Byta fjärrlås på en seat ibiza -97 1.6sxe

karlsson_1984
21 april 2013 · 671 Inlägg

hej folk. jag skulle behöva veta hur jag ska gå tillväga för att ersätta min gammla fjärrnyckel till ett universalkit med fjärr och mottagare? har beställt från xenonkungen .se för 150kr knapparna är open /lock. och mottagaren kopplas på plus/minus och dom andra kopplas in innan enheten man vill styra. 
så min fråga är om nån vet var orginal mottagaren sitter i bilen och om jag bara kan slita ut den och ersätta med den nya apparaten mvh Daniel

Swedenrockers Living life on two wheels.....
21 april 2013 · 835 Inlägg

Öppna         Röd/grön 0,5mm² kabel i 6-polig kontakt vid vänster kickpanel.
Lås              Röd/blå 0,5mm² kabel i 6-polig kontakt vid vänster kickpanel.
Koppla in plus och minus, och konfigurera de övriga c-låskablarna rätt i den nya styrningen.
Låt allt gammalt vara såvida det inte är problem med det.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
21 april 2013 · 671 Inlägg

åh man tackar. då kan man börja i rätt ände direkt utan att klippa i allt annat:)

Swedenrockers Living life on two wheels.....
21 april 2013 · 835 Inlägg

Skulle du inte ha den 6-poliga kontakten så hojta till så ska jag kika på en annan årsmodell.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
23 april 2013 · 671 Inlägg

japp men en fundering. då den gamla styrenheten styr dörrar och bakluckelåset. så borde man väl kunna koppla in den nya på dom kablarna än att dra nya kablar till respektive lås. eller hur fungerar det

Swedenrockers Living life on two wheels.....
23 april 2013 · 835 Inlägg

Det är exakt det man gör med rätt inkoppling (vilket jag beskrev om jag nu hittade rätt modell) smile

karlsson_1984 skrev:
japp men en fundering. då den gamla styrenheten styr dörrar och bakluckelåset. så borde man väl kunna koppla in den nya på dom kablarna än att dra nya kablar till respektive lås. eller hur fungerar det

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
23 april 2013 · 671 Inlägg

okej ja nu har jag hittat på dom kablarna vid vänster sidopanel som är kopplad vidare in i dörren  sen.
räcker det med att tex koppla på 2st kabeltjyvar till den nya låsenheten.
lika bra och fråga före innan man klantar sig

Swedenrockers Living life on two wheels.....
23 april 2013 · 835 Inlägg

Lägg upp en bild på manualen till fjärrlåset så kan jag reda ut vad de olika kablarna ska.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
23 april 2013 · 671 Inlägg

http://www.xenonkungen.com/se/led-diodl … r-12v.html
har ingen dator längre så jag kan lägga upp bild men det var iallafall fall den här jag köpte och tänkte ta strömmen från cigguttaget då det är konstant ström där

Swedenrockers Living life on two wheels.....
24 april 2013 · 835 Inlägg

Den där blir inte alls bra, den där är endast Av/På i en kanal.
Du behöver ha två kanaler med momentan- eller timerfunktion.

karlsson_1984 skrev:
http://www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/effektmotstand/remote-controller-12v.html
har ingen dator längre så jag kan lägga upp bild men det var iallafall fall den här jag köpte och tänkte ta strömmen från cigguttaget då det är konstant ström där

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
24 april 2013 · 671 Inlägg

aj fan som jag misstänkte då. får väl ha den till nåt annat skoj men tack för besväret

karlsson_1984
27 april 2013 · 671 Inlägg

hej. jag köpte ett nytt t- lås till en ibiza -04  på demonteringen och plockade i min orginal sändare och chip i den nyckeln. och programmerar in nyckeln på nytt enligt instruktionsboken för min bil. och nyckeln blinkar då 5grr men sen händer liksom inget mer..  det märkliga är att fjärr låset alltid fungerat innan jag la undan den nyckeln med fjärr då den var sliten och köpte istället en ny nyckel hos låsmeden med chip..
så vad kan ha gått sönder  på typ 3 månader då jag inte användt fjärren

Swedenrockers Living life on two wheels.....
29 april 2013 · 835 Inlägg

Köpte du en mottagare med nyckel/nycklar som hörde ihop eller?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
karlsson_1984
13 juli 2013 · 671 Inlägg

Japp men då det inte var samma lås så använde jag mig bara av nyckelns skal så jag flyttade över mina gamla prylar till det nya skalet . Men det märkliga är att det funkar klockrent ibland  men sen plötsligt så går det bara att låsa bilen  men inte låsa upp.. Och min bil har ju en benägenhet att frysa låsen på vintrarna. Men vet du om man kan byta ut hela centrallåssatsen mot en icke original  för det är ju tydligen vackumstyrt slutet system på den här bilen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang