Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
  • 487 Följare
  • 674 279 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 februari 2021
MR_T
8 oktober 2016 · 2 340 Inlägg

Var en jädrans fart i ditt garage 😀 ser ut att bli bra med låset.

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Djo
8 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

MR_T skrev:
Var en jädrans fart i ditt garage 😀 ser ut att bli bra med låset.

Njo vart lite Arbetslös så nu jävlar tar jag vara på dagarna och gör något vettigt istälet wink bygger bil big_smile

Tackar så mycket ja vart himla bra faktiskt precis så det går fritt från intercoolern så passade finfint big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoqq Lastbilsmekaniker
8 oktober 2016 · 5 145 Inlägg

Blev riktigt bra med huven smile

Djo
8 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

volvoqq skrev:
Blev riktigt bra med huven smile

Tackar så mycket smile Det är skönt när sådana här saker är avklarade som man funderat länge på och inte riktigt vetat hur man ska få till smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoqq Lastbilsmekaniker
8 oktober 2016 · 5 145 Inlägg

Djo skrev:

volvoqq skrev:
Blev riktigt bra med huven smile

Tackar så mycket smile Det är skönt när sådana här saker är avklarade som man funderat länge på och inte riktigt vetat hur man ska få till smile

Jo det är ju alltid så med småpillet big_smile

Djo
8 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

volvoqq skrev:

Djo skrev:

volvoqq skrev:
Blev riktigt bra med huven smile

Tackar så mycket smile Det är skönt när sådana här saker är avklarade som man funderat länge på och inte riktigt vetat hur man ska få till smile

Jo det är ju alltid så med småpillet big_smile

Jo dom stora delarna med mycket småpill så allting går fritt och passar och fungerar haha sen när man blir nöjd med något då är det ännu bättre smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoqq Lastbilsmekaniker
8 oktober 2016 · 5 145 Inlägg

Djo skrev:

volvoqq skrev:

Djo skrev:

Tackar så mycket smile Det är skönt när sådana här saker är avklarade som man funderat länge på och inte riktigt vetat hur man ska få till smile

Jo det är ju alltid så med småpillet big_smile

Jo dom stora delarna med mycket småpill så allting går fritt och passar och fungerar haha sen när man blir nöjd med något då är det ännu bättre smile

Joo det är ju så därför man börjar om själv så big_smile

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 oktober 2016 · 6 474 Inlägg

Härligt att det rör på sig med allt, fast asamtidigt tråkigt att du inte har jobb för tillfället.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Djo
9 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Tumbleweed skrev:
Frän placering på batterierna!
Lite som Koenigsegg,  fast dom kör/körde med två serie kopplade 6 volt gelé batterier ;-)

Tackar är ju en dö plats som inte använts så kändes lämpligt smile

Haha du ser ingen dålig referens det heller ;-)

farbrorbozze skrev:
Härligt att det rör på sig med allt, fast asamtidigt tråkigt att du inte har jobb för tillfället.

Jo vist är det smile

Jo tråkigt på ett viss men jag klarar mig iallafall så och känns skönt att ha tid/ork med projektet igen smile

Börjar väl bli van med att inte ha jobb efter sommarn har ju liksom varigt så varje år nu så.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Volvo_custom Dont fake it, flake it!
9 oktober 2016 · 153 Inlägg

Var ett tag sen man kollade i den här tråden! men ser bra ut som vanligt, blev ju riktigt bra med huvöppningen. kortade du staget för att få rätt vinkel så man slipper göra som jag gjorde på min duett med "utbyggnaden" på batterihyllan? körde med samma huvlås på min med smile

BlueScreeen
10 oktober 2016 · 2 030 Inlägg

fint det blev med huvlåset! Inte dumt tänkt med batteriet med för den delen wink

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Djo
10 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Volvo_custom skrev:
Var ett tag sen man kollade i den här tråden! men ser bra ut som vanligt, blev ju riktigt bra med huvöppningen. kortade du staget för att få rätt vinkel så man slipper göra som jag gjorde på min duett med "utbyggnaden" på batterihyllan? körde med samma huvlås på min med smile

Tackar roligt du kickar in igen big_smile

Ena staget kortades 5mm och det andra förlängdes 3,5 cm (Finns bilder på det) Jo dom brukar ju göra som du gjorde men ja det bli inte riktigt snyggt (tycker jag) så då fick man tänka och lösa på ett annat sätt.

Jasså ja det huvlåset funkade riktigt bra smile

BlueScreeen skrev:
fint det blev med huvlåset! Inte dumt tänkt med batteriet med för den delen wink

Tackar smile Tackar tackar nej där sitter dom  bra smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
greasemonkey2
11 oktober 2016 · 81 Inlägg

Snyggt med huvöppningen. Blir det inget mer luftintag för intercolern?

The Devil is in the details...
Djo
11 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
Snyggt med huvöppningen. Blir det inget mer luftintag för intercolern?

Tackar smile

Den kommer få luft där så det räcker har en halv galen ide inget vulgärt utan rätt smidig annars men vi får se det kommer bli pilligt om man skulle göra så wink och vet inte riktigt om jag skulle gilla det men vi får se.

Volvo_940_Grabben skrev:
Det var grymt bra energi du haft då smile riktigt bra jobbat och skönt att det flyter på för dig. Grymt bra jobbat. Blir skoj att se fortsättningen

Haha jadå när man har tid så blir det lite gjort allt smile

Tackar tackar smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
greasemonkey2
11 oktober 2016 · 81 Inlägg

Du skulle ju kunna kapa ur volvo emblemen smile

The Devil is in the details...
Djo
12 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
Du skulle ju kunna kapa ur volvo emblemen smile

Är ju typ det fast emellan bokstäverna jag tänkt wink

Volvo_940_Grabben skrev:
bra det skulle behövt haft så energi själv. Varse god smile

Haha jadu inte för att man tycker man har så bra energi själv men roligt någon tycker det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
greasemonkey2
12 oktober 2016 · 81 Inlägg

Tänkte konturerna där volvo har suttit:)

The Devil is in the details...
Djo
12 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
Tänkte konturerna där volvo har suttit:)

Jo det förstog jag men skrev min tanke då dom lås såpass nära varandra ändå wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
blitzzen
13 oktober 2016 · 604 Inlägg

Det kommer att bli grymt snyggt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang