Hur mycket kostar deet att lackera en bil?

-Rosendahl
29 maj 2013 · 11 Inlägg

Hej! Hur mycket ska jag räkna med att det kommer kosta att lacka en golf mk2? Är inte ute efter nått proffsjobb, kommer nog göra det mesta själv smile

motorraZ
29 maj 2013 · 578 Inlägg

Hur långt är ett rep?

jetta16v
29 maj 2013 · 1 534 Inlägg

motorraZ skrev:
Hur långt är ett rep?

Dubbelt så långt som hälften av dess längd..

Aga_Diff Bärs!
29 maj 2013 · 3 456 Inlägg

jetta16v skrev:

motorraZ skrev:
Hur långt är ett rep?

Dubbelt så långt som hälften av dess längd..

Perfekt.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 maj 2013 · 14 080 Inlägg

-Rosendahl skrev:
Hej! Hur mycket ska jag räkna med att det kommer kosta att lacka en golf mk2? Är inte ute efter nått proffsjobb, kommer nog göra det mesta själv smile

Slå upp billackerare i telefonkatalogen. Ta telefonen och ring och fråga. Det är inte svårare än så!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mr_B
30 maj 2013 · 330 Inlägg

Jag skulle säga att det beror helt på hur mycket din målare har att göra. Du kan få hela bilen ommålad för under (strax) 20.000 om du bara ska ha den maskerad, slipad, målad och klarlackad. Behöver målaren åtgärda repor, bucklor, plocka fönster & inredning för att målla dörrhålen på ett bra sätt, så sticker det iväg.

Och i grund och botten beror prissättningen på hur mycket din målare har att göra. Har inte mycket att göra är han villig att göra det mot en mindre vinst för att få in löner och lokalhyra. Har han mycket att göra blir priset högre. Han kan givetvis vara en hon.
B!

-Rosendahl
30 maj 2013 · 11 Inlägg

Jag kommer göra allt själv..

Mr_B skrev:
Jag skulle säga att det beror helt på hur mycket din målare har att göra. Du kan få hela bilen ommålad för under (strax) 20.000 om du bara ska ha den maskerad, slipad, målad och klarlackad. Behöver målaren åtgärda repor, bucklor, plocka fönster & inredning för att målla dörrhålen på ett bra sätt, så sticker det iväg.

Och i grund och botten beror prissättningen på hur mycket din målare har att göra. Har inte mycket att göra är han villig att göra det mot en mindre vinst för att få in löner och lokalhyra. Har han mycket att göra blir priset högre. Han kan givetvis vara en hon.
B!

partyvan
30 maj 2013 · 1 071 Inlägg

Om du ska göra allt själv så kan du ju titta lite priser på billackering.eu och se vad dom har för färger.
Eller om du menar göra all underarbete själv så önskar jag dig lycka till lackerare brukar inte va så nöjda med att lacka på ett underarbete som en amatör gjort eftersom om det är dåligt gjort så blir lacker oxå dålig

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Mr_B
30 maj 2013 · 330 Inlägg

Å andra sidan, om han snackar gulligt med lackeraren, strippar bilen på "allt", gör allt grovarbetet, så behöver målaren bara gå över slipningen ett varv till, tvätta, och börja lägga färg. Det bästa av två världar.
Men som med allt annat i Sverige. Det är inte materialkostnaden för att få bilen målad som är det dyra, utan arbetstiden han behöver lägga på underarbete & målning.
B!

vwkjell
31 maj 2013 · 189 Inlägg

Som tidigare sagt är lackerare inte så pigga på att lacka någons bil där en amatör gjort grundjobbet, då kunden kan komma och klaga på spackelsprickor osv som lackeraren inte hade något med att göra. Är det dock någon du känner brukar det inte vara några problem, har själv pratat med flera lackerare då jag gick skola i samma lokaler som dom som utbildade sig till just billackerare..

Men ska du göra allt själv, även lacken, är det bara att kolla vad spackel, slippapper, grundfärg, lack osv kostar på TEX biltema eller en riktigt billacksaffär.

Old VW's never die, they just get more expensive!
Mercedes W124 300e 24v "Sportline" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang