Köpte bildäck idag - Pyspunka

Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Vettemannen skrev:

Lojdstrom skrev:

Volvo740-88 skrev:

Noll priskoll?
Nu blir man förbannad!

Jag har alltid hört "Äh, firmorna gör detta för en 50-lapp/100-lapp" eller "Köp orginaldelar. Det kostar inte så mycket mer än biltemas".

Jo...det gör det. Det är äckligt förbannat helvetiskt dyrt att köpa orginaldelar eller laga ett litet däck hos en däckfirma. Dom tar all chans att ta så dyrt pris som möjligt. Man har bara lust och peka finger åt dom alla.

Det är ju du som TROR! det är dyrt kan skilja i pris på olika däckverkstäder men det är inte mycket 50-100:- kanske kolla runt själv ring några däckverkstäder så får du väl själv se att du är helt ute och cyklar när du säger att dom tar ca 1000:- för en pyspunka som sagt ring och kolla så blir du glatt överaskad då du verkar tro det kostar som fan för en pyspunka MVh

Det verkar som att TS får nöja sig med att åka med 3 däck! wink

/Benny

Hoppas han ringer runt och kollar så blir han som sagt glatt överraskad cool

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 060 Inlägg

Lojdstrom skrev:

Vettemannen skrev:

Lojdstrom skrev:

Det är ju du som TROR! det är dyrt kan skilja i pris på olika däckverkstäder men det är inte mycket 50-100:- kanske kolla runt själv ring några däckverkstäder så får du väl själv se att du är helt ute och cyklar när du säger att dom tar ca 1000:- för en pyspunka som sagt ring och kolla så blir du glatt överaskad då du verkar tro det kostar som fan för en pyspunka MVh

Det verkar som att TS får nöja sig med att åka med 3 däck! wink

/Benny

Hoppas han ringer runt och kollar så blir han som sagt glatt överraskad cool

Det tror jag med. För en femhundring kan han ju laga 2 pyspunkor!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mickius
20 juli 2013 · 4 670 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

gamlingen skrev:
noll priskoll i tråden ser jag.

Noll priskoll?
Nu blir man förbannad!

Jag har alltid hört "Äh, firmorna gör detta för en 50-lapp/100-lapp" eller "Köp orginaldelar. Det kostar inte så mycket mer än biltemas".

Jo...det gör det. Det är äckligt förbannat helvetiskt dyrt att köpa orginaldelar eller laga ett litet däck hos en däckfirma. Dom tar all chans att ta så dyrt pris som möjligt. Man har bara lust och peka finger åt dom alla.

WTF? Dags o ta reda på rätt info innan man börjar bli otrevlig?

Betalade 100kr senast jag lämna in ett däck åt polaren!

Senast redigerat av mickius (20 juli 2013)

Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

mickius skrev:

Volvo740-88 skrev:

gamlingen skrev:
noll priskoll i tråden ser jag.

Noll priskoll?
Nu blir man förbannad!

Jag har alltid hört "Äh, firmorna gör detta för en 50-lapp/100-lapp" eller "Köp orginaldelar. Det kostar inte så mycket mer än biltemas".

Jo...det gör det. Det är äckligt förbannat helvetiskt dyrt att köpa orginaldelar eller laga ett litet däck hos en däckfirma. Dom tar all chans att ta så dyrt pris som möjligt. Man har bara lust och peka finger åt dom alla.

WTF? Betalade 100kr senast jag lämna in ett däck åt polaren!

har för mej att jag betalade 150:- eller 200 :- sist jag lämnade in själv

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Volvo740-88 Volvo850-92
20 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

JFfoto
20 juli 2013 ·

Jag fick ett begagnat bättre däck, ombytt på löst hjul, för 300 eller om det var 250, minns inte. Billigt iallafall. Att laga pyspunka kostar 150-200 beroende på verkstad, men ta lös hjulet från bilen och åk dit med det så blir det billigare, så slipper dom göra det.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 060 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

Prova med däck på burk, det kanske är billigare men sämre.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

Okey du vill försöka laga det själv alltså? jag har då aldrig hört nån som lagar däck själv hemma faktiskt för folk åker alltid till däckverkstaden och får det fixat på 10min alltå du måste ju blivit rejält lurad eftersom du är helt imot att åka till en däckverkstad och få det fixat hur orkar du ens när alla skriver att det inte är så dyrt förstå du har fått höra fel ang priser av någon och nu har du folk som intygar att det är billigt men ändå ska kolla om man kan laga själv ? laga däcket själv du HERREGUD! lol

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
gamlingen
20 juli 2013 · 5 198 Inlägg

Ett bra alternativ annars är ja att sälja däcken å köpa nya.

Volvo740-88 Volvo850-92
20 juli 2013 · 1 677 Inlägg

Lojdstrom skrev:

Volvo740-88 skrev:
Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

Okey du vill försöka laga det själv alltså? jag har då aldrig hört nån som lagar däck själv hemma faktiskt för folk åker alltid till däckverkstaden och får det fixat på 10min alltå du måste ju blivit rejält lurad eftersom du är helt imot att åka till en däckverkstad och få det fixat hur orkar du ens när alla skriver att det inte är så dyrt förstå du har fått höra fel ang priser av någon och nu har du folk som intygar att det är billigt men ändå ska kolla om man kan laga själv ? laga däcket själv du HERREGUD! lol

Jag blir alltid lurad. Speciellt av Volvo, Mekonomen och övriga verkstäder.

Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Lojdstrom skrev:

Volvo740-88 skrev:
Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

Okey du vill försöka laga det själv alltså? jag har då aldrig hört nån som lagar däck själv hemma faktiskt för folk åker alltid till däckverkstaden och får det fixat på 10min alltå du måste ju blivit rejält lurad eftersom du är helt imot att åka till en däckverkstad och få det fixat hur orkar du ens när alla skriver att det inte är så dyrt förstå du har fått höra fel ang priser av någon och nu har du folk som intygar att det är billigt men ändå ska kolla om man kan laga själv ? laga däcket själv du HERREGUD! lol

Jag blir alltid lurad. Speciellt av Volvo, Mekonomen och övriga verkstäder.

Men åk till en Däckverkstad en ren däckverkstad du behöver inte ens åka dit ring o kolla ungefärliga priser du kommer inte bli lurad!

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 060 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Lojdstrom skrev:

Volvo740-88 skrev:
Det går väll inte laga ett sådant däck själv?

Okey du vill försöka laga det själv alltså? jag har då aldrig hört nån som lagar däck själv hemma faktiskt för folk åker alltid till däckverkstaden och får det fixat på 10min alltå du måste ju blivit rejält lurad eftersom du är helt imot att åka till en däckverkstad och få det fixat hur orkar du ens när alla skriver att det inte är så dyrt förstå du har fått höra fel ang priser av någon och nu har du folk som intygar att det är billigt men ändå ska kolla om man kan laga själv ? laga däcket själv du HERREGUD! lol

Jag blir alltid lurad. Speciellt av Volvo, Mekonomen och övriga verkstäder.

Då kanske du skulle ta och tänka efter innan istället för efter. Men lyssna för fan på alla som har skrivit i tråden. Ta och ring och få ett ung. pris eller och dit och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Crxkoffe
20 juli 2013 · 847 Inlägg

Om du tycker det är för dyrt gör som ryssarna sätt en planka från bakaxeln o fram så är bilen rak o går köra..

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Om du tycker det är för dyrt gör som ryssarna sätt en planka från bakaxeln o fram så är bilen rak o går köra..

hahaha men nu jävlar lol

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Crxkoffe
20 juli 2013 · 847 Inlägg

Lojdstrom skrev:

Crxkoffe skrev:
Om du tycker det är för dyrt gör som ryssarna sätt en planka från bakaxeln o fram så är bilen rak o går köra..

hahaha men nu jävlar lol

Haha, här du sett de på Youtube nån gång?smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Lojdstrom skrev:

Crxkoffe skrev:
Om du tycker det är för dyrt gör som ryssarna sätt en planka från bakaxeln o fram så är bilen rak o går köra..

hahaha men nu jävlar lol

Haha, här du sett de på Youtube nån gång?smile

haha nej men nu vill jag se länka då ? låter ju bizzart  men samtidigt det är ryssar hahahha:lol:

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
fax110
20 juli 2013 · 344 Inlägg

ni får det att låta som att det är omöjligt att laga däck själv men jag håller inte med er, med saker liknande detta http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da … ack-82573/
har jag och många jag känner haft stor lycka med att laga däck, jag har själv använt det 3 gånger och däcken har då gått ända tills det är dags att byta alla,

visst det blir inte riktigt lika bra som på en verkstad och det är väl inget att rekommendera på sprillans nya dyr däck men har man däck som "rullar på lånad tid" eller köpt några billiga skrot däck som han gjort så säger jag bara laga själv !

Pierre_r Lastbilsmekaniker
20 juli 2013 · 729 Inlägg

Klart det blir dyrt om du går till en märkesverkstad med däcket.
När jag var tvungen att skifta fälg till ett av mina däck efter jag hade fått såga av fälgen från navet så kostade det mig 80kr balanserat och klart en LÖRDAG eftermiddag hos verkstan runt hörnet...

Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

fax110 skrev:
ni får det att låta som att det är omöjligt att laga däck själv men jag håller inte med er, med saker liknande detta http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da … ack-82573/
har jag och många jag känner haft stor lycka med att laga däck, jag har själv använt det 3 gånger och däcken har då gått ända tills det är dags att byta alla,

visst det blir inte riktigt lika bra som på en verkstad och det är väl inget att rekommendera på sprillans nya dyr däck men har man däck som "rullar på lånad tid" eller köpt några billiga skrot däck som han gjort så säger jag bara laga själv !

Inget som man skulle orka ta sej tid för när man kan åka och få det fixat på ca 10min på en däckverkstad men kan ju va kul om man tar sej tid och fixa och man tycker det är roligt men den större delen av skaran åker nog till däckverkstaden istället för att åka och köpa ett "gör det själv kit" men det är som du säger det går ju om man vill smile

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
fax110
20 juli 2013 · 344 Inlägg

Lojdstrom skrev:

fax110 skrev:
ni får det att låta som att det är omöjligt att laga däck själv men jag håller inte med er, med saker liknande detta http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da … ack-82573/
har jag och många jag känner haft stor lycka med att laga däck, jag har själv använt det 3 gånger och däcken har då gått ända tills det är dags att byta alla,

visst det blir inte riktigt lika bra som på en verkstad och det är väl inget att rekommendera på sprillans nya dyr däck men har man däck som "rullar på lånad tid" eller köpt några billiga skrot däck som han gjort så säger jag bara laga själv !

Inget som man skulle orka ta sej tid för när man kan åka och få det fixat på ca 10min på en däckverkstad men kan ju va kul om man tar sej tid och fixa och man tycker det är roligt men den större delen av skaran åker nog till däckverkstaden istället för att åka och köpa ett "gör det själv kit" men det är som du säger det går ju om man vill smile

haha nä alla är vi olika själv tänker jag så att varför fara till en däckverkstad och låta dom laga det när det bara tar "10min" och bara kostar en hundring eller två när jag själv kan laga däcket på under 10 min och några däck för en hundring eller två utan att ens behöva fara någonstans wink

och största fördelen av allt är att när jag väl provat hemma en gång känner jag mig väldigt säker på att detta skulle jag kunna göra ute på "fält" så nu har jag alltid med mig en liten 12v kompressor också lol

Senast redigerat av fax110 (20 juli 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang