Den trötta gamla 235an och den trepetade lådan får ge vika för lite modernare delar... Tanken med den här bilen är att den ska vara ett komplement i vagnsparken mot min 51a. 58an ska förhoppningsvis brukas mycket och väl, samtidigt som det ska pysslas lite med diverse! Ett lågbudget rock n roll-bygge helt enkelt.
Köpte bilen 2008, sålde den 2011 och köpte tillbaks den 2013. Saknat bilen mycket och ofta sedan den såldes, så det är skönt att ha tillbaks den!
En bild från sist jag ägde den:
Började med att gör klar den för besiktning, den hade fått nedslag på bromsarna bak. Kolvarna kärvade så mycket att jag fick ta stora släggan och slå ur dem, men jag hade bättre kolvar och renoverings-satser hemma så det löste sig.
Efter två försök blev bilen godkänd för 2 år till!
Så nu är det bara att börja riva, ska försöka mig på att byta motor och växellåda då manuellt inte är speciellt upphetsande på cruising och motorn blåryker och vevhusventilerar en hel del...
Bara att börja riva, får passa på när det är finväder!
Kul! Det blev ett litet ryck ikväll, trotsade myggen och målade torpedväggen och bytte rattstång... Ratten gillade verkligen sin plats men som tur var var det en som hade både avdragare och nya bultar. Tänkte bjuda på ett par bilder men det går ju inte att ladda upp! Målet är att det ska gå att dricka sig hejdlöst berusad till skränig rock lagom till PBM. Får väl se om tidsplanen håller...
Idag var jag iväg och handlade lite, kunde inte hålla mig utan det blev ny kylare, blockheaders, termostathus, startmotor och lite annat lull lull. Synd att insug och förgasare ser så eländiga ut nu när det börjar bli lite krom.. Skruvade även dit nya motorfästena för åttan, så nu kommer nog motorn att känna sig välkommen :-)