Nybilköp CLA

volvo-s40v40
18 april 2013 · 72 Inlägg

Hej!

Beställde en CLA mercedes för 4 dagar sen och säljaren meddelade mig att bilen skulle levereras i mitten av juli och kontraktet skrevs under. Var där idag igen för att kika lite mer på bilen och då sa han till mig att bilen istället skulle byggas den 10  juli dvs leverans under augusti...

Borde man inte ha rätt till någon sorts ersättning eller rätt att häva köpet då? Känns sjukt dåligt att en bilhandlare ska ljuga för att man ska köpa bilen...

Masquerade Aldrig nöjd
18 april 2013 · 804 Inlägg

När det gäller nybilsköp så tror jag att de som har råd tänker köpa ändå, säljarens roll blir därför mindre viktig än vid begagnat. Det märker man ju inte minst på hur passiva säljarna är hos de auktoriserade återförsäljarna, därför ser jag heller ingen anledning för säljaren att "ljuga" om 1 månad. CLA är dessutom en helt ny lansering, det känns därför mer sannolikt att säljaren först fick information om en leverans i juli och senare fick en rättelse.

Livet är för kort för att äga Volvo.
volvo-s40v40
18 april 2013 · 72 Inlägg

Problemet var att han inte yttra sig om detta förens jag frågade själv om ersättning om det blir försening. Då sa han att bilen skulle komma en månad senare...

Men vi kom överens att om bilen kom i juli skulle jag köpa och han garanterade mig detta eftersom han hade precis pratat med deras kontor.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2013 · 17 534 Inlägg

volvo-s40v40 skrev:
Problemet var att han inte yttra sig om detta förens jag frågade själv om ersättning om det blir försening. Då sa han att bilen skulle komma en månad senare...

Men vi kom överens att om bilen kom i juli skulle jag köpa och han garanterade mig detta eftersom han hade precis pratat med deras kontor.

Jag har jobbat som handlare och visst gjorde inte säljare rätt. Du har två val: Häv köpet eller acceptera. Det står ju leveransdatum på kontraktet så dessa är dina rättigheter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
volvo-s40v40
20 april 2013 · 72 Inlägg

Jag skulle få ersättningsbil om den blev försenad efter att ha kommit överens! känns bra nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang