uppkörning om en vecka!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2006 · 5 753 Inlägg

hej.. jag vet att dom flesta är less på sånna här trådar eftersom de finns hur många som hellst men jag har uppkörning på onsdag(den 8:e) alltså nästa vecka å jag börjar bli lite nervös redan nu hmm å min kör lärare säger att jag kommer klara de galant men jag vill ha lite hjälp på vad man ska tänka på å lite trix osv...

snälla jag vet att de finns många sånna är trådar men hjälp mig! big_smile


tack på förhand smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 november 2006 · 3 180 Inlägg

ta det lugnt, kolla i speglarna, prata med personen du kör upp med och håll hastigheten så har du kortet

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
CMR
1 november 2006 · 14 Inlägg

Ta det jävligt lugt, stressa inte innan körningen eller till körningen, sitt gärna en stund inna och bara ta det lugnt.
Sjv så vart man skitnervis, aldrig vart så nerväs i hela mitt liv. Hade dock en trevlig prick till uppkörningslärare, men när jag kom igång gick det bara bra big_smile Och här sitter man med körkortet nu, några år senare big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2006 · 5 753 Inlägg

tackar smile men de är snö här i sundsvall, kan jag dra nytta av de?? smile mera tips big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Goven
1 november 2006 · 264 Inlägg

försök att inte få ställ under uppkörningen. vänta lite tills efter

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Niklas1987 NO
2 november 2006 · 2 182 Inlägg

volvo_glenne skrev:
tackar smile men de är snö här i sundsvall, kan jag dra nytta av de?? smile mera tips big_smile

Anpassa hastigheten, kör lite lugnare än när det är bar asfalt, men överdriv inte, som att köra 40 på 50 väg.
Själv så var det ishalka när jag körde upp, då sa jag till u-läraren att jag skulle ta det lungt,så jag körde lite under hastghetsbegränsningen. Lycka till wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
kl0mp3n
2 november 2006 · 186 Inlägg

volvo_glenne skrev:
tackar smile men de är snö här i sundsvall, kan jag dra nytta av de?? smile mera tips big_smile

Det är ett + för vissa att det är snö, i vissa lägen så ser man inte alla linjer osv och då kan man i vissa fall skylla på det vid fel handlande.
En viktig sak att tänka på när du kör upp är att ifall du gör något fel som du vet om, skit i det och fortsätt köra, ge inte upp för ett misstag!!


LYCKA TILL! wink

Mvh / Micke

B M W
BMW 325 (1992)
Rancid Just Begun
2 november 2006 · 143 Inlägg

volvo_glenne skrev:
hej.. jag vet att dom flesta är less på sånna här trådar eftersom de finns hur många som hellst men jag har uppkörning på onsdag(den 8:e)

Det har jag med smile Får önska lycka till!

// Rancid
lixer
3 november 2006 · 464 Inlägg

jag gjorde en vanlig kör lektion med min körskole lärare precis innnan uppkörningen. Dämpade nervositeten lite.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 november 2006 · 5 753 Inlägg

lixer skrev:
jag gjorde en vanlig kör lektion med min körskole lärare precis innnan uppkörningen. Dämpade nervositeten lite.

joo de ska jag oxå få göra smile men tackar för tipsen.. mera vill jag ha big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Japs-Jens
3 november 2006 · 1 503 Inlägg

Körde upp i Tisdags och det gick jättebra. Tänk bara på att kolla i speglarna och ta det lugnt så går allt bra ska du se.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Zeetro Fartdåre
3 november 2006 · 217 Inlägg

Lycka till! smile Enda tips jag har är att som redan sagts försöka få bra kontakt med han/hon som du kör upp med, kan hjälpa dämpa ev. nervositet. Sedan att inte tänka så mycket på att det är en uppkörning utan att se det som en vanlig lektion. Så gjorde jag å det gick iaf vägen :p

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Stavve
3 november 2006 · 65 Inlägg

Hälsa rejält på den du ska köra upp med och fråga hur t ex vägen dit (där du bor) var. Lättar upp stämningen! Lycka till!

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
zortep
4 november 2006 · 911 Inlägg

http://www.uppsalatrafikskola.com/Tipsen.htm

hittade denna sida med massa tips smile

pic up the phone, wazzzaaa
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 november 2006 · 5 753 Inlägg

zortep skrev:
http://www.uppsalatrafikskola.com/Tipsen.htm

hittade denna sida med massa tips smile

tackar!! de där va läs värt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Pepparkakan Brodar'n Maffia!
5 november 2006 · 184 Inlägg

Jag önskar dig lycka till med uppkörningen jag med. smile

...tror jag, är dock inte helt 100...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 november 2006 · 5 753 Inlägg

nu sitter jag å funderar å oroar mig eftersom nu är de bara 2 dagar kvar till uppkörningen yikes men jag tänkte på att många av mina polare har klarat den på första försöket så jag funderar på om de verkligen inte är så svårt??

asså så har jag hört att dom lixom dömmer min körning i helhet så kan jag göra några fel å endå klara mig??

å om säkerhets kontrollen: säger dom vilken kontroll jag ska göra eller nått sånt??

å de där med å backa runt ett hörn.. hur funkar de. asså kan jag bli kuggad om jag kommer för långt ifrån kanten till exempelpå vägen jag backar in på??

i vilka områden brukar man få köra?? asså landsväg eller stads område osv??

kan dom kugga mig om jag tar de för försiktigt??


jag frågar nå mer om jag kommer på nå mer frågor smile

Senast redigerat av volvo_glenne (6 november 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
zortep
6 november 2006 · 911 Inlägg

har för mig att min kusin kugga när han skulle göra backningen, han kom lite snett typ !
sen så gjorde han uppkörningen nån annanstans och då skrattade dom åt felet som dom gav han hehe ! dom tyckte d va en onödig grej från vv sidan =P

pic up the phone, wazzzaaa
Torstensson
6 november 2006 · 115 Inlägg

Ta det lungt och håll dig till det du har lärt dig av körskoleläraren så går allt BRA

Ja var också skit nervös men det släpper när man har satt sig i bilen när man ska köra

då var det cool lungt :smile Lycka till

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 november 2006 · 5 753 Inlägg

tackar! mera tips å tricks! big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang