Volvo 760 -90 startar inte.

Damgren
5 juni 2013 · 202 Inlägg

Motortvättade min volvo 760 med v6an och där efter startade den inte, det låter som att det är slut på batteri så den bara "klickar". Alltså så går inte startmotorn runt. Har provat med startkablar, kollat parkeringsbromssensorn och diverse kablar under huven.
Någon som kan ha en aning om vad det kan vara för fel?

Inga tips är dumma.

Ford mustang "super cobra jet" (1969)
DAF 66 super luxe "2.9l Turbo" (1987)
Audi A4 1.8T "Facelift" (2000)
lelleman
5 juni 2013 · 129 Inlägg

testa att ta och "kortsluta" startmotorn med en mejsel. hade samma på min 745a förut. bara klickade men den försökte inte ens gå runt utan det va som all ström va slut. visade sig att det va tillslaget till startmotorn som va död så monterade en startknapp så va allt frid och fröjd

Damgren
5 juni 2013 · 202 Inlägg

Ska testa de!

lelleman skrev:
testa att ta och "kortsluta" startmotorn med en mejsel. hade samma på min 745a förut. bara klickade men den försökte inte ens gå runt utan det va som all ström va slut. visade sig att det va tillslaget till startmotorn som va död så monterade en startknapp så va allt frid och fröjd

Ford mustang "super cobra jet" (1969)
Audi A4 1.8T "Facelift" (2000)
Audi Rs4 "ferrita" (2007)
Drönirettab
5 juni 2013 · 21 761 Inlägg

Mät vilken spänning det är på själva batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge, är det minst 10 V så sätter du mätpinnarna på batteripolskorna.

Är det fortfarande minst 10 V så flyttar du plusmätpinnen ner till startmotorns solenoid där batterikabeln sitter fast, sätt mätpinnen på bulten. Är spänningen okej så flyttar du minusmätpinnen ner till en plåtren metallyta på startmotorns chassi.

Vid varje mätning ska alltså nyckeln vridas i startläge. smile

Danieel
6 juni 2013 · 58 Inlägg

Damgren så totalkass är du vel inte?

Damgren
6 juni 2013 · 202 Inlägg

Hehe nä, han e i gång nu!!

Danieel skrev:
Damgren så totalkass är du vel inte?

erny71
29 juni 2013 · 3 Inlägg

Använde du högtryckstvätten?

Dodge RAM "Hemi Sport 4x4" (2005)
Damgren
29 juni 2013 · 202 Inlägg

Nej, bara med slang. Det måste ha kommit in vatten någonstans där det inte får vara wink

erny71 skrev:
Använde du högtryckstvätten?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang