Ammes bilar i landskrona skojare eller seriösa?

TBergsten
16 juni 2013 · 996 Inlägg

daniel1992 skrev:
alltså är ni helt dumma i huvudet klart som fan att det inte ska gå att pruta när deras bilar redan ligger billigast i hela Sverige redan och hur tror ni att dem ska kunna betala sina utgifter och tjäna någon ting om dem dem ska ge ut gratis bilar till alla er ja har själv handlat en bil där för två  år sedan och bilen funkar suveränt än än idag även så brukar ja köpa bilar där och sälja dem vidare för dem har så underbara priser så lägg ner med det snacket nu och än än idag så har jag inte märk någon fiffel och trix från deras sida

Hahahah, gjorde min dag big_smile skärmdump på denna, älskar livet!

Tyvärr så har jag ingen info att tillföra ang. firman, dock av att döma av tidigare inlägg så skulle jag aldrig ens ha satt min fot inne på den firman... smile

azid Det som inte dödar gör ont
16 juni 2013 · 2 668 Inlägg

Bilfirman har ju ett stort ansvar att sköta garantier och se till att bilen är i någorlunda skick för priset den säljs för.

Dessa firmor skiter i dessa åtaganden och blåser den ovetande och okunnige som köper bil på firma av just dessa anledningar.

Att köpa bil på firma ska innebära en vis säkerhet och kännsla av förtroende.

Förstår inte riktigt hur man kan försvara ett sådan beteende, att skita i sina åtaganden.

Klart finns undersökningsplikten och man måste inte köpa bil bara för att man tittar på en.

Senast redigerat av azid (16 juni 2013)

2slow
Anderholm
18 juni 2013 · 613 Inlägg

Henrik-N skrev:

Anderholm skrev:
jag skapade tråden för att behandla ammes eftersom deras bilar och erbjudande verkar för bra för att vara sant..

så måste det också handla om det eller hur?

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick

Adam skriver och försvarar bilhandlaren med trams

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet

Holmmis Svarar

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick??

Adam skriver mer trams
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Holmmis Svarar
bilfirman intygar att bilen är i toppskick ska de få fortsätta att sälja bilar med en insats som att spela på lotto?
eller är det bättre att diskutera dessa och undvika dem? tydligen inte enligt Adam då han tycker att bilfirmor kan sälja upppolerade vrak och lura folk och samtidigt få fortsätta sälja bilar eller?

Adam tramsar
Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Holmmis Svarar
Nej men fy alla bilhandlare jobbar som frivilliga med att rädda söta kattungar och hjälper gamla tanter över gatan INGEN bilhandlare försöker lura någon och har aldrig gjort det heller alla är 100% seriösa


Adam bögar loss
Jag är absolut inte förvånad över intellektualiteten på dessa responser som publiceras på garaget.org
Men för sakens rätta skepnad, så försvarar jag som sagt inte någons part. Är det något jag försvarar så är det Homo sapiens rätt att använda det som existerar bakom pannbenet, förnuftet och vad som än råkar finnas där. Även om saknaden är exceptionellt mångfaldig enligt dessa dumma responser. De medför framförallt ingenting till ämnet!!!


Holmmis Svarar
Eftersom jag startade tråden och besparade mig 140 mil genom att enkelt fråga andra som råkat illa ut med ammes bilar kan bara ge dig rådet att lämna tråden.

För DU tillför inget överhuvudtaget du vet inget om ammes som du själv skriver och du kommer säkert inte ens därifrån med tanke på dina argument känner du säkert en nasare som kränger bilar med RHG
och tycker att han säljer riktiga fina åk fast de egentligen borde höra hemma på Stena.

Lämna tråden ditt Fä ingen vill veta din åsikt iallafall

på flera ställen i ditt inlägg skulle jag vilja säga att du är en otrevlig skit. de är fritt att svara på trådar, starta för fan ingen då om inte svaren passar.

om du behöver en verktygs låda för att utföra din undersökningsplikt. så gäller det ja!

toppskick, javisst kanske med hänsyn till modell, årsmodell och pris och fel man faktiskt kan förvänta sig på en sån gammal bil.

att tro att man får en ny bil är bara patetiskt.

vet man inget om företaget varför svarar man på någonting man inte vet om?
Frågan va just Ammes bilar skojare eller seriösa han vet inget om ammes har aldrig varit på ammes eller köpt något därifrån varför ens svara då?

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
tomcat13
7 september 2013 · 8 Inlägg

Tjena!

Köpte en passat där i tisdags och jag är nöjd! Dom pratar svenska och förstår svenska väldigt bra!

Anledningen till att dom köper in bilar och säljer dom billigt är för att dom köper in ca 20 bilar i veckan. Och för att ha plats i hallen så säljer dom ut vissa billigare för att bli av med dom.

FLindgren
7 september 2013 · 5 089 Inlägg

Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
rickylicious Webbutvecklare
7 september 2013 · 2 369 Inlägg

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
TBergsten
7 september 2013 · 996 Inlägg

rickylicious skrev:

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

Haha håller med lite, första inlägget... lol

Glesmark
8 september 2013 · 1 938 Inlägg

TBergsten skrev:

rickylicious skrev:

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

Haha håller med lite, första inlägget... lol

Och enda!

Kungen-EssE
8 september 2013 · 993 Inlägg

tomcat13 skrev:
Tjena!

Köpte en passat där i tisdags och jag är nöjd! Dom pratar svenska och förstår svenska väldigt bra!

Anledningen till att dom köper in bilar och säljer dom billigt är för att dom köper in ca 20 bilar i veckan. Och för att ha plats i hallen så säljer dom ut vissa billigare för att bli av med dom.

HAHAHAAhahahahahahaahaha

Senast redigerat av Kungen-EssE (8 september 2013)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

rickylicious skrev:

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

TBergsten skrev:

rickylicious skrev:

FLindgren skrev:
Du har ju bara haft bilen i fem dagar. Problemen har ju inte kommit än smile

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

Haha håller med lite, första inlägget... lol

Glesmark skrev:

TBergsten skrev:

rickylicious skrev:

Problemet i detta fallet är att det kommer en nyregistrerad medlem och helt plötsligt säger tvärtemot alla andra i tråden typ.... *host* kan det vara dom själva som skriver? *host* big_smile

Haha håller med lite, första inlägget... lol

Och enda!

hmm Hej..

japp problemen har inte kommit ännu. Att köpa begagnade bilar är lite av ett lotteri. Du kan köpa en jättefin bil som möter upp alla dina förväntningar osv.. Sen klarar du knappt av resan hem med den.

ja det stämmer att jag är nyregistrerad här. Men det betyder inte att jag jobbar där. Jag berättar om min upplevelse och ni får helt enkelt välja om ni vill vara naiva eller ta till er vad jag skriver. Dom säljer inte bilar som inte gått igenom besiktningen. Min bil var nybesiktigad och nyservad när jag köpte den.


Ett tips till er som ska köpa begagnade bilar är att begära ut besiktningsprotokollen på bilarna som ni är intresserade då ser ni föregående fel och saker som är begynnande. Det gjorde jag och jag fick även reda på allt vad dom gjort på bilen jag köpte.

ha det!

//Niklas

Ekan_1 glad
8 september 2013 · 493 Inlägg

Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

Ekan_1 skrev:
Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Muttley
8 september 2013 ·

tomcat13 skrev:

Ekan_1 skrev:
Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Du menar att de säljer fusklagade bilar som bara ska klara besiktningen isåfall.
För de är väldigt vanligt för de som bara vill kamma in pengar.

tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

tkd_rille skrev:

tomcat13 skrev:

Ekan_1 skrev:
Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Du menar att de säljer fusklagade bilar som bara ska klara besiktningen isåfall.
För de är väldigt vanligt för de som bara vill kamma in pengar.

definiera ''fusklaga''

Byter man bromsar, skivor eller ok så är det inget märkvärdigt för besiktningen att klaga på? det skulle vara bromsrör eller bromsslang. Blir det för dåligt resultat trots att man lagat så går bilen heller inte igenom besiktningen? så jag förstår inte vart du vill komma riktigt.

Ekan_1 glad
8 september 2013 · 493 Inlägg

tomcat13 skrev:

Ekan_1 skrev:
Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Vem är så dum att man låter kunder provköra bilar som inte fungerar som de ska? Det är som att du skulle gå på mejeriavdelningen och all mat är möglig. Först efter du betalat får du mat som iallafall inte ser ut o ha möglat ännu?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Muttley
8 september 2013 ·

tomcat13 skrev:

tkd_rille skrev:

tomcat13 skrev:

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Du menar att de säljer fusklagade bilar som bara ska klara besiktningen isåfall.
För de är väldigt vanligt för de som bara vill kamma in pengar.

definiera ''fusklaga''

Byter man bromsar, skivor eller ok så är det inget märkvärdigt för besiktningen att klaga på? det skulle vara bromsrör eller bromsslang. Blir det för dåligt resultat trots att man lagat så går bilen heller inte igenom besiktningen? så jag förstår inte vart du vill komma riktigt.

Du talar som om de vore ditt företag.   

Ja klart företagen fusklagar för att komma genom besiktning. Inte specifikt bromsar.    En större firma fuskade på lyktor på min bil.

tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

tkd_rille skrev:

tomcat13 skrev:

tkd_rille skrev:
Du menar att de säljer fusklagade bilar som bara ska klara besiktningen isåfall.
För de är väldigt vanligt för de som bara vill kamma in pengar.

definiera ''fusklaga''

Byter man bromsar, skivor eller ok så är det inget märkvärdigt för besiktningen att klaga på? det skulle vara bromsrör eller bromsslang. Blir det för dåligt resultat trots att man lagat så går bilen heller inte igenom besiktningen? så jag förstår inte vart du vill komma riktigt.

Du talar som om de vore ditt företag.   

Ja klart företagen fusklagar för att komma genom besiktning. Inte specifikt bromsar.    En större firma fuskade på lyktor på min bil.

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Senast redigerat av tomcat13 (8 september 2013)

azid Det som inte dödar gör ont
8 september 2013 · 2 668 Inlägg

tomcat13 skrev:

tkd_rille skrev:

tomcat13 skrev:
definiera ''fusklaga''

Byter man bromsar, skivor eller ok så är det inget märkvärdigt för besiktningen att klaga på? det skulle vara bromsrör eller bromsslang. Blir det för dåligt resultat trots att man lagat så går bilen heller inte igenom besiktningen? så jag förstår inte vart du vill komma riktigt.

Du talar som om de vore ditt företag.   

Ja klart företagen fusklagar för att komma genom besiktning. Inte specifikt bromsar.    En större firma fuskade på lyktor på min bil.

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Senast redigerat av azid (8 september 2013)

2slow
tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

azid skrev:

tomcat13 skrev:

tkd_rille skrev:

Du talar som om de vore ditt företag.   

Ja klart företagen fusklagar för att komma genom besiktning. Inte specifikt bromsar.    En större firma fuskade på lyktor på min bil.

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

FLindgren
8 september 2013 · 5 089 Inlägg

tomcat13 skrev:

azid skrev:

tomcat13 skrev:

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

Jag sökte faktiskt fakta innan jag skrev något och du verkade inte helt säker och övertygad på denna bilfirma när du köpte din passat för bilen inte var besiktad eller något sånt, tråden fick aldrig något vettigt slut.
Så vad fick dig att först ha ont öga för detta företag, till att nu prisa dom att dom är ärliga bilförsäljare som gärna säljer billiga(och självklart bra) bilar till fattiga svenssons, som håller flera år utan problem?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang