Dodge Challenger SRT8

Dodge Challenger SRT8 Manuell 2009, till slut registrerad...
  • 46 Följare
  • 60 393 Visningar
  • Projektet avslutat 22 oktober 2014
6Point1
10 september 2013 · 192 Inlägg

MBGUS skrev:

C_Ek skrev:

MBGUS skrev:

Torsdag smäller det, byter avgassystem på tisdag kväll.

Sweet! Hur löste det sig, fick du låna ett eller?

Ja, det löste sig, väntar bara på dioderna nu.... smile

De bör landa idag om de inte kom igår. smile Så HUR löste sig avgassystemet? wink

MBGUS
12 september 2013 · 255 Inlägg

Godkänd registreringsbesiktning men återbesök på kontrollbesiktningen, felinställda dimljus....

http://longway.to/wp-content/uploads/2013/09/wpid-20130912_091755.jpg

Senast redigerat av MBGUS (12 september 2013)

Mercedes 560SL "R107" (1986)
Mercedes 170s "W136" (1950)
Mercedes SL600 "R129" (1994)
Jeppiis
12 september 2013 · 82 Inlägg

MBGUS skrev:
Godkänd registreringsbesiktning men återbesök på kontrollbesiktningen, felinställda dimljus....

http://longway.to/wp-content/uploads/20 … 091755.jpg

Ryck ur säkringen till dimljusen!
Jobbar själv med besiktning och brukar säga till kunderna att plocka bort säkringen om dem känner sig osäkra på ljusinställningen på dimljuset fram.

Kan tyvärr inte se en ända bild men hoppas att den är i fint skick iallafall smile

/Jesper

MBGUS
12 september 2013 · 255 Inlägg

Jeppiis skrev:

MBGUS skrev:
Godkänd registreringsbesiktning men återbesök på kontrollbesiktningen, felinställda dimljus....

http://longway.to/wp-content/uploads/20 … 091755.jpg

Ryck ur säkringen till dimljusen!
Jobbar själv med besiktning och brukar säga till kunderna att plocka bort säkringen om dem känner sig osäkra på ljusinställningen på dimljuset fram.

Kan tyvärr inte se en ända bild men hoppas att den är i fint skick iallafall smile

/Jesper

Nu skall bilderna funka igen...

Jasså, det är inte ett krav att de skall fungera om de finns där?

6Point1
12 september 2013 · 192 Inlägg

MBGUS skrev:

Jeppiis skrev:

MBGUS skrev:
Godkänd registreringsbesiktning men återbesök på kontrollbesiktningen, felinställda dimljus....

http://longway.to/wp-content/uploads/20 … 091755.jpg

Ryck ur säkringen till dimljusen!
Jobbar själv med besiktning och brukar säga till kunderna att plocka bort säkringen om dem känner sig osäkra på ljusinställningen på dimljuset fram.

Kan tyvärr inte se en ända bild men hoppas att den är i fint skick iallafall smile

/Jesper

Nu skall bilderna funka igen...

Jasså, det är inte ett krav att de skall fungera om de finns där?

Grattis! Nej klassiskt det där med dimljus. Har kört LED oftast i mina vilket ger felaktig ljusbild så har bara ryckt säkringen för varje besiktning. Var till och med en besiktningsgubbe som tipsade mig om det då jag försökte köra igenom med LED första gången. "Åk iväg en liten sväng du, du vet att att dimljusen inte behöver vara i funktion" sa han till mig och blinkade med ögat, haha.

Jeppiis
13 september 2013 · 82 Inlägg

C_Ek skrev:

MBGUS skrev:

Jeppiis skrev:

Ryck ur säkringen till dimljusen!
Jobbar själv med besiktning och brukar säga till kunderna att plocka bort säkringen om dem känner sig osäkra på ljusinställningen på dimljuset fram.

Kan tyvärr inte se en ända bild men hoppas att den är i fint skick iallafall smile

/Jesper

Nu skall bilderna funka igen...

Jasså, det är inte ett krav att de skall fungera om de finns där?

Grattis! Nej klassiskt det där med dimljus. Har kört LED oftast i mina vilket ger felaktig ljusbild så har bara ryckt säkringen för varje besiktning. Var till och med en besiktningsgubbe som tipsade mig om det då jag försökte köra igenom med LED första gången. "Åk iväg en liten sväng du, du vet att att dimljusen inte behöver vara i funktion" sa han till mig och blinkade med ögat, haha.

Precis som jag också sa nu wink Det är igentligen en skit sak att hänga upp sig på men i.om att det är mitt jobb så måste ju även jag rätta mig efter regler.


Bilen ser för övrigt riktigt bra ut! Keep it up!

/Jesper

MBGUS
25 september 2013 · 255 Inlägg

Svenska skyltar, rivit av en massa besiktningsbelysning, bytt tillbaka till Magnaflow avgassystemet.

Vinterdäck, någon som vet från vilken bil som det passar?

Nebelosa
25 september 2013 · 94 Inlägg

Ser inte heller bilderna ... när du fått igång länkarna så prova att lägga dom här innom [img]DIN LÄNK[/img] så läggs dom som bilder här istället för en länk man skall klicka på !

Toyota Supra MKIV "Touch of heaven" (1994)
MBGUS
25 september 2013 · 255 Inlägg

Nebelosa skrev:
Ser inte heller bilderna ... när du fått igång länkarna så prova att lägga dom här innom DIN LÄNK så läggs dom som bilder här istället för en länk man skall klicka på !

Inga fel på mina HTML-kunskaper, men Fortum har en brand i en tunnel under Birka/Vasastan, resulterade i att jag blev utan TV och internet igår kväll, så servern är utan uppkoppling...

gancA Alfista
26 september 2013 · 438 Inlägg

MBGUS skrev:
Inga fel på mina HTML-kunskaper, men Fortum har en brand i en tunnel under Birka/Vasastan, resulterade i att jag blev utan TV och internet igår kväll, så servern är utan uppkoppling...

Jaha, var det det som hänt hemma, jag undrade varför inget fungerade vid frukost igår.

F.ö är jag sugen på ett avgasklipp! smile
Lycka till, och jag fortsätter följa cool

Alfa Romeo 156 2.5 V6 fixning projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279054
Alfa Romeo 156 2.0 TS Turbo projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261442
Mercedes Benz 180 -54 renovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=243336
MBGUS
26 september 2013 · 255 Inlägg

gancA skrev:

MBGUS skrev:
Inga fel på mina HTML-kunskaper, men Fortum har en brand i en tunnel under Birka/Vasastan, resulterade i att jag blev utan TV och internet igår kväll, så servern är utan uppkoppling...

Jaha, var det det som hänt hemma, jag undrade varför inget fungerade vid frukost igår.

F.ö är jag sugen på ett avgasklipp! smile
Lycka till, och jag fortsätter följa cool

Ett avgasklipp skall man väl kunna åstadkomma, det är ju inte direkt så man smyger sig på någon...

Senaste infon:
Uppdatering 2013-09-26, 12.30
Arbetet med att säkra utrymmet där vår underleverantörs fibrer finns pågår fortfarande. Vi har under natten och förmiddagen jobbat med att leda om trafik i den omfattning det är möjligt för att på så sätt få igång tjänsterna för så många kunder som möjligt.
Beräknad klartid är 2013-09-27 12:00

6Point1
26 september 2013 · 192 Inlägg

Jaså, du ska vinterköra din? Det är ett helsike att få tag på fälgar som passar över skivorna och Brembo-oken kan jag lova. Min polare var till en firma och testade 18 st fälgar utan framgång. Till slut hittade ett par 18" som passade.

MBGUS
27 september 2013 · 255 Inlägg

gancA skrev:

MBGUS skrev:
Inga fel på mina HTML-kunskaper, men Fortum har en brand i en tunnel under Birka/Vasastan, resulterade i att jag blev utan TV och internet igår kväll, så servern är utan uppkoppling...

Jaha, var det det som hänt hemma, jag undrade varför inget fungerade vid frukost igår.

F.ö är jag sugen på ett avgasklipp! smile
Lycka till, och jag fortsätter följa cool

Annars får du ju komma och lyssna på riktigt roll

MBGUS
27 september 2013 · 255 Inlägg

C_Ek skrev:
Jaså, du ska vinterköra din? Det är ett helsike att få tag på fälgar som passar över skivorna och Brembo-oken kan jag lova. Min polare var till en firma och testade 18 st fälgar utan framgång. Till slut hittade ett par 18" som passade.

Ingen aning vad jag ska göra faktiskt, kanske enklast kränga av sommarsulorna.

lewwan Överladdad gröngöling
30 september 2013 · 1 302 Inlägg

MBGUS skrev:
Nu skall det gå att se bilderna igen....

Nuu ser man bilderna! wink

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
MBGUS
7 oktober 2013 · 255 Inlägg

Hmmm, dags för oljebyte tydligen, verkar få bli att köpa ut en 20l dunk med:
MOTOROLJA Q8 FORMULA EXCEL SAE 5W-40

Skall bara ha tag på oljefilter också...

6Point1
12 oktober 2013 · 192 Inlägg

Fan packvänliga de där alltså! smile Hunnit njuta nåt av den? Snart dags för avställning på min. hmm Ska också köra oljebyte på min, tänkte beställa Mobil1 0W-40 från Tyskland. Liiite skillnad på pris om man säger så. smile

MBGUS
12 oktober 2013 · 255 Inlägg

C_Ek skrev:
Fan packvänliga de där alltså! smile Hunnit njuta nåt av den? Snart dags för avställning på min. hmm Ska också köra oljebyte på min, tänkte beställa Mobil1 0W-40 från Tyskland. Liiite skillnad på pris om man säger så. smile

Inga problem att packa i... smile

Hittat något bra pris?
Jag köper 20l för typ 1000:-

Fått tag på filter?
Var?
Kostnad?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang