Subaru legacy 3.0 R -07

Mint
22 juli 2013 · 10 Inlägg

Hittat en Subaru Legacy 07 till vettiga pengar men är osäker på om man ändå kanske skulle kolla efter något annat?

Jag tycker själv att bilen har ambitioner rent utseendemässigt.

245 hästar med en 3.0R motor..  Verkar som en törstig motor utan turbo, inte hittat något om chiptrim ifrån svenska sidor. 4 WD vilket också är trevligt


Har letat runt efter info och reviews men de jag hittar säger inte mycket..

Åsikter på denna kärra tack!

Mvh Mint roll

moller83
22 juli 2013 · 92 Inlägg

En riktigt trevlig bil, pålitlig och en fantastisk fyrhjulsdrift.
Den manuella lådan är samma som impreza STI.

Kan vara lite dyra reservdelar har jag hört.
Barnfamiljerna valde tyvärr bort kombin då de var lite för små under den karossen.

Man får mycket bil för pengarna.

Mint
22 juli 2013 · 10 Inlägg

moller83 skrev:
En riktigt trevlig bil, pålitlig och en fantastisk fyrhjulsdrift.
Den manuella lådan är samma som impreza STI.

Kan vara lite dyra reservdelar har jag hört.
Barnfamiljerna valde tyvärr bort kombin då de var lite för små under den karossen.

Man får mycket bil för pengarna.

Verkar nästan för bra för att vara sant faktiskt!

Denna modell är automat med paddlar. Hört att det oftast är krångel med paddlar men dessa kanske är bra.. Ingen aning om de drar mycket? smile

dasboot
22 juli 2013 · 441 Inlägg

Jag kollade mycket på den men den gick bort p.g.a. dyr försäkring och att den i princip var omöjlig att gå under 1l/mil.
Kan man leva med förbrukningen, bor bättre till och vill ha en mellan stor kombi så är det helt rätt. Finns ju även 3.0 b-spec som har vassare väghållning mm från fabrik.

moller83
22 juli 2013 · 92 Inlägg

Aldrig hört talas om paddelproblemet och då har jag jobbat med Subaru...

Dyr försäkring? Subaru är billig om man jämför andra bilmärken med lika stor motor
Betalade tex 600kr per månad för min Impreza STI Petter Solberg edition.

Senast redigerat av moller83 (22 juli 2013)

Christian S
22 juli 2013 · 4 816 Inlägg

moller83 skrev:
Den manuella lådan är samma som impreza STI.

har jag väldigt svårt att tro, sitter det värkligen en 6 växladlåda i dom?
enligt den här sidan så sitter det en 5 växladlåda roll www.getcarspecs.com/subaru/2007-subaru-legacy-30-r-awd

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
moller83
22 juli 2013 · 92 Inlägg

Den manuella hade 6-växlar, automaten var 5-växlad om jag inte kommer ihåg fel.

Christian S
22 juli 2013 · 4 816 Inlägg

Mint skrev:
Hittat en Subaru Legacy 07 till vettiga pengar men är osäker på om man ändå kanske skulle kolla efter något annat?

Jag tycker själv att bilen har ambitioner rent utseendemässigt.

245 hästar med en 3.0R motor..  Verkar som en törstig motor utan turbo, inte hittat något om chiptrim ifrån svenska sidor. 4 WD vilket också är trevligt


Har letat runt efter info och reviews men de jag hittar säger inte mycket..

Åsikter på denna kärra tack!

Mvh Mint roll

kolla om nån i Subaru klubben har en, www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Mint
22 juli 2013 · 10 Inlägg

dasboot skrev:
Jag kollade mycket på den men den gick bort p.g.a. dyr försäkring och att den i princip var omöjlig att gå under 1l/mil.
Kan man leva med förbrukningen, bor bättre till och vill ha en mellan stor kombi så är det helt rätt. Finns ju även 3.0 b-spec som har vassare väghållning mm från fabrik.

Hmm, 1 L / mil är väl inte allt för farligt med tanke på att det ändå är en ganska så sportig bil.. hade iof gärna hittat en som var mindre törstig men det e som det är!

Kollade försäkringen och den skulle ligga på ca 700kr i månaden. Inte billigt men inte allt för dyrt heller.. Min nuvarande på min Hybrid ligger på 540kr / mån ... neutral

moller83 skrev:
Aldrig hört talas om paddelproblemet och då har jag jobbat med Subaru...

Dyr försäkring? Subaru är billig om man jämför andra bilmärken med lika stor motor
Betalade tex 600kr per månad för min Impreza STI Petter Solberg edition.

Visste inte om det var några problem med paddlarna på Subaru utan bara min " generella " uppfattning kring paddlar!

Skulle något krångla i motorn lär väl detta täckas av helförsäkringen?

Smart drag att sätta självrisken ganska låg eller kanske inga direkt fel som man bör räkna med?

Kollat runt och som vanligt verkar det inte finnas mycket att göra med sugmotorn... Kompressorkit lär kosta en bra peng och att turbokonvertera kostar väl också en förmögenhet.

Ingen annan som har erfarenhet av bilen? Skall åka dit imorgon och kolla på den. roll

Senast redigerat av Mint (23 juli 2013)

xXSammy
23 juli 2013 · 6 591 Inlägg

Mint skrev:
Skulle något krångla i motorn lär väl detta täckas av helförsäkringen?

Smart drag att sätta självrisken ganska låg eller kanske inga direkt fel som man bör räkna med?

Kollat runt och som vanligt verkar det inte finnas mycket att göra med sugmotorn... Kompressorkit lär kosta en bra peng och att turbokonvertera kostar väl också en förmögenhet.

Om du tänkte konvertera så lär inte motorn täckas av försäkringen.

Beror på miltal och år som maskinskadan täcker beroende på bolag

De/Dem
moller83
26 juli 2013 · 92 Inlägg

Hur gick det, blev det någon subba?smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang