Chevy 55 Gasser - Från dröm till verklighet

En Cheva 55a har man alltid drömt om, men...nu har det blivit verklighet! Med mitt tycke o smak ska denna förvandlas till en old school gasser! Det kommer bjudas på bl.a tunnelram, fenderwell , och uppskurna hjulhus ! Jag hoppas ni finner bygget intressant !
  • 143 Följare
  • 135 472 Visningar
  • Projektet avslutat 10 maj 2016
Tumbleweed
28 december 2014 · 1 711 Inlägg

tommyhjortasen skrev:
Betydligt större borr i din polares block. Dessutom fyrbultade ramlageröverfall, gissar på ett 350 LT1 block.

350 block kör han, och blir troligen 030 borr på det ;-)

Tumbleweed
31 december 2014 · 1 711 Inlägg

Jag vill önska gott nytt år till alla trogna följare! :-)
Och lovar ett lite högre tempo nu till efter nyår!

Skål!

Tumbleweed
31 december 2014 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Tumbleweed skrev:
Jag vill önska gott nytt år till alla trogna följare! :-)
Och lovar ett lite högre tempo nu till efter nyår!

Skål!

Ett nyårslöfte som jag stjäl ;-)

så ska d låta ! :-D

Tumbleweed
31 december 2014 · 1 711 Inlägg

Djo skrev:
Önskar dig detsamma och ja bättre tempo på byggandet får man hoppas det blir även för mig. smile

Klart det börjar rulla på ;-)

Tumbleweed
2 januari 2015 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-3d28771f1b6ab426c880dcf9106012a2.jpg
Efter inspektion, så behöver jag en ny koppling, och annat svänghjul..
Nån som ligger på ett svänghjul?

Annars får det nog bli Osbyskroten,
Dom bör ha ett ;-)

Men jag handlar gärna ett svänghjul om nån har ett till övers :-)

Tumbleweed
6 januari 2015 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Tumbleweed skrev:
Jag kommer lägga upp ytterligare ett motorbygge, på en byggtråd..
En 265a till ;-)

Och nu ska jag snart ge mig på o dela på länkarmarna på chassit, attan, d blir lite tuft, men det ska väl gå :-)

Hur många motorer har du? ;-)

Par stycken :-)

Tumbleweed
7 januari 2015 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Tumbleweed skrev:
Jo, lite så var tänkt med chassidelarna,  d e svingött o montera så Goa delar sen :-)

Attan va d verktyget verkar smidigt!

Men d ska bannemej vara ett vidgjort fint chassi när man rullar in till besiktningen ;-)

ja dom ska ju ha nåt fint att sätta pikhammarn i wink

Dom skulle bara våga o ta upp hammaren från hölstret ;-)

Tumbleweed
13 januari 2015 · 1 711 Inlägg

Sån stötdämparebalk ska jag bygga!
Kanske annan design..men samma grej.

Jag bugar o tackar för tipset om denna lösningen , det är ju ett måste nu när man sett det

Tumbleweed
13 januari 2015 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-255d7f72ce52b3d0de08699da9c8389b.jpg
Denna lilla dekalen får nog pryda ett hörn på en sidoruta bak sen :-D

Tumbleweed
29 januari 2015 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-820beb4c2d3e8735b7439adf801cc28b.jpg
Ingen våldsam uppdatering, men fick iallafall plockat av hjulen och förberett trummor för plockas av! Ingen som behöver slotmags?

Snart är det lack av chassit som gäller :-)

Tumbleweed
18 februari 2015 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-b8b8e812aeb6a19525577a7ea9e3d7fb.jpg
Grymt förvirrad, så var jag på min garage vind och vafan, där ligger ju ett svänghjul till?!
jag hade helt glömt av att jag köpt detta från sösdalaskroten!
Så nu har jag ett friskt fint svänghjul som är korrekt till min 327a...
Förvirrad man kan vara ibland ;-)

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-646ef61219034515f8860e3a16d667c1.jpg
Och sprängkåpan är nu även lackad! Skönt o ha en del färdigt liggande :-D

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Tumbleweed
18 februari 2015 · 1 711 Inlägg

Baldrik skrev:
Lite lyxigt när man kan unna sig att glömma bort delar smile
Måste vara hur kul som helst när allt ska monteras ihop igen.

Det kan bli dyrt o dumt med ;-)
nu hade jag inte hunnit köpa ett annat svänghjul, annars hade där legat ett över :-)

farbrorbozze skrev:
Ja jag undrar hur mycke dubbletter av saker man har.....
3st M21-lådor , 3st sprängkåpor, 3st motorer , 5par toppar.....

Ja, man borde ta o inventera o lagerlista Alla grunkor :-)

Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen BeetleVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggy
Tumbleweed
18 februari 2015 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Tumbleweed skrev:

Baldrik skrev:
Lite lyxigt när man kan unna sig att glömma bort delar smile
Måste vara hur kul som helst när allt ska monteras ihop igen.

Det kan bli dyrt o dumt med ;-)
nu hade jag inte hunnit köpa ett annat svänghjul, annars hade där legat ett över :-)

farbrorbozze skrev:
Ja jag undrar hur mycke dubbletter av saker man har.....
3st M21-lådor , 3st sprängkåpor, 3st motorer , 5par toppar.....

Ja, man borde ta o inventera o lagerlista Alla grunkor :-)

Vill man veta?
Skulle väl va om man skulle sälja av lite prylar då wink
Glöme att jag har en "camarocup" Richmond T10 med.... men den behöver ny drevsats sad

T10an kan jag ta över ;-)
Funkar m21orna?

Jag tror jag har 3st 3 petade o en 4 vxl siginaw låda..
Toppar o vevar en bunke med ;-)

jo, man kan ju föra in alla delarna i datan, med gjutnr o årsmodell osv, kanon om man ska bygga nått nytt, så kan man reka först :-)

Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen BeetleVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggy
Tumbleweed
11 juni 2015 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-c6ad3fd604730f4949f5138f3a08d074.jpg
Tråden här började torka, men jag kan flika in att termostathuset är slipat och glasblästrat nu :-)
jag ska återkomma med en stor uppdatering,  som är aningen mer spännande än termostathuset ;-)

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen BeetleVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang