Opel corsa 97, 8v Bilen dör nästan när jag stänger motorhuven

Schteekjeppe
7 maj 2013 · 70 Inlägg

Hej

När jag skulle köra iväg idag så dog hela bilen. Öppnade motorhuven så kom elen tillbaka o den starta, stängde motorhuven o körde 10m så dog den igen, öppnade motorhuven o kollade runt o generatorn snurra på som bara den, Sen stängde jag o då höll den på o dö. typ att den blev kvävd? den gick ner i varv fort o sen upp långsamt igen, sen körde jag på högvarv hela vägen hem, den blev rappare nu. Sen så har det varit fuktigt ute, o sen stått i solen hela dagen.

Har ett sportfilter på, vet inte om det kan vara problemet? hade det förra sommaren utan problem.

Den hade lågt med olja, men fyllde på o låter den stå tills imorron. Någon som har nån susning av vad det kan vara??


Mvh Jesper

Audi A4 "2.0TFSI Quattro" (2011)
Drönirettab
7 maj 2013 · 21 761 Inlägg

Kolla så att inte huven trycker mot någonting, tex batterikablar eller andra kablar. Med tanke på att all el försvann så låter det inte orimligt med sånt fel tycker jag. Undrar om inte batterijordkabeln sitter jordad vid en metallbalk vid fronten på den bilen, kika i så fall noggrannt där. smile

Schteekjeppe
7 maj 2013 · 70 Inlägg

Ska ta en grundkontroll på det imorgon! Tänkte på "luft-ut" som ska gå in i luftfiltret trycks ned lite grann när jag stänger motorhuven, så funderar på att ta bort den slangen, eftersom jag har sportluftsfilter

Audi A4 "2.0TFSI Quattro" (2011)
Schteekjeppe
9 maj 2013 · 70 Inlägg

Idag när jag kom ut var batteriet helt dött. Åkte o köpte ett nytt o alla problemen försvann, det händer ingenting när jag stänger motorhuven etc. När jag mätte upp batteriet när jag starta med startkablar så låg det på 12v, men antar att amperetimmarna var 0.01 kvar? men jaja nytt batteri iallafall!

Case closed

Senast redigerat av Schteekjeppe (9 maj 2013)

Audi A4 "2.0TFSI Quattro" (2011)
Henkix
9 maj 2013 · 6 737 Inlägg

gott att det va ett så enkelt fel smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang