Startar inte, svar fort! BMW 520i E28

SSC47 V.A.G!
8 juli 2013 · 199 Inlägg

De är en BMW E28 520i som går på startmotorn, får soppa och gnista men går ej igång, går inte ens på startgas.
kan det vara databoxen, spridarna eller något förslag?
som sagt behöver svar snabbt!

tackar för svar i förväg smile


Fixade en godkänd rubrik och flyttad till rätt forum.
mvh jonTe/moderator

V.a.g!
Jimpan92
8 juli 2013 · 20 Inlägg

Låter som ett fall jag hade men då vR det bensinpumpen som givit med sej hmm

BMW 323i Coupé "Lill3br0r" (1996)
BMW 328i "lill4 blå" (1995)
Volvo xc70 polis "Vita Pärlan" (2005)
SSC47 V.A.G!
8 juli 2013 · 199 Inlägg

Jimpan92 skrev:
Låter som ett fall jag hade men då vR det bensinpumpen som givit med sej hmm

man hör att pumpen går igång när man vrider på tändningen och den får soppa :S vad kan de vara??

V.a.g!
Mack Forum- och sitemoderator
8 juli 2013 · 26 167 Inlägg

Hur uppstod problemet?
Kom det smygande eller var han bara tvärt död en dag?

Får han bränsle och du har en fin gnista på alla stift, men inte ens startar på startgas så är det ju inte så mycket som egentligen kan vara sönder.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
SSC47 V.A.G!
9 juli 2013 · 199 Inlägg

Mack skrev:
Hur uppstod problemet?
Kom det smygande eller var han bara tvärt död en dag?

Får han bränsle och du har en fin gnista på alla stift, men inte ens startar på startgas så är det ju inte så mycket som egentligen kan vara sönder.

satte i motorn i bilen och koppla in allt och skulle vrida på nyckeln så starta den inte. kollade komp då och de var 3 på alla så tog jag av toppen och slippa ventiler och bytte packningar och kolla kolvringarna så allt blev ordentligt monterade allt igen och rätt och kolla komp och hade 8 (9 för den motorn ny) men startar ändå inte hmm

V.a.g!
Boostrider Försöker iaf
9 juli 2013 · 1 998 Inlägg

SSC47 skrev:

Mack skrev:
Hur uppstod problemet?
Kom det smygande eller var han bara tvärt död en dag?

Får han bränsle och du har en fin gnista på alla stift, men inte ens startar på startgas så är det ju inte så mycket som egentligen kan vara sönder.

satte i motorn i bilen och koppla in allt och skulle vrida på nyckeln så starta den inte. kollade komp då och de var 3 på alla så tog jag av toppen och slippa ventiler och bytte packningar och kolla kolvringarna så allt blev ordentligt monterade allt igen och rätt och kolla komp och hade 8 (9 för den motorn ny) men startar ändå inte hmm

Kan va för lågt kompresionstryck. De ska ligga mellan 11-13 på en fräsch bil.

Du tänker inte på kompförhållande då när du skriver 9 ny? Alltså 9:1

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
SSC47 V.A.G!
9 juli 2013 · 199 Inlägg

Boostrider skrev:

SSC47 skrev:

Mack skrev:
Hur uppstod problemet?
Kom det smygande eller var han bara tvärt död en dag?

Får han bränsle och du har en fin gnista på alla stift, men inte ens startar på startgas så är det ju inte så mycket som egentligen kan vara sönder.

satte i motorn i bilen och koppla in allt och skulle vrida på nyckeln så starta den inte. kollade komp då och de var 3 på alla så tog jag av toppen och slippa ventiler och bytte packningar och kolla kolvringarna så allt blev ordentligt monterade allt igen och rätt och kolla komp och hade 8 (9 för den motorn ny) men startar ändå inte hmm

Kan va för lågt kompresionstryck. De ska ligga mellan 11-13 på en fräsch bil.

Du tänker inte på kompförhållande då när du skriver 9 ny? Alltså 9:1

skrev fel. enlig E28 egna sida så är komp i motorn på 8.8 och har nu (1)-7.5, (2)-6.5, (3)-6.8, (4)-7.0, (5)-7.5, (6)-6.8

V.a.g!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang