Tut problem Passat 3c

Twimp
26 maj 2013 · 47 Inlägg

Tja min tuta la av här om dagen den funkar med direkt ström på och säkringen är hel finns det något relä till tutan? Mvh Twimp

mb_pucken
26 maj 2013 · 5 087 Inlägg

Ja det ska finnas ett relä. Vet tyvärr inte vilket men de sitter under ratten. Har i alla fall för mig att de brukar klicka där när man tutar, om tutan är trasig smile annars hör man de ej wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Twimp
26 maj 2013 · 47 Inlägg

Det klickar ingenstans tyvärr.

Twimp
27 maj 2013 · 47 Inlägg

Ingen som vet vart relät sitter och vilket det är om det är flera i närheten?

Bebben Legitimerad besserwisser
28 maj 2013 · 921 Inlägg

Står det inte i manualen till din bil var säkringen sitter?

Tobbetdi Diesel ska man ha!
28 maj 2013 · 482 Inlägg

Det är ett jättevanligt problem på Passat att signalhornen lägger av. Antingen är det säkring eller signalhorn. Om det är en säkring som är trasig så bör den sitta i boxen som finnes i motorrummmet. Kommer inte håg den exakta placeringen. Jag har bytt ett par säkringnar samt signalhorn på just 3C smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Crxkoffe
28 maj 2013 · 847 Inlägg
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Twimp
29 maj 2013 · 47 Inlägg

Har testat direkt ström och dom funkar säkringen är hel.

Bebben Legitimerad besserwisser
29 maj 2013 · 921 Inlägg

På min gamla 850 var sladden av bakom krockkudden i ratten, kan det vara något sånt då?

Twimp
29 maj 2013 · 47 Inlägg

ja det kan det ju vara får ta en titt på det te helgen.

Twimp
1 juni 2013 · 47 Inlägg

Hur får man loss ratten? Någon som vet?

Tobbetdi Diesel ska man ha!
2 juni 2013 · 482 Inlägg

Twimp skrev:
Hur får man loss ratten? Någon som vet?

Dra upp och ut ratten så långt det går, vrid sedan ratten 90 grader åt något håll, då borde du se hål i rattens ovansida, där stoppar du in en mejsel så en hake släpper vid airbagen, vrid sedan ratten 180 grader och gör likadant igen så sak den vara loss. För att få loss sdjälv ratten sedan så behöver du en M12 XZN/Inbus

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Twimp
2 juni 2013 · 47 Inlägg

Okej tack för hjälpen får se om jag hittar något fel därsmile

Twimp
6 juni 2013 · 47 Inlägg

Tja har nu kollat bakom ratten säkring och relä men det funkar inte ändå. Tutan funkar med direkt ström. Vad kan då felet vara

Drönirettab
6 juni 2013 · 21 761 Inlägg

Kolla hur reläspolen är kopplad, dvs vilken som är plus och minus. Sedan kopplar du direktplus och jord på reläspolen för att se att relät verkligen fungerar. smile

Hur relät styrs på din bil vet jag inte, men det vanligaste på bilar generellt är väl att tutknappen i ratten ger jordsignal.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang