Ny bland bilar!

Eziphia
23 juli 2013 · 86 Inlägg

Hej!
Jag heter Amanda, jag är 20 år och bor i Malmö. Jag har alltid varit mycket intresserad av bilar, men aldrig blivit en del utav "bilscenen" eller hur man ska säga. Jag ska förhoppningsvis börja studera till mekaniker nästa vår, och kommer förhoppningsvis ta mitt körkort under hösten nu. Jag tycker mycket om drifting och jdm, men även hot rods osv. Jag känner tyvärr ingen som har bilintresse över huvud taget, och är intresserad av att lära känna personer med samma intressen, och utvecklas inom bil och motor!
Hur skulle ni föreslå att man blir en del utav kulturen, och lär känna människor som man kan dela sitt största intresse med? Detta forumet är ju självklart ett sätt, men det blir lätt konstigt när man försöker ta kontakt med människor så... "Hej, jag vill lära känna folk med liknande intressen som jag, så jag skickar ett PM till dig!".
Några förslag?

(Ber om ursäkt om jag postade tråden på fel ställe!)

Rally-Bruden Póg mo thóin!
23 juli 2013 · 34 Inlägg

Åk ut på träffar, event och sånt och snacka med folk, alltid ett bra sätt att lära känna folk smile

Póg mo Thóin!
Mad, Bad and Dangerous!
Volvo 850 "Hetingen" (1995)
valle22 Smidd i rostigt stål
23 juli 2013 · 933 Inlägg

Bilträffen i Löddeköpinge sker varje tisdag, allt med bilar/mc mm ett bra tillfälle att åka och kolla bl.a
Var där senast idag med min kompis och lillan, rekommenderas
Lycka till med bilskruveriet smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Eziphia
23 juli 2013 · 86 Inlägg

Tack för svaren! Ska absolut försöka åka på evenemang! Jag har en bil, en Corolla, som jag jobbar på, men har som sagt inget körkort än -.-
Kommer bli lättare att ta sig ut på olika evenemang när man har det haha

Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 180 Inlägg

För att ge den enskilde individen råd i hur man kommer in i en så kallad bil eller fordonsvärld, så känns det som att man måste se tillbaka på hur man själv kom in, och till kanske någras förvåning så började i alla fall mitt intresse, här, på Garaget.org.
Det var här jag började med mina första inlägg i trådarna, lite trevande och lite blygt. Jag köpte mig min första bil strax efter, Hondan som jag ännu har upplagd.
Och det var tack vare folket på Garaget.org, som jag tog modet till mig att göra något med min bil, även fast mina intressen vid den tiden låg i några helt andra ämnen än fordon.

Det var även här jag fann vänner som delade mina nyfunna intressen. Vissa har kanske varit..sisådär..men andra har jag än idag kvar i vänskapskretsen.

Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
granadadr
23 juli 2013 · 7 304 Inlägg

om man har bilintresse brukar det som ge sig, man lär känna folk som har samma bil ex, och fråga,, du räknas inte som korkad,, SPECIELLT inte som tjej wink
nästan alla mina vänner har någon form av bilintresse smile

men se till att ta körkortet nu,, så ska du se att det ordnar sig med alla träffar,, om du nu inte har nån kille så kommer du GARANTERAT träffa nån bilintresserad sådan smile

ha de såå gott å lycka till smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Eziphia
23 juli 2013 · 86 Inlägg

Haha tack, nej jag har ingen kille. Jag läser så mycket jag kan och försöker lära mig så mycket som möjligt om bilar och motorer. Jag har inte gjort jättemycket med min bil, jag installerade ett sportluftfilter och målade om topplocket, och plockade ur baksätena och lite sådant... Vill gärna få den lite snabbare, men vill inte lägga ner för mycket pengar på den då jag planerar att bygga en drifting bil om något år (:

granadadr
23 juli 2013 · 7 304 Inlägg

Eziphia skrev:
Haha tack, nej jag har ingen kille. Jag läser så mycket jag kan och försöker lära mig så mycket som möjligt om bilar och motorer. Jag har inte gjort jättemycket med min bil, jag installerade ett sportluftfilter och målade om topplocket, och plockade ur baksätena och lite sådant... Vill gärna få den lite snabbare, men vill inte lägga ner för mycket pengar på den då jag planerar att bygga en drifting bil om något år (:

coolt,, men ett hett tips lär dig köra först,, att drifta gå på fetställ är inget man lär sig  över en natt,, krävs känsla, men jag gillar att du har ambiton,, men ta inte ut allt,, utan lär dig sakta å i lugn å ro,,

heldagar i garaget är inte så kul som det kan låta wink tro mig jag vet wink kom just hem efter ett par dagars äckelmek,, hela jag var svart av diesel å oljegegga wink
INTE uppskattat av tjejen,,

Rally-Bruden Póg mo thóin!
23 juli 2013 · 34 Inlägg

granadadr skrev:

Eziphia skrev:
Haha tack, nej jag har ingen kille. Jag läser så mycket jag kan och försöker lära mig så mycket som möjligt om bilar och motorer. Jag har inte gjort jättemycket med min bil, jag installerade ett sportluftfilter och målade om topplocket, och plockade ur baksätena och lite sådant... Vill gärna få den lite snabbare, men vill inte lägga ner för mycket pengar på den då jag planerar att bygga en drifting bil om något år (:

coolt,, men ett hett tips lär dig köra först,, att drifta gå på fetställ är inget man lär sig  över en natt,, krävs känsla, men jag gillar att du har ambiton,, men ta inte ut allt,, utan lär dig sakta å i lugn å ro,,

heldagar i garaget är inte så kul som det kan låta wink tro mig jag vet wink kom just hem efter ett par dagars äckelmek,, hela jag var svart av diesel å oljegegga wink
INTE uppskattat av tjejen,,

Heldagar i garaget är jättekul, speciellt om man får nåt vettigt gjort big_smile

Póg mo Thóin!
Mad, Bad and Dangerous!
Volvo 850 "Hetingen" (1995)
Eziphia
23 juli 2013 · 86 Inlägg

granadadr skrev:

Eziphia skrev:
Haha tack, nej jag har ingen kille. Jag läser så mycket jag kan och försöker lära mig så mycket som möjligt om bilar och motorer. Jag har inte gjort jättemycket med min bil, jag installerade ett sportluftfilter och målade om topplocket, och plockade ur baksätena och lite sådant... Vill gärna få den lite snabbare, men vill inte lägga ner för mycket pengar på den då jag planerar att bygga en drifting bil om något år (:

coolt,, men ett hett tips lär dig köra först,, att drifta gå på fetställ är inget man lär sig  över en natt,, krävs känsla, men jag gillar att du har ambiton,, men ta inte ut allt,, utan lär dig sakta å i lugn å ro,,

heldagar i garaget är inte så kul som det kan låta wink tro mig jag vet wink kom just hem efter ett par dagars äckelmek,, hela jag var svart av diesel å oljegegga wink
INTE uppskattat av tjejen,,

Jag kan köra, har bara inte kunnat ta körkort än, och jag vet att det tar tid att lära sig saker, har hållt på med musik i 10+ år och spelar ett antal olika instrument, så det där med att öva och ha tålamod är det inga problem med ^^

Och jag håller med Rally-Bruden, heldagar i garaget är absolut kul, så länge som man får något gjort (:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang