Toyota supra mkiv eurospec manuell prisfråga

Janneutanb
10 mars 2013 · 7 271 Inlägg

CHEEVA skrev:
lägger man 500 000 på en supra är man helt fel på det ... spelar ingen roll hur fin bilen än är

Billigare att köpa en färdig än att göra alltihopa själv wink

supraz
10 mars 2013 · 95 Inlägg

skulle det inte bli någon affär så hör av dig om du vill ha hjälp
mvh

varför bromsa när man kan gasa
Unleash
10 mars 2013 · 370 Inlägg

Audi_powah skrev:

SylvesterStallone skrev:
wtf köp högerstyrt och spara 100k + få lite pulver i bilfan!

Varför ska man köpa en postbil när man har råd med en riktig bil istället? Felstyrt är bara budget rakt igenom... tongue

banken har alltid råd.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi_powah
10 mars 2013 · 1 515 Inlägg

Unleash skrev:

Audi_powah skrev:

SylvesterStallone skrev:
wtf köp högerstyrt och spara 100k + få lite pulver i bilfan!

Varför ska man köpa en postbil när man har råd med en riktig bil istället? Felstyrt är bara budget rakt igenom... tongue

banken har alltid råd.

Banken har alltid råd? Du som privatperson måste väll ha råd att betala av din skuld till banken?... Självklart har banken råd, men inte alla som har råd att betala tex 7-8000:-/månaden som avbetalning på dyr bil.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
fredde85
10 mars 2013 · 1 798 Inlägg

Ja låt folk betala va dem vill för o få vänsterstyrt. Jag är dock nog för snål för att ge över 100k extra eller mer för ratten på vänster sida. De är bilen jag är intresserad av om ja köper en supra inte vilken sida ratten sitter på

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
SportPilot Ubåtsingenjör
10 mars 2013 · 7 232 Inlägg

Brains skrev:

CHEEVA skrev:
lägger man 500 000 på en supra är man helt fel på det ... spelar ingen roll hur fin bilen än är

Billigare att köpa en färdig än att göra alltihopa själv wink

nja för 500 000 så kommer man ganska långt om man skruvar själv

shysst vänsterstyrd supra, där du slipper pynta en halv miljon

Senast redigerat av CHEEVA (10 mars 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
meatos
12 mars 2013 · 424 Inlägg

Beckis90 skrev:
Såg den där också men nått är fel med den där... 5-6 ägare på 6 år i sverige och den har gått 6000 mil? Njaa...  magkänslan känns inte rätt.   Såg en supra med ungefär samma saker också lågmilare som blev såld för över 500k

Magkänslan var rätt hade gått 12 när den importerades 2006 men är nog fortfarande en väldigt fin bil. Tråkigt när folk är oseriösa.

Senast redigerat av meatos (12 mars 2013)

Audi_powah
12 mars 2013 · 1 515 Inlägg

meatos skrev:

Beckis90 skrev:
Såg den där också men nått är fel med den där... 5-6 ägare på 6 år i sverige och den har gått 6000 mil? Njaa...  magkänslan känns inte rätt.   Såg en supra med ungefär samma saker också lågmilare som blev såld för över 500k

Magkänslan var rätt hade gått 12 när den importerades 2006 men är nog fortfarande en väldigt fin bil. Tråkigt när folk är oseriösa.

Klicka i anmäl annons till blocket så att inte någon stackare blir blåst! hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Eurospecen
14 mars 2013 ·

Eurospec (Vänsterstyrd) står sig bättre i pris än en Jap/UK-Spec (Högerstyrd).

Om du kollar på Blocket eller här på Garaget så kryllar det av Högerstyrda Supror. Både NA eller TT.
Folk importerar dessa bilar hela tiden. Då alla tycker/tänker samma sak. Priset på den marknaden har sjunkit väldigt mycket dem senaste åren medan en Eurospec Supra står sig fortfarande väldigt bra i pris (anser jag).
Visst har dem sjunkit i pris också men det är inte alls i närheten.

Skall du inskaffa en fin Manuell Eurospec Supra som är Original/BPU så får du nog räkna med mellan 260-280 som det set ut just nu.

Sedan skiljer det en del på Euro och Jap/UK-Spec Supror smile
Hör av dig om du har några frågor..

/daniel

Senast redigerat av Eurospecen (14 mars 2013)

SportPilot Ubåtsingenjör
14 mars 2013 · 7 232 Inlägg

Eurospecen skrev:
Eurospec (Vänsterstyrd) står sig bättre i pris än en Jap/UK-Spec (Högerstyrd).

Om du kollar på Blocket eller här på Garaget så kryllar det av Högerstyrda Supror. Både NA eller TT.
Folk importerar dessa bilar hela tiden. Då alla tycker/tänker samma sak. Priset på den marknaden har sjunkit väldigt mycket dem senaste åren medan en Eurospec Supra står sig fortfarande väldigt bra i pris (anser jag).
Visst har dem sjunkit i pris också men det är inte alls i närheten.

Sedan skiljer det en del på Euro och Jap/UK-Spec Supror smile
Hör av dig om du har några frågor..

/daniel

är inte euro och uk spec ungefär samma ?  sen har jag alltid undrat vad som skilljer uk/euro spec och en us spec

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Ramming_Air
15 mars 2013 · 137 Inlägg

Euro/uk spec är samma bil förutom att britten har ratten på fel sida. Sen tycker jag inte man ska stirra sig blind på jdm/eur spec, utan snarare på skicket. Enkelt uttryckt..en fin eur spec är extremt svår att hitta idag. De som sitter på bilarna kan värdet, och därmed blir det ingen god affär att köpa en sådan. Man får lägga bortåt 100k plus för en automat, i jämförelse med motsvarande jdm.

Alltså..glo inte enbart på specen, utan snarare skicket. Även jdm bilar i fint skick utan större modifieringar börjar bli svåra att hitta idag. Hitta en fin Supra..skit i vart ratten sitter, och köp den.

Och som en patentes, se till att bilen är servad. Historik kommer att betyda allt framöver. Detta är sportbilar, där klåfingriga tonåringar kan ha pillat på det mesta utan att spara ett kvitto. Köp inte en sådan bil. Bra historik + schysst intryck gör en god affär. Och se till att barnsjukdomarna är åtgärdade, för även Suprorna har sådana. Ventiltätningarna, tomgångsventilen, oljepumpen, främre vevaxelpackningen bör alltid kollas. Och planerar du att ta hem en bil själv..glöm alla modifierade bilar..

Beckis90
16 mars 2013 · 20 Inlägg

Tror faktiskt jag har hittat en pärla. Är på väg till tyskland just nu för att ev köpa den. Som sagt jag betalar hellre extra för en fin och välhållen bil. Hoppas allt går smidigt!

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
TobbeTT
16 mars 2013 · 948 Inlägg

Beckis90 skrev:
Tror faktiskt jag har hittat en pärla. Är på väg till tyskland just nu för att ev köpa den. Som sagt jag betalar hellre extra för en fin och välhållen bil. Hoppas allt går smidigt!

Kul smile håll oss updaterade och gärna med bilder.

DusanMandick Random Hero
16 mars 2013 · 4 047 Inlägg

Audi_powah skrev:

SylvesterStallone skrev:
wtf köp högerstyrt och spara 100k + få lite pulver i bilfan!

Varför ska man köpa en postbil när man har råd med en riktig bil istället? Felstyrt är bara budget rakt igenom... tongue

Budget bara för att ratten sitter på andra sidan ? de är förfan samma bilar. Säger man nåt annat är de bara för att skryta eller så har man mer lån än andra

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
mkiv77
16 mars 2013 · 1 153 Inlägg

DusanMandick skrev:

Audi_powah skrev:

SylvesterStallone skrev:
wtf köp högerstyrt och spara 100k + få lite pulver i bilfan!

Varför ska man köpa en postbil när man har råd med en riktig bil istället? Felstyrt är bara budget rakt igenom... tongue

Budget bara för att ratten sitter på andra sidan ? de är förfan samma bilar. Säger man nåt annat är de bara för att skryta eller så har man mer lån än andra

+1  Va då budget rakt igenom.De är väl mer ekonomi rakt igenom.Jag hadde råd med båda när jag köpte min 2006 men köpte högerstyrt o trimma för resten o nu har jag 1187hk wink

TobbeTT
21 mars 2013 · 948 Inlägg

Hur har det gått? smile

Audi_powah
21 mars 2013 · 1 515 Inlägg

mkiv77 skrev:

DusanMandick skrev:

Audi_powah skrev:

Varför ska man köpa en postbil när man har råd med en riktig bil istället? Felstyrt är bara budget rakt igenom... tongue

Budget bara för att ratten sitter på andra sidan ? de är förfan samma bilar. Säger man nåt annat är de bara för att skryta eller så har man mer lån än andra

+1  Va då budget rakt igenom.De är väl mer ekonomi rakt igenom.Jag hadde råd med båda när jag köpte min 2006 men köpte högerstyrt o trimma för resten o nu har jag 1187hk wink

Jaa, det är budget rakt igenom! Du säger att det är ekonomi rakt igenom? Du följer väl en viss budget för att hålla dig på säkra sidan av ekonomien? I de flesta fall så är det folk som vill köra supra och skulle hellre göra det på rätt sida men tyvärr räcker inte budgeten till för att få ekonomi att funka, därför köper de "budgetvarianten" istället..

Det säger sig självt. Alla har olika prio vilket bara är bra, som tex din supra. Rätt original utvändigt med värsting motor, det är en stil i sig. Medans andra som mig själv modda utsidan först och därefter motorn. Alla är vi olika imo smile

Dussn: visst är det samma bilar, men 8/10 skulle med störst sanorlighet köra rättstyrt om ekonomin fanns för det. Och det handlar inte om att skryta eller vem som har mest i lån som vissa säger då folk som har en stadig och hög inkomst kan ha stora lån utan att ens behöva tänka på de. Så att prata om lån finns inte, om man har råd så har man.

Som i TS fall, han har uppenbarligen råd, genom lån eller inte så ska han köpa en original supra för över 400k, respekt om du frågar mig :p

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Beckis90
21 mars 2013 · 20 Inlägg

Nu äger jag en riktigt fin euro spec supra!! smile

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
DusanMandick Random Hero
21 mars 2013 · 4 047 Inlägg

Audi_powah skrev:

mkiv77 skrev:

DusanMandick skrev:

Budget bara för att ratten sitter på andra sidan ? de är förfan samma bilar. Säger man nåt annat är de bara för att skryta eller så har man mer lån än andra

+1  Va då budget rakt igenom.De är väl mer ekonomi rakt igenom.Jag hadde råd med båda när jag köpte min 2006 men köpte högerstyrt o trimma för resten o nu har jag 1187hk wink

Jaa, det är budget rakt igenom! Du säger att det är ekonomi rakt igenom? Du följer väl en viss budget för att hålla dig på säkra sidan av ekonomien? I de flesta fall så är det folk som vill köra supra och skulle hellre göra det på rätt sida men tyvärr räcker inte budgeten till för att få ekonomi att funka, därför köper de "budgetvarianten" istället..

Det säger sig självt. Alla har olika prio vilket bara är bra, som tex din supra. Rätt original utvändigt med värsting motor, det är en stil i sig. Medans andra som mig själv modda utsidan först och därefter motorn. Alla är vi olika imo smile

Dussn: visst är det samma bilar, men 8/10 skulle med störst sanorlighet köra rättstyrt om ekonomin fanns för det. Och det handlar inte om att skryta eller vem som har mest i lån som vissa säger då folk som har en stadig och hög inkomst kan ha stora lån utan att ens behöva tänka på de. Så att prata om lån finns inte, om man har råd så har man.

Som i TS fall, han har uppenbarligen råd, genom lån eller inte så ska han köpa en original supra för över 400k, respekt om du frågar mig :p

Ställ en högerstyrd brevid en vänsterstyrd, samma miltal, årsmodell och allt. Båda är original. I mina ögon är de värda precis lika mycket för de spelar ingen roll vilken sida ratten sitter på. men den högerstyrda är alltså en budget verision? Då är ju din evo en budgetbil i UK ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Audi_powah
21 mars 2013 · 1 515 Inlägg

DusanMandick skrev:

Audi_powah skrev:

mkiv77 skrev:

+1  Va då budget rakt igenom.De är väl mer ekonomi rakt igenom.Jag hadde råd med båda när jag köpte min 2006 men köpte högerstyrt o trimma för resten o nu har jag 1187hk wink

Jaa, det är budget rakt igenom! Du säger att det är ekonomi rakt igenom? Du följer väl en viss budget för att hålla dig på säkra sidan av ekonomien? I de flesta fall så är det folk som vill köra supra och skulle hellre göra det på rätt sida men tyvärr räcker inte budgeten till för att få ekonomi att funka, därför köper de "budgetvarianten" istället..

Det säger sig självt. Alla har olika prio vilket bara är bra, som tex din supra. Rätt original utvändigt med värsting motor, det är en stil i sig. Medans andra som mig själv modda utsidan först och därefter motorn. Alla är vi olika imo smile

Dussn: visst är det samma bilar, men 8/10 skulle med störst sanorlighet köra rättstyrt om ekonomin fanns för det. Och det handlar inte om att skryta eller vem som har mest i lån som vissa säger då folk som har en stadig och hög inkomst kan ha stora lån utan att ens behöva tänka på de. Så att prata om lån finns inte, om man har råd så har man.

Som i TS fall, han har uppenbarligen råd, genom lån eller inte så ska han köpa en original supra för över 400k, respekt om du frågar mig :p

Ställ en högerstyrd brevid en vänsterstyrd, samma miltal, årsmodell och allt. Båda är original. I mina ögon är de värda precis lika mycket för de spelar ingen roll vilken sida ratten sitter på. men den högerstyrda är alltså en budget verision? Då är ju din evo en budgetbil i UK ?

Självklart är min en budget bil i UK då det är fel sida. Rätt ska vara rätt haha smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang