … 22&w=2

Senast redigerat av gromitSWE (4 augusti 2013)

Henkix
4 augusti 2013 · 6 737 Inlägg

den verkar ju vara i redigt gott skick och kan nog vara värd det tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
gromitSWE
4 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Henkix skrev:
den verkar ju vara i redigt gott skick och kan nog vara värd det tongue

Ja den ser ju riktigt fin ut smile men 15k för en bil som är besiktad till sista Februari ??

Ska fundera lite på det, men tror att det inte ta så lång tid innan den är såld...

Celeron
4 augusti 2013 · 1 322 Inlägg

Såg jävligt fin ut , å jävla fräsch! Det är ju ett tag kvar till feburari .. Tycker den är värd priset.. Om den inte är alldeles för röten under=)


Kan ju säkert gå å pruta lite också. Om du tycker priset är för högt. Ring märej wink

Senast redigerat av Celeron (4 augusti 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Djo
4 augusti 2013 · 10 160 Inlägg

Är bara och köpa i det skicket med såpass mycket nya delar så är den lätt värd 15000

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Allansson
4 augusti 2013 ·

Hade helt missat detta projektet, men nu har jag läst ikapp!

En röd 740 är en snygg 740!

gromitSWE
5 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Allansson skrev:
Hade helt missat detta projektet, men nu har jag läst ikapp!

En röd 740 är en snygg 740!

Tyvärr...bilen är såld...

gromitSWE
5 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Henkix skrev:
den verkar ju vara i redigt gott skick och kan nog vara värd det tongue

ja, den ser riktigt fin ut faktiskt smile

Celeron skrev:
Såg jävligt fin ut , å jävla fräsch! Det är ju ett tag kvar till feburari .. Tycker den är värd priset.. Om den inte är alldeles för röten under=)


Kan ju säkert gå å pruta lite också. Om du tycker priset är för högt. Ring märej wink

jo det är ju ett tag till, ja den såg ju fin ut smile

Ändå problemet är att det är en bit dit (ca 2h) och de tycker inte pappa om hmm

Djo skrev:
Är bara och köpa i det skicket med såpass mycket nya delar så är den lätt värd 15000

Mm, får se om jag lyckas övertala pappa wink

Djo
5 augusti 2013 · 10 160 Inlägg

2 timmar är ju inte så farligt ändå Har ni båda körkort eller övningskör du?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
gromitSWE
5 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Djo skrev:
2 timmar är ju inte så farligt ändå Har ni båda körkort eller övningskör du?

Nej tycker inte jag heller wink Jag övningskör, annars hade det inte varit några problem...

Djo
5 augusti 2013 · 10 160 Inlägg

gromitSWE skrev:

Djo skrev:
2 timmar är ju inte så farligt ändå Har ni båda körkort eller övningskör du?

Nej tycker inte jag heller wink Jag övningskör, annars hade det inte varit några problem...

kör halva sträckan var värsta är väl att få hem 245an sen dock kanske din far har kort för tungt släpp och kan köra hem om du kör ditt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
gromitSWE
5 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Djo skrev:

gromitSWE skrev:

Djo skrev:
2 timmar är ju inte så farligt ändå Har ni båda körkort eller övningskör du?

Nej tycker inte jag heller wink Jag övningskör, annars hade det inte varit några problem...

kör halva sträckan var värsta är väl att få hem 245an sen dock kanske din far har kort för tungt släpp och kan köra hem om du kör ditt.

Ja, det jobbiga är ju att få hem den, finns några alternativ:
En kompis följer med..
Åka kollektivtrafik..
Och släp som du sa...pappa har kort för tungt släp så det kanske kan funka smile

Senast redigerat av gromitSWE (5 augusti 2013)

Djo
5 augusti 2013 · 10 160 Inlägg

gromitSWE skrev:

Djo skrev:

gromitSWE skrev:

Nej tycker inte jag heller wink Jag övningskör, annars hade det inte varit några problem...

kör halva sträckan var värsta är väl att få hem 245an sen dock kanske din far har kort för tungt släpp och kan köra hem om du kör ditt.

Ja, det jobbiga är ju att få hem den, finns några alternativ:
En kompis följer med..
Åka kollektivtrafik..
Och släp som du sa...pappa har kort för tungt släp så det kanske kan funka smile

Största problemet med släpp är att redan med bara släppet blir det för tungt för dig att dra.

Har du en kompis som kan följa med är det ju smidigt och om ni kör hälften var du och din far blir det ju inte så drygt att köra alls.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
gromitSWE
5 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Djo skrev:

gromitSWE skrev:

Djo skrev:

kör halva sträckan var värsta är väl att få hem 245an sen dock kanske din far har kort för tungt släpp och kan köra hem om du kör ditt.

Ja, det jobbiga är ju att få hem den, finns några alternativ:
En kompis följer med..
Åka kollektivtrafik..
Och släp som du sa...pappa har kort för tungt släp så det kanske kan funka smile

Största problemet med släpp är att redan med bara släppet blir det för tungt för dig att dra.

Har du en kompis som kan följa med är det ju smidigt och om ni kör hälften var du och din far blir det ju inte så drygt att köra alls.

Jo men om vi kör med släp så kör ju pappa isf.. smile

Men detta blir isf till helgen, men jag tvivlar på det..

Djo
5 augusti 2013 · 10 160 Inlägg

gromitSWE skrev:

Djo skrev:

gromitSWE skrev:

Ja, det jobbiga är ju att få hem den, finns några alternativ:
En kompis följer med..
Åka kollektivtrafik..
Och släp som du sa...pappa har kort för tungt släp så det kanske kan funka smile

Största problemet med släpp är att redan med bara släppet blir det för tungt för dig att dra.

Har du en kompis som kan följa med är det ju smidigt och om ni kör hälften var du och din far blir det ju inte så drygt att köra alls.

Jo men om vi kör med släp så kör ju pappa isf.. smile

Men detta blir isf till helgen, men jag tvivlar på det..

Prata med honom om du betalar bensinen eller dylikt går alltid få till en kompromiss big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Volvoslut245
8 augusti 2013 · 447 Inlägg

einar- skrev:
Alla 740 som har en liten antenn på taket har haft "biltelefon" som det så vackert kallades med fast monterad NMT-telefon i bilen.

du kan nog tammefan allt om volvo du verkar det som hehe trevligt smile

Volvo 240 GL "muppen" (1987)
Volvo 343 GLS "grodanboll" (1982)
einar-
8 augusti 2013 · 326 Inlägg

allt vete väl fan men har man haft över 10 stycken i delar blir de lätt så lol

gromitSWE
9 augusti 2013 · 1 677 Inlägg

Åkte tåg till Malmö idag...drygt.. hmm Men för att göra det lite roligare räknade jag alla 240is och 740is jag såg tongue (+ någon BMW)

Blev lite besviken att jag bara såg 1 240 sedan yikes


Totalt: 27 st

740
-12st 744 - 1 var skrotfärdig..
-5 st 745
-1st epa

240
-4st 245
-1st 244

Amazon
-2st Amazon 2dr


2st BMW E34

Senast redigerat av gromitSWE (9 augusti 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang