Mercedes W124 200E - topplockspackning?

steelseries
18 juni 2013 · 327 Inlägg

Hej har hört att topplockspackninga går lätt på 200E är det någon sanning i det? bilen är en 88a

Lundin118
18 juni 2013 · 32 Inlägg

Dom säger att dom brukar gå runt 20-25tusen mil därikring.
På min E220 stämde det rätt så bra (26tusen) och åt en släkting som har en 89ans 200E gick den vid ca 22-23 någonstans.
I båda fallen gick dom sönder i framkant mellan en vattenkanal och oljekanal som sitter väldigt tätt ihop..

Om det stämmer sen (att dom har en tendens att gå) vet jag inte, men det är mina erfarenheter av dom smile Hoppas det hjälpte!

Ford Mondeo ST220 "Sports Technology" (2004)
steelseries
18 juni 2013 · 327 Inlägg

Lundin118 skrev:
Dom säger att dom brukar gå runt 20-25tusen mil därikring.
På min E220 stämde det rätt så bra (26tusen) och åt en släkting som har en 89ans 200E gick den vid ca 22-23 någonstans.
I båda fallen gick dom sönder i framkant mellan en vattenkanal och oljekanal som sitter väldigt tätt ihop..

Om det stämmer sen (att dom har en tendens att gå) vet jag inte, men det är mina erfarenheter av dom smile Hoppas det hjälpte!

Ahaa! gick toppen åt helvete också? eller var det bara att slänga på en ny packning?smile
Denna har gått 43tusen och aldrig ny packning sägs det. Kanske skulle byta direkt då...

Det hjälpte att=)

Lundin118
18 juni 2013 · 32 Inlägg

Nix, toppen klarade sig i båda fallen. På med ny packning sen var det bara köra vidare smile

Om jag förstod det hela rätt var det dom två nedersta kanalerna i bilden som ställde till det.
Dock inte säker då det inte var jag som bytte..
(Dom två runda brevid varandra. "o O" typ.)
http://oi43.tinypic.com/30a6mpy.jpg

Ford Mondeo ST220 "Sports Technology" (2004)
steelseries
18 juni 2013 · 327 Inlägg

Lundin118 skrev:
Nix, toppen klarade sig i båda fallen. På med ny packning sen var det bara köra vidare smile

Om jag förstod det hela rätt var det dom två nedersta kanalerna i bilden som ställde till det.
Dock inte säker då det inte var jag som bytte..
(Dom två runda brevid varandra. "o O" typ.)
http://oi43.tinypic.com/30a6mpy.jpg

Ahaa fan va gött! har du något tips om vad man ska byta mer när man i gång? topplocksbultar? något mer?smile

Lundin118
19 juni 2013 · 32 Inlägg

Han som bytte åt mig bytte insugspackingen och grenrörspackningen då han ändå höll på, i övrigt bytte jag inget mer.
(Förutom en vanlig service då. Olja, stift, filter osv) Passade dock på att lacka ventilkåpan silver igen då den började se rätt sliten ut.. ^^

Ford Mondeo ST220 "Sports Technology" (2004)
steelseries
19 juni 2013 · 327 Inlägg

Lundin118 skrev:
Han som bytte åt mig bytte insugspackingen och grenrörspackningen då han ändå höll på, i övrigt bytte jag inget mer.
(Förutom en vanlig service då. Olja, stift, filter osv) Passade dock på att lacka ventilkåpan silver igen då den började se rätt sliten ut.. ^^

ahaa tack!smile du råkar inte veta något bra ställe som säljer sånt?smile

Lundin118
19 juni 2013 · 32 Inlägg

Köpte allting på Mekonomen smile Topplockspackningen, grenrörspackingen och insugspackningen gick på 746kr

Ford Mondeo ST220 "Sports Technology" (2004)
steelseries
19 juni 2013 · 327 Inlägg

Lundin118 skrev:
Köpte allting på Mekonomen smile Topplockspackningen, grenrörspackingen och insugspackningen gick på 746kr

åhfan. Var inte så farligt ändåbig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang