Mellansveriges längsta raksträcka ???

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
12 mars 2013 · 171 Inlägg

Haha ok... smile

Ras?

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
mk4_andreas
12 mars 2013 ·

Hlr med kristian_v åker där två gånger i veckan. Långa som satan dok bara 2-3st som man verkligen kan köra riktigt fort på nu för tiden. Dom andra har fått massa sättningar..

norges02
13 mars 2013 · 61 Inlägg

mellan østersund o strømsund ær det en rakstrecka på exakt 7km o dær går att åka ruskigt fort, har sjælv slickat næstan 300blås dær en gång och om bilen vi åkte klarade mer så fanns de væg kvar att pressa. o de ær mitt i ingenstans typ smile

Chevrolet Nova "Widowmaker" (1970)
BMW E30 325 (1989)
Mack Forum- och sitemoderator
13 mars 2013 · 26 167 Inlägg

norges02 skrev:
mellan østersund o strømsund ær det en rakstrecka på exakt 7km o dær går att åka ruskigt fort, har sjælv slickat næstan 300blås dær en gång och om bilen vi åkte klarade mer så fanns de væg kvar att pressa. o de ær mitt i ingenstans typ smile

Med tanke på hur otroligt mycket djur som springer i skogarna och över vägarna just mellan Häggenås och Strömsund så var du verkligen modig - eller dumdristig - om du slickade 300km/h på den sträckan..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
norges02
13 mars 2013 · 61 Inlägg

Mack skrev:

norges02 skrev:
mellan østersund o strømsund ær det en rakstrecka på exakt 7km o dær går att åka ruskigt fort, har sjælv slickat næstan 300blås dær en gång och om bilen vi åkte klarade mer så fanns de væg kvar att pressa. o de ær mitt i ingenstans typ smile

Med tanke på hur otroligt mycket djur som springer i skogarna och över vägarna just mellan Häggenås och Strömsund så var du verkligen modig - eller dumdristig - om du slickade 300km/h på den sträckan..

de ær dumt att slicka 300 vart man æn kør så længe de ær utanfør bana wink

Chevrolet Nova "Widowmaker" (1970)
BMW E30 325 (1989)
slowSwede
13 mars 2013 · 223 Inlägg

norges02 skrev:

Mack skrev:

norges02 skrev:
mellan østersund o strømsund ær det en rakstrecka på exakt 7km o dær går att åka ruskigt fort, har sjælv slickat næstan 300blås dær en gång och om bilen vi åkte klarade mer så fanns de væg kvar att pressa. o de ær mitt i ingenstans typ smile

Med tanke på hur otroligt mycket djur som springer i skogarna och över vägarna just mellan Häggenås och Strömsund så var du verkligen modig - eller dumdristig - om du slickade 300km/h på den sträckan..

de ær dumt att slicka 300 vart man æn kør så længe de ær utanfør bana wink

Dessutom är det dumt att närma sig 300 just i Norge.

BMW 335 (2007)
Aga_Diff Bärs!
13 mars 2013 · 3 456 Inlägg

slowSwede skrev:

norges02 skrev:

Mack skrev:

Med tanke på hur otroligt mycket djur som springer i skogarna och över vägarna just mellan Häggenås och Strömsund så var du verkligen modig - eller dumdristig - om du slickade 300km/h på den sträckan..

de ær dumt att slicka 300 vart man æn kør så længe de ær utanfør bana wink

Dessutom är det dumt att närma sig 300 just i Norge.

...nu ligger ju varken Östersund eller Strömsund i Norge.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
TBergsten
13 mars 2013 · 996 Inlägg

Mack skrev:

norges02 skrev:
mellan østersund o strømsund ær det en rakstrecka på exakt 7km o dær går att åka ruskigt fort, har sjælv slickat næstan 300blås dær en gång och om bilen vi åkte klarade mer så fanns de væg kvar att pressa. o de ær mitt i ingenstans typ smile

Med tanke på hur otroligt mycket djur som springer i skogarna och över vägarna just mellan Häggenås och Strömsund så var du verkligen modig - eller dumdristig - om du slickade 300km/h på den sträckan..

Haha håller med tongue Åkte drygt 240-250 där i en v50 och det kändes inte så säkert trots att det inte var någon trafik, just då för skogen runtomkring... Men, det går ju wink

Noxxer
13 mars 2013 · 1 482 Inlägg

Jag brukar trycka på i Södra länken nattetid föruttsatt att det inte är något arbete.

Tomt på bilar, inga djur som kan korsa vägen.
Fast poliser finns det ju ändå rätt gott om sad

BLT Service
Theracords Music Label
slowSwede
13 mars 2013 · 223 Inlägg

Aga_Diff skrev:

slowSwede skrev:

norges02 skrev:

de ær dumt att slicka 300 vart man æn kør så længe de ær utanfør bana wink

Dessutom är det dumt att närma sig 300 just i Norge.

...nu ligger ju varken Östersund eller Strömsund i Norge.

Tack för geografilektionen...
norges02 verkar däremot vara från Norge, möjligtvis därför jag citerade just honom i förhållande till deras syn på fartsyndare.

BMW 335 (2007)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
13 mars 2013 · 171 Inlägg

Haha kul text !!!
GTn ( 101cm ) e ju så låg att om man skulle klippa en älg så tror jag inte man hade gjort så mycket skada på bilen  men amputerat älgen dock... Skämt åsido, en som jag känner körde på en katt i 250km/h och skadorna såg ut som om han hade kört på en Thailändsk elefant... Kan vara otäckt det där !!!

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
mb_pucken
13 mars 2013 · 5 088 Inlägg

Vet inte om det är en så rak väg men rv 50, sträckan melln borlänge och falun är en gansk br väg för fortåka. 200+ gick bra i min gamla 190e. Bred fin väg med viltstengsel och delad från mötande trafik. Finns även en bra utförsbacke för toppfartsresultat wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
kannebanne
13 mars 2013 · 2 046 Inlägg

Dirtymike skrev:
Du har den mellan Västervik och Kalmar på e20
Byggd för stora flygplan.

Jo den funkar riktigt riktigt fint (har inte prövat.. Lovar! big_smile )

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
kannebanne
13 mars 2013 · 2 046 Inlägg

Juste! Om du någon gång är påväg över till Danmark via Öresundsbron så håll en fart på cirka 120-130 när du kommer ner i tunneln så kan du nog komma upp i 300 med din GT. Min åker på limitern i ett bra tag (260 på mätaren så gissar på 250) Mem akta dig för Mc poliser som ligger och luskar precis utanför tunneln på kullarna bakom. Fartkamera har dom!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Greatsnyggo saabtok
13 mars 2013 · 1 306 Inlägg

200 Km/h + går åka lite var stans men de är över  250 problemen börjar smile

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
slowSwede
13 mars 2013 · 223 Inlägg

kannebanne skrev:
Juste! Om du någon gång är påväg över till Danmark via Öresundsbron så håll en fart på cirka 120-130 när du kommer ner i tunneln så kan du nog komma upp i 300 med din GT. Min åker på limitern i ett bra tag (260 på mätaren så gissar på 250) Mem akta dig för Mc poliser som ligger och luskar precis utanför tunneln på kullarna bakom. Fartkamera har dom!

Tycker högbron på Öresundsbron är ett bra ställe, där syns alla lurifaxer på lång väg. Spikrakt är det ju inte, men inte svänger det mycket.
Har själv inte vågat klämma på i tunneln, man är ute innan man vet ordet av och där har de sin lilla plats för att ta hand om usliga fartdårar.
Har för mig att jag läst om att det skulle upp kameror i tunneln, eller?

Danmark är bara 3 timmar bort från fri fart, så skall jag längre än Kastrup så håller jag igen, eftersom det inom några mil blir lagligt att fläska på.

BMW 335 (2007)
Lucifer
13 mars 2013 · 61 Inlägg

Ni skriver om massa skit! Killen skrev nåt om autopilot! Det är det man ska fråga ut honom om! Låter ju illgött. utveckla nu detta och berätta va det är för idiotisk/genialisk uppfinning du håller på med!

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang