I stort sett det mesta. Kabelmatta, boxar, alla givare på motorn, LMM, svänghjulsgivare istället för hallgivare i fördelare, bränsletrycksregulator, mm
Får jag fråga varför det är så viktigt med just LH2.4?
einar- skrev: I stort sett det mesta. Kabelmatta, boxar, alla givare på motorn, LMM, svänghjulsgivare istället för hallgivare i fördelare, bränsletrycksregulator, mm
Får jag fråga varför det är så viktigt med just LH2.4?
Henkix skrev: varför måste det vara ett 2,4? 2.2 funkar också fint
Okej, har läst lite och tycker det verkar vara jobbigt
Jo det är ju så att jag planera på att göra en såkallad "GL turbo" och då underlättar det VÄLDIGT mycket med LH 2,4
_Performance_ skrev: Nu har jag inte hängt med från början, men vad letar du efter för bil? 240 eller?
Japp...240, 740 (alla karossmodeller förutom 242) MYCKET GÄRNA med LH 2,4
Har du någon till salu eller ?
Nee inte just nu iaf, va inte så noga med just 2.4. Du kan ju köpa kabelmatta från en 240 90-uppåt. Då den har separat för enbart motorn. Boxar och lmm och det som behövs får man tag i billigt om man letar på rätt ställen
_Performance_ skrev: Nu har jag inte hängt med från början, men vad letar du efter för bil? 240 eller?
Japp...240, 740 (alla karossmodeller förutom 242) MYCKET GÄRNA med LH 2,4
Har du någon till salu eller ?
Nee inte just nu iaf, va inte så noga med just 2.4. Du kan ju köpa kabelmatta från en 240 90-uppåt. Då den har separat för enbart motorn. Boxar och lmm och det som behövs får man tag i billigt om man letar på rätt ställen
Okej!
Men det känns som att det kommer bli SÅ mycket lättare att köpa en med LH 2,4 från början..
Japp...240, 740 (alla karossmodeller förutom 242) MYCKET GÄRNA med LH 2,4
Har du någon till salu eller ?
Nee inte just nu iaf, va inte så noga med just 2.4. Du kan ju köpa kabelmatta från en 240 90-uppåt. Då den har separat för enbart motorn. Boxar och lmm och det som behövs får man tag i billigt om man letar på rätt ställen
Okej!
Men det känns som att det kommer bli SÅ mycket lättare att köpa en med LH 2,4 från början..
Då är det väl ännu lättare att köpa en turbo från början
Nee inte just nu iaf, va inte så noga med just 2.4. Du kan ju köpa kabelmatta från en 240 90-uppåt. Då den har separat för enbart motorn. Boxar och lmm och det som behövs får man tag i billigt om man letar på rätt ställen
Okej!
Men det känns som att det kommer bli SÅ mycket lättare att köpa en med LH 2,4 från början..
Då är det väl ännu lättare att köpa en turbo från början
Haha ja kanske det men jag vill lära mig något+att det blir samma försäkringspris som en GL
Ska du ändå byta motorn är det värsta redan bytt ju. Som sagt så plocka kabelmatta från en 240 med 2.4 och stoppa i din bil (du får förlänga kablarna till LMM då den hamnar på andra sidan motorutrymmet) och stoppa sen i tillhörande LMM och boxar till turbomotorn. Och komplettera med en piggare soppapump för jag tror att turbomotorerna har en större än F motorn
einar- skrev: Ska du ändå byta motorn är det värsta redan bytt ju. Som sagt så plocka kabelmatta från en 240 med 2.4 och stoppa i din bil (du får förlänga kablarna till LMM då den hamnar på andra sidan motorutrymmet) och stoppa sen i tillhörande LMM och boxar till turbomotorn. Och komplettera med en piggare soppapump för jag tror att turbomotorerna har en större än F motorn
Mm, vi får se hur det blir, men det blir väll bra i slutändan hoppas jag..
einar- skrev: Ska du ändå byta motorn är det värsta redan bytt ju. Som sagt så plocka kabelmatta från en 240 med 2.4 och stoppa i din bil (du får förlänga kablarna till LMM då den hamnar på andra sidan motorutrymmet) och stoppa sen i tillhörande LMM och boxar till turbomotorn. Och komplettera med en piggare soppapump för jag tror att turbomotorerna har en större än F motorn
Mm, vi får se hur det blir, men det blir väll bra i slutändan hoppas jag..
Du skrev att du ville lära dig lite, då är det perfekt projekt för dig, inge avancerat och man lär sig mycket under tidens gång. Plus att det finns nog 10 olika trådar om att exakt hur du ska gå tillväga.
Senast redigerat av _Performance_ (8 oktober 2013)
Var och tittade på en 245a idag, men tyvärr var den för rostig Rost var på skärmar, dörrar och bagageluckan Jäkligt synd för det var en gubb-bil och hade varit perfekt att börja "bygga" på.. LH 2,4 var det också