MB ML 63 AMG - cab!

extremisen
30 maj 2013 · 16 Inlägg

Hej
Jag kommer att snällt ignorera alla som idiotförklarar min frågeställning och rubrik. Jag har nämligen förståelse wink

Det är så att jag funderar på att bygga om en MB ML 63 AMG till cab & typa om den.

Men det är bara på idéstadiet och jag vill här/nu ta reda på om det överh kan tillåta sig göras. Att taket går att lyfta är ju inte frågan utan om det går att regga om en sådan bil till cab. Jag tvivlar pga bilens storlek, tyngd och spec.

Är sjukt villig att åka MB ML 63 AMG cab nästa sommar! Men jag tvivlar på möjligheterna..

/extremisen

mb_pucken
30 maj 2013 · 5 091 Inlägg

Allt går men lär bli sjukt med jobb smile skulle kunna tänka mig att bara elen i taket ställer till problem. Speciellt om de sitter krockgardiner osv i den :p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
extremisen
30 maj 2013 · 16 Inlägg

Mm, elen är ju en femma för sig och när säkerheten plockas bort så lär det bli svårt att typa om, även om slutresultatet inte är tyngre än en Defender cab som finns i många x.

Jag har suttit vid skissbordet ett tag men vågar inte dela några skisser -så duktig är jag inte på att visa vad min hjärna ser smile

henne_svenne
30 maj 2013 · 668 Inlägg

Ring sfro så får du rätt svar direkt istället för en massa gissningar! smile

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
DavidSan
30 maj 2013 · 227 Inlägg

Jag såg ett bil program där de kapade taket på en amerikanare (Pontiac Firebird tror jag det var) och bilen vek sig lite grann i mitten fastän de gjorde förstärkningar, å andra sidan hade de bara 48 timmar på sig.

Lycka till med din grymma idé!

Eddy Galen, inte dum.
31 maj 2013 · 1 324 Inlägg

Om något är det inget man skulle vilja göra själv om man inte doktorerat i chassie! Idén i sig är skitball, men jag skulle hellre punga ut min årslön till något seriöst företag som kan sådant än att försöka på sig det själv.

Mack Forum- och sitemoderator
31 maj 2013 · 26 195 Inlägg

Innan du gör nåt - tänk ett steg till.

Hur ska du göra sen när det blir kallare? Bygga till en softtop eller montera dit en hardtop, av det gamla taket tro?
Eller ska du bara ha bilen på sommaren? (du säger inget om att du eventuellt har fler bilar?)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
extremisen
19 juni 2013 · 16 Inlägg

Tanken är att ha en soft roof.
Detta är alltså ingen vinterbil - efteråt.
Frugan satte stop - för tillfället. För mycket pengar för att göra en bil sämre - i HENNES ögon  lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang