Saab 9000 2,3t A50

400hk till sommaren 2014
  • 37 Följare
  • 63 814 Visningar
  • Projektet avslutat 20 september 2013
eatsleeprace
17 maj 2013 ·

TEASER skrev:

mickius skrev:
Slangarna ska kopplas

C - komressorhuset på turbon
W - wg
R - insugsrör

tackar får kika på det där nästa gång jag är vid bilen , jävla idioti och köra med det där när det sitter en original :S

Jo jag vet ... Finns ju dessa " prylbögar " som måste ha saker i bilen bara för att tongue

Mickius
17 maj 2013 · 4 670 Inlägg

Jo att köra pysventil på en saab är väl inte allt för genomtänkt big_smile

TEASER Svetsare
17 maj 2013 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:

TEASER skrev:

mickius skrev:
Slangarna ska kopplas

C - komressorhuset på turbon
W - wg
R - insugsrör

tackar får kika på det där nästa gång jag är vid bilen , jävla idioti och köra med det där när det sitter en original :S

Jo jag vet ... Finns ju dessa " prylbögar " som måste ha saker i bilen bara för att tongue

nja tyvärr , enkelt sätt o döda turbon iaf för bränslet lär inte hänga med , vi får se om den är riktigt chippad eller " bostcontrol trimmad -.- "

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
17 maj 2013 · 828 Inlägg

mickius skrev:
Jo att köra pysventil på en saab är väl inte allt för genomtänkt big_smile

inte riktigt lätt o döda turbon iaf hmm

Angry Drift Team
Spetan
21 maj 2013 · 245 Inlägg

mickius skrev:
Jo att köra pysventil på en saab är väl inte allt för genomtänkt big_smile

kan bara hålla med.
kul projekt annars

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
TEASER Svetsare
21 maj 2013 · 828 Inlägg

Spetan skrev:

mickius skrev:
Jo att köra pysventil på en saab är väl inte allt för genomtänkt big_smile

kan bara hålla med.
kul projekt annars

tackar smile

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
24 maj 2013 · 828 Inlägg

sådär då nu när lönen rullat in på natten så kan man ju alltid beställa lite delar när man inte kan sova

beställt - oljefilter , oljeplugg & packning , ventilkåpspackning & nya tändstift ska åka iväg och hämta en ny turbo också kanske i helgen om tiden finns på båda hållen smile

Angry Drift Team
eatsleeprace
24 maj 2013 ·

TEASER skrev:
sådär då nu när lönen rullat in på natten så kan man ju alltid beställa lite delar när man inte kan sova

beställt - oljefilter , oljeplugg & packning , ventilkåpspackning & nya tändstift ska åka iväg och hämta en ny turbo också kanske i helgen om tiden finns på båda hållen smile

Gött mos ! Vad blir det för turbo ? smile

TEASER Svetsare
24 maj 2013 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:

TEASER skrev:
sådär då nu när lönen rullat in på natten så kan man ju alltid beställa lite delar när man inte kan sova

beställt - oljefilter , oljeplugg & packning , ventilkåpspackning & nya tändstift ska åka iväg och hämta en ny turbo också kanske i helgen om tiden finns på båda hållen smile

Gött mos ! Vad blir det för turbo ? smile

det tar sig , original turbo än så länge , vill få allt o fungera först innan jag vågar tänka på att trimma osv kommer säkert upp hinder på vägen....

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
25 maj 2013 · 828 Inlägg

ena larmdosan helt död så fick byta batterier ifrån den igår , någon som har en aning om man måste " programera " om dosan eller om den bara funkar nu igen när man bytta batterier ??

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-949d3ee7de800b0d5413d2cbffa3e974.jpg


var på swedol igår med o köpa lite olja, den lär duga gött åt bilen !
https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-f0ac2015b2e5c15dddb6802a18eb6d31.jpg

bonusbild på pärlan
https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-065e2e38315cb7d9ee6d35fee8e95b83.jpg

Angry Drift Team
mp-pettersson matte
25 maj 2013 · 294 Inlägg

TEASER skrev:

mp-pettersson skrev:
tror ja har en 9000 turbo liggandes

jaaaså trevlans i bra skick då och billigt antar jag smile)

japp men så satans långt mellan dig l mig:-(

volvo 945 tic
Volvo 945 TIC "TICEN" (1993)
Mickius
25 maj 2013 · 4 670 Inlägg

Klicka 5 gånger snabbt på lås upp

TEASER Svetsare
25 maj 2013 · 828 Inlägg

mickius skrev:
Klicka 5 gånger snabbt på lås upp

tackar smile

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
26 maj 2013 · 828 Inlägg

söndag idag ja , lite trött o sliten efter igår bilträff i Linköping riktigt bra som vanligt sett mycket fina bilar och mycket trevliga motorer, så tänkte idag åka ut och pilla lite på bilen sitter fortfarande och väntar på delar som är beställda tänkte åka ut o måla bromsoken fram och börja montera av delar.

började med att hissa upp bilen och pang sa det så gick min sketna domkraft sönder samtidigt som det började ösregna och ja bilen sjönk ner han ej få under någon pallbock så fick fara iväg lite snabbt till biltema o köpte mig en riktig låg o bra domkraft tung som aset och stabil fick upp bilen o inga skador skedda det slog aldrig ner i backen som tur var , men samtidigt som jag satt där märkte jag att min bromsskiva fram inte satt helt 100 lite förvirrande vad som kan vara problemet ?

turbon inte blivit hämtad idag tyvärr det funkade inte från båda hållen och kommande vecka jobbar jag fel för att åka och hämta den men jag måste ha den så får lösa det på ett eller annat sätt..

hoppas någon har kunskap om vad det kan vara med bromsskivan jag har inte en aning..

Angry Drift Team
eatsleeprace
27 maj 2013 ·

Har aldrig hört talas om det med bromsskivorna =/

TEASER Svetsare
27 maj 2013 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Har aldrig hört talas om det med bromsskivorna =/

hmm men det löser sig nog när som smile

Angry Drift Team
eatsleeprace
27 maj 2013 ·

Får la hoppas det smile

Mickius
27 maj 2013 · 4 670 Inlägg

Vad menar du med inte satt helt 100? Syftar du på att dom små insex skruvarna som ska hålla det rätt fattas eller vad?

Om så är fallet så centreras ändå bromsskivan när du drar åt hjulbultarna.

TEASER Svetsare
27 maj 2013 · 828 Inlägg

mickius skrev:
Vad menar du med inte satt helt 100? Syftar du på att dom små insex skruvarna som ska hålla det rätt fattas eller vad?

Om så är fallet så centreras ändå bromsskivan när du drar åt hjulbultarna.

ja det verkar som det för allt annat sitter , kan liksom snurra på skivan men det håller ihop när den är åtdragen smile

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
30 maj 2013 · 828 Inlägg

igår trillade en ny regplåt ner i brevlådan skönt

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-9ee55af0c3272b1e33fd36647a7e4064.jpg

[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-7b9baef0c44bfaa5cc354a7253361e9a.jpg[/img]
och idag fick jag mitt andra paket med vippkåpspackning , oljefilter , tändstift , oljepackningsplugg o pluggen själv , olja har jag ju som sagt köpt , nu är det bara turbo agget kvar som kommer att hämtas på lördag i Örebro då vi har våran träff där

bilutställning och drifting med Örebroträffarna & Angry Drift Team

mvh

Senast redigerat av TEASER (30 maj 2013)

Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang