Betygen här på gorg (avundsjukan på andras bilar)

jorgen72
17 mars 2013 ·

Nu såg man ett tydligt exempel på hur en del röstar för att dra ner betygen på andras bilar det är helt ofattbart att någon kan ge den här bilen som man verkligen ser att det är många timmar nerlagda på en 1 http://www.garaget.org/?car=323780 o jag tycker inte heler att min bil är värd ett sånt betyg trots att den verkligen inte är i samma klass som den här otroliga pris vinnaren . skriv gärna hur ni röstar o varför man visar sin avundsjuka istället för att bara ge rättvisa röster

Senast redigerat av jorgen72 (17 mars 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
17 mars 2013 · 26 187 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Digital_Kicker
17 mars 2013 · 3 721 Inlägg

Förstår vad du menar. Men lägger man upp en bil så får man stå ut med hur folk röstar. Alla är vi olika. Så länge du är nöjd med din bil så ska det räcka tycker jag iaf. Är man nu en poäng jägare så kanske man vill ha en kommentar också, speciellt om någon lämnar en 1a eller 2a i betyg, men då ska man ta kommentaren som en man. Och inte börja lipa och grina. Men detta är vad jag tycker. Klarar man inte av att bilen får betyg som man inte kan acceptera eller kommentarer så kanske man ska tänka efter med att lägga upp en bil.

FLindgren
17 mars 2013 · 5 089 Inlägg

Personen som röstade (förmodar jag) en etta på den bilen har ju skrivit "Någon som handlat på Ta ser jag smile Snyggt med starwars luftburken oxo ". Så där är nog anledningen wink

Tycker det är värre tvärt om tycker jag. Folk ger andra personer femmor för att sen skriva "spana gärna in min bil också och rösta". DOM är värre...

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Kristian_L
17 mars 2013 · 1 893 Inlägg

Oftast är det ren hämnd.
Någon gillar inte dina synpunkter i någon tråd i forumet. Då jävlar skall de rösta ner din bil.
Jag ser några medlemmar, som brukar skriva lite provokativt, de har inte längre bilen på gorg. De har väl trötnat på alla "Tvåor".
Själv skiter jag i det. Jag har bemödat mej att ladda upp den med bilder och info, så den får vara kvar, vad än folk ger den i betyg. Men lägger troligtvis inte upp nästa bil.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
PoulZen
17 mars 2013 · 772 Inlägg

Men snälla ni, visst finns det säkert en och annan som "hämd" röstar. Men nu är ju inte röst systemet så allvarligt menat. Vissa röstar en 1:a för att de helt enkelt inte gillar bil modellen oavsett hur många timmar någon lagt ner på den. Andra röstar en 5:a för att de älskar bil modellen oavsett om det ser ut som f*n.
Om ni vill ha ett rättvist röstsystem så får ni nog vända er till en mer special inriktad jury och inte allmänheten på G.org.
Personligen så röstar jag inte alls eftersom jag tycker ett röstsystem är totalt ointressant.

jorgen72
17 mars 2013 ·

Digital_Kicker skrev:
Förstår vad du menar. Men lägger man upp en bil så får man stå ut med hur folk röstar. Alla är vi olika. Så länge du är nöjd med din bil så ska det räcka tycker jag iaf. Är man nu en poäng jägare så kanske man vill ha en kommentar också, speciellt om någon lämnar en 1a eller 2a i betyg, men då ska man ta kommentaren som en man. Och inte börja lipa och grina. Men detta är vad jag tycker. Klarar man inte av att bilen får betyg som man inte kan acceptera eller kommentarer så kanske man ska tänka efter med att lägga upp en bil.

Självklart förstår jag att folk tycker olika o en ärlig låg röst gör mej inget men när det är ful röster så retar det mej

Henrik-N
17 mars 2013 · 450 Inlägg

Lekis ! att ens orka diskutera saken, vad folk röstar är väl upp till var och en, om folk ska rösta efter att andra tycker den är värd en 5a vad är de då för mening.

ödsla energin på annat istället.

_DamnIt R1 driver!
17 mars 2013 · 5 128 Inlägg

Jag lägger inte röst efter vilket jobb som är nedlagt, tycker jag en bil är ful, då blir det ett lägre betyg. Tror dessutom inte att jag är ensam om det. Men det betyder dock inte att jag inte kan uppskatta nedlagt jobb på en bil, även om den inte faller mig i smak!

zedthepunk Rocknroller
17 mars 2013 · 296 Inlägg

Vissafolk tål inte att man röstar under 4 på deras bilar för då är man tydligen "avensjuk" Röstade en 3 på en passat med massa jäkla kolfiber. Kollar på den och lägger en 3a=ok. men inte mer. för jag tycker att den skulle ju vart lite kul som bruksbil typ.Dagen efter får jag ett mail där han frågar väldigt snällt varför jag bara röstar en 3a..jag svara att jag tycker att den skulle vart fin som bruks bil.efter ca 1timme får jag ett mail till med att jag är idiot och inte kan något om bilar och att min hör hemma på skroten för att den är så jävla ful och bla bla bla och lägger en 1a på den han får gärna rösta en 1a det bryr jag mig inte om. men han hade inte behövt skriva allt det där dumma..Blev jäkligt ledsen för jag har ju lackat om bilen själv...och lagt igen alla lister hål efter märken osv...så tog bort bilen för palla sånt snack..

Senast redigerat av zedthepunk (17 mars 2013)

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
jorgen72
17 mars 2013 ·

zedthepunk skrev:
Vissafolk tål inte att man röstar under 4 på deras bilar för då är man tydligen "avensjuk" Röstade en 3 på en passat med massa jäkla kolfiber. Kollar på den och lägger en 3a=ok. men inte mer. för jag tycker att den skulle ju vart lite kul som bruksbil typ.Dagen efter får jag ett mail där han frågar väldigt snällt varför jag bara röstar en 3a..jag svara att jag tycker att den skulle vart fin som bruks bil.efter ca 1timme får jag ett mail till med att jag är idiot och inte kan något om bilar och att min hör hemma på skroten för att den är så jävla ful och bla bla bla och lägger en 1a på den han får gärna rösta en 1a det bryr jag mig inte om. men han hade inte behövt skriva allt det där dumma..Blev jäkligt ledsen för jag har ju lackat om bilen själv...och lagt igen alla lister hål efter märken osv...så tog bort bilen för palla sånt snack..

Det är skillnad på ett ärligt lågt betyg som du beskriver att du har gett o en ful röst

zedthepunk Rocknroller
17 mars 2013 · 296 Inlägg

Aaa det är det

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Havretigern
17 mars 2013 · 145 Inlägg

Bryr sig folk verkligen om några töntiga röster? Är ni typ 12 år?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 mars 2013 · 14 082 Inlägg

Jag kan ge en femma när jag tycker bilen är värd detta oavsett om jag gillar bilmodellen i sig eller inte, det räcker med att den är fint renoverad eller väldigt välputsad. Tycker jag inte att bilen är värd en femma så brukar jag inte rösta alls. Det skulle egentligen räcka med att ge en röst och inte ge en etta eller en tvåa bara för att retas ung.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
mb_pucken
17 mars 2013 · 5 090 Inlägg

Jag röstar på bilar jag gillar medans ja skiter i å lägga röster på vissa bilar. Röstar aldrig ner en bil pga att ja är avis, tvärt om. Blir jag avis så gillar jag bilen och en röst läggs. Men vist är man sugen på och lägga en etta på vissa bilar men de nöjet ger jag andra.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Cadillac_The_King
17 mars 2013 ·

Jag kommer garanterat att ge denna bil än klar 5a progrund av att det är än snygg modell  det här att rösta tilexempel än 1 det går ju inte tilexempel på än ful pys bil eller BMW så går det inte rösta än 123 det är rätt barnsligt tycker jag  alla har sina egna intressen av bilar men det verkar som att alla är BMW  nördar här inne

PoulZen
18 mars 2013 · 772 Inlägg

Be G.org personal att byta ut betygsystemet till en gilla knapp som på facebook så slipper ni få dåliga betyg och vara rädda för hämdröster osv.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 mars 2013 · 2 973 Inlägg

PoulZen skrev:
Be G.org personal att byta ut betygsystemet till en gilla knapp som på facebook så slipper ni få dåliga betyg och vara rädda för hämdröster osv.

Ja, för gilla-tiggeri är ju lika uppskattat som gnäll på låga röster och fiske efter 5or...

Lägg ner betyg/röster allt som allt. Då kan kommentarer få en verklighetsbaserad grund istället för bara önskemål om gentjänsten om en röst tillbaka.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 mars 2013 · 3 929 Inlägg

Jag bryr mig knappt. Vet att mina bilar knappt ens är intressanta på den här hemsidan eftersom dom flesta gillar ju riskokare smile
Men gör gör som Vettemannen, lägger en femma alternativt en fyra på bilar jag gillar, resten skiter jag oftast i. Tycker jag någonting är otroligt helvetiskt fult, då får det faktiskt en etta tongue Tyvärr så finns det en del totalt sönder stylade bilar helt utan smak på denna sida, det är alltid dom får får ettor av mig tongue

Men i slutändan, who cares? Finns alltid folk som inte röstar som gillar ens bil, och samtidigt folk som inte gillar ens bil som inte röstar.
Jorden går knappast under bara för att du inte har coolaste bilen på en hemsida...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Evildan
18 mars 2013 ·

Thunderbird88 skrev:
Jag bryr mig knappt. Vet att mina bilar knappt ens är intressanta på den här hemsidan eftersom dom flesta gillar ju riskokare smile
Men gör gör som Vettemannen, lägger en femma alternativt en fyra på bilar jag gillar, resten skiter jag oftast i. Tycker jag någonting är otroligt helvetiskt fult, då får det faktiskt en etta tongue Tyvärr så finns det en del totalt sönder stylade bilar helt utan smak på denna sida, det är alltid dom får får ettor av mig tongue

Men i slutändan, who cares? Finns alltid folk som inte röstar som gillar ens bil, och samtidigt folk som inte gillar ens bil som inte röstar.
Jorden går knappast under bara för att du inte har coolaste bilen på en hemsida...

Riskokare? nädu,inte utan turbo då "finns" dom inte. cool

Jag bryr mig något fruktansvärt hur folk röstar på min bil, jag har den enbart för andra medlemmars skull och det känns som en saltad rostig kniv körs uphettad in i hjärtat var gång jag får lägre än en ***** röst, vilket jag iofs förstår enbart beror på avundsjuka eller att jag försiktigt har hävdat en åsikt i forumet.

Enbart för att du skrev att du inte bryr dig fick du en röst.
rösta gärna på min (som det brukar skrivas vid uselt röstfiske.) big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang