Placering av Biltema subwoofer i V40

Moonman
3 mars 2013 · 40 Inlägg

Har köpt följande sub (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … r-8-24797/). Upptäckte att jag inte fick in den under stolarna pga ett stag som gick under dem. Just nu ligger den löst i bagaget vilket inte är helt lyckat.

Är det någon som har monterat fast en sådan låda i en V40 och i så fall vart valde ni att sätta den?

Brådhis * Voff voff *
3 mars 2013 · 10 323 Inlägg

En original baslåda till V40 kostar inte så värst många hundringar mer. Bara som ett tips ifall du fortfarande kan lämna igen den. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Moonman
3 mars 2013 · 40 Inlägg

Brådhis skrev:
En original baslåda till V40 kostar inte så värst många hundringar mer. Bara som ett tips ifall du fortfarande kan lämna igen den. smile

//Brådhis

Det kan jag tyvärr inte. Skulle iofs kunna köpa en och sälja denna men är det inte krångligt att installera en, jag måste väl skära i inredningen och dra fram kablar m.m? Samtidigt så tycker jag att ingen jag har läst om har varit nöjd med den som kommer med bilen.

Brådhis * Voff voff *
3 mars 2013 · 10 323 Inlägg

Moonman skrev:

Brådhis skrev:
En original baslåda till V40 kostar inte så värst många hundringar mer. Bara som ett tips ifall du fortfarande kan lämna igen den. smile

//Brådhis

Det kan jag tyvärr inte. Skulle iofs kunna köpa en och sälja denna men är det inte krångligt att installera en, jag måste väl skära i inredningen och dra fram kablar m.m? Samtidigt så tycker jag att ingen jag har läst om har varit nöjd med den som kommer med bilen.

Jag monterade en så´n i min V40 jag hade förut och frun har en så´n sin T4:a. Ingen djupbas direkt, men den hjälper till lite. Blir du nöjd med en så´n där från Biltema blir du nog kanske nöjd med en original oxå. wink

Det är inte alls särskilt svårt att montera den, skär ut enligt mall i klädseln bak, koppla in kablarna, klar.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Moonman
3 mars 2013 · 40 Inlägg

Brådhis skrev:

Moonman skrev:

Brådhis skrev:
En original baslåda till V40 kostar inte så värst många hundringar mer. Bara som ett tips ifall du fortfarande kan lämna igen den. smile

//Brådhis

Det kan jag tyvärr inte. Skulle iofs kunna köpa en och sälja denna men är det inte krångligt att installera en, jag måste väl skära i inredningen och dra fram kablar m.m? Samtidigt så tycker jag att ingen jag har läst om har varit nöjd med den som kommer med bilen.

Jag monterade en så´n i min V40 jag hade förut och frun har en så´n sin T4:a. Ingen djupbas direkt, men den hjälper till lite. Blir du nöjd med en så´n där från Biltema blir du nog kanske nöjd med en original oxå. wink

Det är inte alls särskilt svårt att montera den, skär ut enligt mall i klädseln bak, koppla in kablarna, klar.

//Brådhis

Tack för informationen, får se hur jag gör.

Om någon annan har tips på var de har installerat subwoofern så skulle jag bli glad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang