Mercedes-Benz 190e 2.3 - Uppfräshning/Långtidsprojekt

Min första bil, Low n' Classy är målet om intresse och pengar finns framöver
  • 57 Följare
  • 72 756 Visningar
  • Projektet avslutat 21 september 2015
Lekndr93
16 september 2013 · 246 Inlägg

Lunatics skrev:
Klart detta skall följas!! smile

Tack smile din 190 är sjukt snygg, hur är komforten i din när du kör utan fjädrar?

BMW 325i "E91" (2006)
Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
Lunatics Göteborg Originals
16 september 2013 · 129 Inlägg

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:
Klart detta skall följas!! smile

Tack smile din 190 är sjukt snygg, hur är komforten i din när du kör utan fjädrar?

Tack så mycket:) komforten är obefintlig och riktigt stötig! Men med hårdare genomslagsgummi så blir den nog lite behagligare att kära då man får bort "efterstudsen" men det blir luft till nästa säsong smile

lill_sankan
16 september 2013 · 346 Inlägg

Köp nya reg.skyltar, billigt och kommer göra stor förändring smile

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
Lekndr93
16 september 2013 · 246 Inlägg

Lunatics skrev:

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:
Klart detta skall följas!! smile

Tack smile din 190 är sjukt snygg, hur är komforten i din när du kör utan fjädrar?

Tack så mycket:) komforten är obefintlig och riktigt stötig! Men med hårdare genomslagsgummi så blir den nog lite behagligare att kära då man får bort "efterstudsen" men det blir luft till nästa säsong smile

Aa okej smile tänkte köpa coils och sänkningsfjädrar till min när vintern är över och beronde på hur tjock plånboken är wink

BMW 325i "E91" (2006)
Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
Lekndr93
16 september 2013 · 246 Inlägg

lill_sankan skrev:
Köp nya reg.skyltar, billigt och kommer göra stor förändring smile

Ja jag tänkte att jag skulle göra det 90kr/st har jag för mig smile

Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
BMW 325i "E91" (2006)
Lunatics Göteborg Originals
16 september 2013 · 129 Inlägg

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:

Lekndr93 skrev:

Tack smile din 190 är sjukt snygg, hur är komforten i din när du kör utan fjädrar?

Tack så mycket:) komforten är obefintlig och riktigt stötig! Men med hårdare genomslagsgummi så blir den nog lite behagligare att kära då man får bort "efterstudsen" men det blir luft till nästa säsong smile

Aa okej smile tänkte köpa coils och sänkningsfjädrar till min när vintern är över och beronde på hur tjock plånboken är wink

finns knappt coils till 190 an sad om jag minns rätt så är det 2 företag som tillverkar dom och dom är inte billiga.. (rätta mig om jag har fel)

bättre o spara till luft smile

Lekndr93
16 september 2013 · 246 Inlägg

Lunatics skrev:

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:

Tack så mycket:) komforten är obefintlig och riktigt stötig! Men med hårdare genomslagsgummi så blir den nog lite behagligare att kära då man får bort "efterstudsen" men det blir luft till nästa säsong smile

Aa okej smile tänkte köpa coils och sänkningsfjädrar till min när vintern är över och beronde på hur tjock plånboken är wink

finns knappt coils till 190 an sad om jag minns rätt så är det 2 företag som tillverkar dom och dom är inte billiga.. (rätta mig om jag har fel)

bättre o spara till luft smile

Är det inte lite krångligt med installation av luft? Var kanske bara stötdämpar och fjäder-paket som jag såg hmm

BMW 325i "E91" (2006)
Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
Lunatics Göteborg Originals
16 september 2013 · 129 Inlägg

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:

Lekndr93 skrev:

Aa okej smile tänkte köpa coils och sänkningsfjädrar till min när vintern är över och beronde på hur tjock plånboken är wink

finns knappt coils till 190 an sad om jag minns rätt så är det 2 företag som tillverkar dom och dom är inte billiga.. (rätta mig om jag har fel)

bättre o spara till luft smile

Är det inte lite krångligt med installation av luft? Var kanske bara stötdämpar och fjäder-paket som jag såg hmm

jo du får bygga egna fästen för bälgarna, sen är de bara att dra alla slangar smile

Magnu5
16 september 2013 ·

Lekndr93 skrev:

Magnu5 skrev:
Kul med trådar om w201.
Kör hårt!

Satsa på en 17" med ET35. Tror den skulle sitta kalas. :-)
Snyggt med rött!

Trevlig helg!

Är det 17" du har? Funderar på 16" eller 17" RS kopior eller liknande.
Ja jag tycker den röda passar in väldigt bra när den är polerad och fått lite djup i lacken smile

Hej!

Kör 17" på min nu som jag tycker passar karossen.
Skulle kunna tänka mig en 17" eller 18" i retro-stuk. Typ DARE eller äkta BBS.
En annan fälg som sitter fint på denna kaross är Brabus monoblock II.

Kör hårt!

Magnu5
16 september 2013 ·

Lunatics skrev:

Lekndr93 skrev:

Lunatics skrev:

Tack så mycket:) komforten är obefintlig och riktigt stötig! Men med hårdare genomslagsgummi så blir den nog lite behagligare att kära då man får bort "efterstudsen" men det blir luft till nästa säsong smile

Aa okej smile tänkte köpa coils och sänkningsfjädrar till min när vintern är över och beronde på hur tjock plånboken är wink

finns knappt coils till 190 an sad om jag minns rätt så är det 2 företag som tillverkar dom och dom är inte billiga.. (rätta mig om jag har fel)

bättre o spara till luft smile

Stämmer... och dyra är dom.
Har komplett ställbart på min. big_smile

Lekndr93
4 oktober 2013 · 246 Inlägg

Tänkte ställa en fråga till er och se om ni kanske vet svaret på ett problem med bilen, det är så att jag får fylla på vattnet till kylaren 1-2ggr i veckan och under sommaren rann det även ut jävligt varmt vatten på benen ifrån hålet där luften blåser ner, kan ni tro att det är värmeelementet som har gått sönder någonstans eller kan det vara något annat?
Börjar bli kallare och kallare och just nu har jag ju rent vatten i så skulle vilja få det fixat innan det fryser för kan inte köra med bilen om man ska köpa massa glykol hela tiden för att blanda sad

Senast redigerat av Lekndr93 (4 oktober 2013)

Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
BMW 325i "E91" (2006)
Szummi
4 oktober 2013 · 268 Inlägg

om det är värmeelementet som är kaputt så borde det rinna vatten på ditt ben hela tiden och inte bara en gång.

Jag har haft samma fenomen som du att mitt vatten bara försvann och det var vattenpumpen som var boven i dramat.

Lekndr93
4 oktober 2013 · 246 Inlägg

Szummi skrev:
om det är värmeelementet som är kaputt så borde det rinna vatten på ditt ben hela tiden och inte bara en gång.

Jag har haft samma fenomen som du att mitt vatten bara försvann och det var vattenpumpen som var boven i dramat.

okej kanske ska testa det då smile är det lätt att byta och vad kostar den ungefär?

Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
BMW 325i "E91" (2006)
Szummi
4 oktober 2013 · 268 Inlägg

Lekndr93 skrev:

Szummi skrev:
om det är värmeelementet som är kaputt så borde det rinna vatten på ditt ben hela tiden och inte bara en gång.

Jag har haft samma fenomen som du att mitt vatten bara försvann och det var vattenpumpen som var boven i dramat.

okej kanske ska testa det då smile är det lätt att byta och vad kostar den ungefär?

Det beror ju lite på om du är van att meka bil eller ej.

Jag är inte den som är för duktig på det med det gick ok för mig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89373/89373-b7c4b25abea037ced02600f5c8761968_large.jpg

Lite tålamod och inte ha för brådis så skall det gå rätt så bra.

Jag köpte pumpen hos min lokala alt i alo affär för bilar. och då gick det på 1600 kr. (han är dyr dock men visste att jag skulle ha den dagen efter)

Skruvat tog typ 800 kr och feltema tar väll någon hundring mindre.

Jag rev det på ca 1 timma då skruvar och lite annat satt rätt så bra. Dock så krävs det enligt gör det självhandboken ett specialverktyg för att få bort fläkten men en stor rörtång och och ett spärrskaft fungerade fint för mig.

Dock så hade jag lite problem med min orginalpackning som jag fick med i kittet till vattenpumpen så den ville inte hålla tätt så fick riva och montera det 3 gånger. Efter det så blev det flytande packning och sedan höll det tät för mig.

Lekndr93
5 oktober 2013 · 246 Inlägg

Szummi skrev:

Lekndr93 skrev:

Szummi skrev:
om det är värmeelementet som är kaputt så borde det rinna vatten på ditt ben hela tiden och inte bara en gång.

Jag har haft samma fenomen som du att mitt vatten bara försvann och det var vattenpumpen som var boven i dramat.

okej kanske ska testa det då smile är det lätt att byta och vad kostar den ungefär?

Det beror ju lite på om du är van att meka bil eller ej.

Jag är inte den som är för duktig på det med det gick ok för mig.

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Lite tålamod och inte ha för brådis så skall det gå rätt så bra.

Jag köpte pumpen hos min lokala alt i alo affär för bilar. och då gick det på 1600 kr. (han är dyr dock men visste att jag skulle ha den dagen efter)

Skruvat tog typ 800 kr och feltema tar väll någon hundring mindre.

Jag rev det på ca 1 timma då skruvar och lite annat satt rätt så bra. Dock så krävs det enligt gör det självhandboken ett specialverktyg för att få bort fläkten men en stor rörtång och och ett spärrskaft fungerade fint för mig.

Dock så hade jag lite problem med min orginalpackning som jag fick med i kittet till vattenpumpen så den ville inte hålla tätt så fick riva och montera det 3 gånger. Efter det så blev det flytande packning och sedan höll det tät för mig.

Okej, ska kolla med min lilla mercadoktor som jag har smile ska kolla på VEHO bil vad original kostar också för feltema blir det inte iaf varit där 3ggr bara pågrund av bromsarna innan jag köpte original istället tongue

Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
BMW 325i "E91" (2006)
Szummi
5 oktober 2013 · 268 Inlägg

Ja jag tvekade också till biltemas grejor.

Betalar hellre lite mer för original och veta att det fungerar och passar som det skall göra och kan köra 40.000 mil till innan nästa vattenpump ger upp wink

Magnu5
7 november 2013 ·

Rullar det på med bilen? : )

Lekndr93
8 november 2013 · 246 Inlägg

Magnu5 skrev:
Rullar det på med bilen? : )

tyvärr har jag stött på lite problem efter jag skulle byta fläktrem då jag råka ha sönder spänningsskruven men fixa en annan och hade sönder den med och såg då att själva spänningsarmen som det var fel på... gummi packningen innuti hade krashat så var inte så kul då en ny komplett skulle gå på 2500kr och har inga pengar just nu då jag är arbetslös så blev att köpa en ny spänningsskruv och försöka spänna försiktigt så gott det gick för att iafiallafall kunna köra med den men fan skulle spänna den bara lite lite till så gick den nya sönder den också men har fått tag i en begagnad arm så såg bättre ut men har inte haft tid att kolla om dom är lika.

som sagt så är jag arbetslös nu och utan pengar så blir nog inte så mycket gjort med bilen under vintern som jag hoppats kanske om jag har tid och får tag på en ny värmefläkt så blir det väl att riva hela instrumentpanelen för att byta den då jag tror att det är det som är problemet med att kylarvattnet försvinner.

var väl ett bra tag sen jag uppdatera men ar inte hänt särskilt mycket, har fått i nya högtalare fram och bak ny huvudenhet liten rostlagning under bilen men har några ställen kvar som jag och far som är snäll och hjälper mig med svettsningen inte har tid till då han jobbar långa dagar. ska försöka få upp några bilder till datorn från telefonen om det kanske är något intressant

/Christoffer

BMW 325i "E91" (2006)
Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
___Henke Maskinist
8 november 2013 · 153 Inlägg

JA upp med bilder för tusan! big_smile

- FriEND - BoyfriEND - GirlfriEND - BestfriEND - League of LegENDS
- Merca
Only Merca has no END
Celeron
8 november 2013 · 1 322 Inlägg

vill också se bilder:D

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang