Djo
3 mars 2016
· 10 157 Inlägg
Fratma skrev:
Ser bra ut!
Tackar !
BlueScreeen skrev:
Roligt med egentillverkade fästen!
Jomenvist är det det plus att det är ett måste på sådana här bilar (roligt på ett viss med bilar där det inte finns massa bult on grejer)
farbrorbozze skrev:
Djo skrev:
farbrorbozze skrev:
fan vad du har ökat takten denna vinter
plånboken har varigt mer generös och vet man att man har råd blir man motiverad och så kan man ju köpa delar så man kan bygga också
volvoqq skrev:
Stiligt:) svetsen får duga:D
Tackar Du var mig en hård jävel
jo denna vinter har jag ju fått känna på hur det är att vara utan pengar....
Dock har jag massor av prylar att sälja så leva kan jag iaf, bara nån köper nåt
Ja du ser men du har ju den delen iallafall som räddar dig något.
MR_T skrev:
Fint jobbat och svetsen var ju prima
Tackar ! Tackar ja tjockare plåt är mycket trevligare att jobba med
sonnype99 skrev:
vad för framvagn och styrsnäcka använder du? har tänkt köra orginal framvagn på min pv -61. men vill inte köra orginal rattstång.. vill ha en delad.
Volvo 140 framvagn och styrning.
Den styrningen passar ingenstans på en pv framvagn och att få på någon annan rattstång på en original pv är nog så gott som omöjligt. Då rattstång och styrsnäcka ej är delbara.
Finns ju dom som provat att få på kuggstångs styrning med varierande resultat problemet med både pv och 140 är att det knappt finns någon kuggstång med rätt längd så dom får ofta konstiga vägegenskaper och bump steer som följd.
pga av det behöll jag 140ians snäck styrning och använde mig av en 240 rattstång med dubbla övre knutar.