Nya regplåtar 2014!

JoacimW Ung&Dum
8 januari 2014 · 430 Inlägg

it_mutt skrev:

Growe skrev:
dom var smarta nog att låta bli! smile

eu symbolen är istort sätt lika illa som att åka runt med ett hakors på nummerplåten.. ett enat europa exakt som Hitler ville ha det =/

WTF?!

hahah instämmer

In hoc signo vinces
Kung-Opel
8 januari 2014 · 4 Inlägg

pim_pim skrev:
Nån som har köpt o monterat de nya skyltarna på sina bilar än ? smile

Tycker det ser betydligt bättre ut. Synd med märket bara!
http://s7.postimg.org/buswd6kzb/IMG_6474.jpg

SEpaket
8 januari 2014 · 199 Inlägg

Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...

Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.

Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Evildan
8 januari 2014 ·

it_mutt skrev:

Growe skrev:
dom var smarta nog att låta bli! smile

eu symbolen är istort sätt lika illa som att åka runt med ett hakors på nummerplåten.. ett enat europa exakt som Hitler ville ha det =/

WTF?!

Jag vet inte riktigt hur jag skall kommentera detta utan att bli -bannad- för all framtid.

Kollan
8 januari 2014 · 618 Inlägg

SEpaket skrev:
Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...

Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.

Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.

Det jag inte gillar är att EU tvingar mig att använda skylten.

Jaa det är jättebra med privatisering av apotek, skolor och sjukvård så att privata kan plocka ut miljardvinster på skola och sjukvårdens bekostnad.
Priserna på läkemedel har ju för fan höjts?

Jösses

Presidento Of World
8 januari 2014 · 3 332 Inlägg

Kollan skrev:

SEpaket skrev:
Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...

Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.

Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.

Det jag inte gillar är att EU tvingar mig att använda skylten.

Jaa det är jättebra med privatisering av apotek, skolor och sjukvård så att privata kan plocka ut miljardvinster på skola och sjukvårdens bekostnad.
Priserna på läkemedel har ju för fan höjts?


Jösses

Det min herre är inte EU utan herr Svinfeldt smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Kollan
8 januari 2014 · 618 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Kollan skrev:

SEpaket skrev:
Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...

Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.

Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.

Det jag inte gillar är att EU tvingar mig att använda skylten.

Jaa det är jättebra med privatisering av apotek, skolor och sjukvård så att privata kan plocka ut miljardvinster på skola och sjukvårdens bekostnad.
Priserna på läkemedel har ju för fan höjts?


Jösses

Det min herre är inte EU utan herr Svinfeldt smile

Jo, tänkte mer på att han skrev att "pris kan sättas hur högt som helst eftersom man inte kan välja något annat"
och att privatisering var något positivt, i allmänhet.
Det enda monopol som finns kvar är väl f.ö Systembolaget?

SEpaket
8 januari 2014 · 199 Inlägg

Kollan skrev:

SEpaket skrev:
Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...

Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.

Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.

Det jag inte gillar är att EU tvingar mig att använda skylten.

Jaa det är jättebra med privatisering av apotek, skolor och sjukvård så att privata kan plocka ut miljardvinster på skola och sjukvårdens bekostnad.
Priserna på läkemedel har ju för fan höjts?

Jösses

Jag orkar inte ens ta den här diskussionen, kan bara konstatera att jag bytt från landstingets urusla vårdcentral till en privat som fungerar mycket bättre, har kortare köer och ger bättre vård. Hur det nu är möjligt. Kanske kan det vara för att man i den offentliga sektorn är fullständigt inkompetenta på att driva effektiva organisationer? Är verksamheten bra skiter jag i vad som händer med pengarna. Och du, cirka 55 % av alla vinster som plockas ut till ägarna går tillbaka till statskassan i skatt. Allt är ett nollsummespel, staten får alltid tillbaka pengarna såvida du inte lägger dessa i madrassen. Hemligheten är att låta dessa passera så många händer som möjligt, då skapas så mycket arbeten som möjligt.

//En ekonom som arbetat som expert på effektivisering och ledarskap inom både offentlig sektor, mindre företag och internationella koncerner.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 januari 2014 · 14 077 Inlägg

Kollan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Kollan skrev:

Det jag inte gillar är att EU tvingar mig att använda skylten.

Jaa det är jättebra med privatisering av apotek, skolor och sjukvård så att privata kan plocka ut miljardvinster på skola och sjukvårdens bekostnad.
Priserna på läkemedel har ju för fan höjts?


Jösses

Det min herre är inte EU utan herr Svinfeldt smile

Jo, tänkte mer på att han skrev att "pris kan sättas hur högt som helst eftersom man inte kan välja något annat"
och att privatisering var något positivt, i allmänhet.
Det enda monopol som finns kvar är väl f.ö Systembolaget?

Hoppas det fortsätter att vara monopol!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Putteliten
8 januari 2014 · 9 084 Inlägg

Bara så att ni vet det, att ska man ut och köra bil i övriga EU länder så kräver EU att man ska ha ett S märke (det som i tråden kallas EU märke) på regplåten eller på bilen
Anledningen till att man numera inte kan köpa regplåtar utan EU märket här i Sverige var att Transportstyrelsen ansåg att det var för få Svenska bilister som beställde skyltar utan EU märket. Så det är alltså inte EU som bestämt detta!

Det mina vänner kan ni tacka alla bilhandlare för! För hur många nya bilar har ni sett utan EU symbolen?

Squidspeed #GoodToBeBad
8 januari 2014 · 856 Inlägg

Visade sig idag att det aldrig lönar sig att lita på staten..

Beställde nya skyltar 29/12 -13, runt 08:00 på morgonen. Skyltar utan EU-märke, då det fortfarande gick att beställa dessa fram tills nyårsskiftet. Fick fakturan igår och skyltarna idag. De skickade givetvis EU-skyltar...

Ringer Trafikverkets kundtjänst för att höra vad fan de sysslar med. Telefonisten informerar mig att jag beställde dessa skyltar 2/1 -14 kl. 20:00 och att hon inget kan göra. Spelar ingen roll att jag förklarar att jag jobbade då, och inte direkt sitter inom slutenpsykiatrin och beställer reggskyltar. Överklaga statens beslut kan man inte göra telefonvägen heller tydligen, utan allt staten gör som inte passar medborgaren ska överklagas skriftligt. Och det handlar inte om de 180 kronorna de snott, utan snarare om principen som sådan och att jag nu äger 2st fula reggskyltar jag inte har någon användning av. Men det är nog inte värt besväret att överklaga ändå. Systemet funkar så.

Och förresten;
På tal om system(bolag)et, och om vissa nu ska klaga på privatisering och vinster i privata bolag. Hade ett privat bolag drivit alkoholförsäljningen i Sverige hade förmodligen deras sms-system fungerat bättre än statens. Så fort man gör vi beroende av statsapparaten så blir man visst rövkn*llad verkar det som. Och då jobbar jag ändå inom skiten och borde vara mer upplyst än andra... Jävla skitdag detta. Godnatt!

Senast redigerat av Squidspeed (8 januari 2014)

Baandit
8 januari 2014 · 137 Inlägg

Squidspeed skrev:
Visade sig idag att det aldrig lönar sig att lita på staten..

Beställde nya skyltar 29/12 -13, runt 08:00 på morgonen. Skyltar utan EU-märke, då det fortfarande gick att beställa dessa fram tills nyårsskiftet. Fick fakturan igår och skyltarna idag. De skickade givetvis EU-skyltar...

Ringer Trafikverkets kundtjänst för att höra vad fan de sysslar med. Telefonisten informerar mig att jag beställde dessa skyltar 2/1 -14 kl. 20:00 och att hon inget kan göra. Spelar ingen roll att jag förklarar att jag jobbade då, och inte direkt sitter inom slutenpsykiatrin och beställer reggskyltar. Överklaga statens beslut kan man inte göra telefonvägen heller tydligen, utan allt staten gör som inte passar medborgaren ska överklagas skriftligt. Och det handlar inte om de 180 kronorna de snott, utan snarare om principen som sådan och att jag nu äger 2st fula reggskyltar jag inte har någon användning av. Men det är nog inte värt besväret att överklaga ändå. Systemet funkar så.

Skumt! Själv beställde jag en extra uppsättning skyltar den 30 dec. Fick dom för nån dag sen, lyckligtvis utan EU-märke i mitt fall. Var dock "usa"- skyltar, om nu det kan ha nåt med saken att göra hmm

Squidspeed #GoodToBeBad
8 januari 2014 · 856 Inlägg

Jag hade inte brytt mig om jag faktiskt hade beställt de efter nyår, då hade jag ju fått skylla mig själv. Men att de ljuger mig rätt upp i ansiktet gällande när jag beställde stör mig enormt mycket...

Texan
8 januari 2014 · 3 Inlägg

Beställde extra/nya US skylltar till min ena bil innan nyår - fick utan EU.
Fick precis igenom att få US skyllt på min andra bil - fick den nya fula med EU.
Sjukt att vi inte kan välja ifall man vill ha med eller utan EU.
Kommer se sjukt fult ut på många bilar med EU symbolen.

schnauz
8 januari 2014 · 1 758 Inlägg

SEpaket skrev:
Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

På en ny bil hade jag antagligen inte brytt mig så mycket, men för oss som äger veteranbilar tycker jag att det förfular och stör helhetsintrycket.
Har man lagt ner tiotusentals kronor och timmar på att leta fatt i rätt delar och renovera en veteranbil till så nära ursprungligt utseende som möjligt vill man, åtminstone inte jag, ha en EU-flagga på den.

SEpaket
8 januari 2014 · 199 Inlägg

Vettemannen skrev:
Hoppas det fortsätter att vara monopol!!

/Benny

Ja, det kan jag hålla med om. Televerket och rikssamtal kan vi dock vara glada att slippa.

schnauz skrev:

SEpaket skrev:
Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.

På en ny bil hade jag antagligen inte brytt mig så mycket, men för oss som äger veteranbilar tycker jag att det förfular och stör helhetsintrycket.
Har man lagt ner tiotusentals kronor och timmar på att leta fatt i rätt delar och renovera en veteranbil till så nära ursprungligt utseende som möjligt vill man, åtminstone inte jag, ha en EU-flagga på den.

Jo, det är såklart en poäng. Nu har jag två bilar som är "klassiker" (+20 år) vilka jag inväntar veteranålder på och där kan jag ju hålla med, det är inte tidsenligt. Och där borde man nog kanske ha ett undantag. "Veteranskylt" eller liknande.

En stor del av personerna som klagar har dock nyare bilar.

Senast redigerat av SEpaket (8 januari 2014)

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Texan
8 januari 2014 · 3 Inlägg

Helt sjukt att man inte har någon valmöjlighet längre!
Har man en skylltar utan EU, och råkar bli av med en eller om den blir skadad, då blir det att byta ut båda.

Muttley
8 januari 2014 ·

opel_vectra_gts skrev:
Det min herre är inte EU utan herr Svinfeldt smile

Dock började de innan han kom till makten.

Vettemannen skrev:
Hoppas det fortsätter att vara monopol!!

/Benny

Den kan jag inte hålla med på.   Jag försöker köpa utseslutande från antingen Danmark eller Tyskland när jag köper öl eller övrig alkohol, dvs Sverige förlorar den delen.  Hade de släppt de tramset hade jag kunnat köpa öl i valfri butik och kanske fått de till riktigt mänskliga priser och gynnat staten lite.

Putteliten skrev:
Bara så att ni vet det, att ska man ut och köra bil i övriga EU länder så kräver EU att man ska ha ett S märke (det som i tråden kallas EU märke) på regplåten eller på bilen
Anledningen till att man numera inte kan köpa regplåtar utan EU märket här i Sverige var att Transportstyrelsen ansåg att det var för få Svenska bilister som beställde skyltar utan EU märket. Så det är alltså inte EU som bestämt detta!

Det mina vänner kan ni tacka alla bilhandlare för! För hur många nya bilar har ni sett utan EU symbolen?

De vill säkerligen köra med de gamla hederliga märket om man ens får de längre. Eller håller sig hemma smile   Jag vet inte om man ens kan åka dit utan landsymbol på bilen?
http://img252.imageshack.us/img252/6649/smrkejb7.jpg

it_mutt Avstängd
9 januari 2014 · 10 388 Inlägg

Texan skrev:
Helt sjukt att man inte har någon valmöjlighet längre!
Har man en skylltar utan EU, och råkar bli av med en eller om den blir skadad, då blir det att byta ut båda.

Ehm...va?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SEpaket
9 januari 2014 · 199 Inlägg

it_mutt skrev:

Texan skrev:
Helt sjukt att man inte har någon valmöjlighet längre!
Har man en skylltar utan EU, och råkar bli av med en eller om den blir skadad, då blir det att byta ut båda.

Ehm...va?

Jag TROR användare avser att det ser konstigt ut med en regskylt med och en utan EU-symbol. Det är den enda logiska tolkningen jag kan göra.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang