Byta bränslepump Volvo S70R

jjpl
15 juni 2013 · 254 Inlägg

Hej!

Jag söker lite information angående att byta en bränslepump på en Volvo S70R.

Hur gör man detta och hur svårt är det?

Har kikat runt lite på nätet, men inte hittar riktigt något vettigt svar över hur bytet går till.

Volvo S70R (1998)
FatManCustoms grön aktivist
15 juni 2013 · 846 Inlägg

Sitter inte den i en armatur som går ner i tanken?
Lyft mattan i bagagen och se om du har någon lucka som du kan lyfta på och komma åt därifrån smile.

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
hangman
15 juni 2013 · 2 174 Inlägg

tar 20 min hur enkelt som helst, upp med mattan till höger om du är bak i skuffen längst in mot ryggen, lossa 3 bultar av med locket, stor gängad plastram, knacka bort den dra upp armaturen sen hänger den där..Finns performance soppa pumpar billigt lite överallt.

FatManCustoms grön aktivist
15 juni 2013 · 846 Inlägg

Precis som jag trodde då helt enkelt!
Om det är samma typ av plastram som det är på 9000 så funkar en polygrip väldigt fint i fullt uppspänt läge då dom ramarna kan sätta sig så inåt hvete!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
hangman
15 juni 2013 · 2 174 Inlägg

Confide skrev:
Precis som jag trodde då helt enkelt!
Om det är samma typ av plastram som det är på 9000 så funkar en polygrip väldigt fint i fullt uppspänt läge då dom ramarna kan sätta sig så inåt hvete!

japp, jag tog en lagom stor träpinne täljde till sen klappa runt den med hammaren, ingen flik gick av, ta dock ingen mejsel utan något på då skär den in som smör...

Såg att biltema har performance soppa pumpar nu, undra om dom funkar bra. Prisvärda?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ump-52250/

FatManCustoms grön aktivist
15 juni 2013 · 846 Inlägg

Troligtvis som alla andra 044-kopior wink!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Christian S
15 juni 2013 · 4 816 Inlägg

hangman skrev:
Såg att biltema har performance soppa pumpar nu, undra om dom funkar bra. Prisvärda?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ump-52250/

du ska ju ha en som för montering inne i tanken inte utanför som den du länkade till är wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang