Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)
  • 1006 Följare
  • 1 333 075 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 december 2023
Djo
26 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

Klokren grill smile Är ju inte super sleeper stuk på den så tycker helt klart du ska köra på den. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Grymt att så många gillar grillen!
Blir väl till att köra med den smile

Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Blev nästan lite väl mycket med grillen på bilen.. Men vi ser väl smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-bf22d9083f38f6385073edbd2a41ff73.jpg

LeafBox Lat Perfektionist
26 oktober 2014 · 6 359 Inlägg

Haha, love it!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

LeafBox skrev:
Haha, love it!

Sticker i ögonen göre allt wink

Djo
26 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

Tummen upp på det där cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Djo skrev:
Tummen upp på det där cool

Gött cool

vEight Baronen
26 oktober 2014 · 1 434 Inlägg

Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

vEight skrev:
Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Haha ja.. Hade ju faktiskt varit mäktigt.. 
Några jätte förändringar utseendemässigt ska ju inte göra på bilen i vilket fall, få se vad som händer smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2014 · 26 164 Inlägg

vEight skrev:
Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Jag håller faktiskt med här. Det hade sett så mycket roligare ut om Volvo-utseendet hade blivit bevarat så mycket som möjligt, men i tron om att jag var ensam om mitt tycke så höll jag tyst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Mack skrev:

vEight skrev:
Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Jag håller faktiskt med här. Det hade sett så mycket roligare ut om Volvo-utseendet hade blivit bevarat så mycket som möjligt, men i tron om att jag var ensam om mitt tycke så höll jag tyst.

Fästena för extraljusen och lyktorna är sparade, har även en till originalgrill smile

Putteliten
26 oktober 2014 · 9 082 Inlägg

Vovvo skrev:

LeafBox skrev:
Haha, love it!

Sticker i ögonen göre allt wink

Då uppfyller den sitt syfte! wink

Mervolic Yawn...
26 oktober 2014 · 3 151 Inlägg

Jag är lite delad. Det är sjukt fränt med den grillen, men även jag håller med om att det vore kul att ha bilen så nära original som möjligt. Kanske ska ha två grillar, så du kan byta när det passar?

Lillkanto Inbiten Volvonörd
26 oktober 2014 · 799 Inlägg

Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Vovvo
26 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Lillkanto skrev:
Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Haha ja nu när du säger det wink

Putteliten
26 oktober 2014 · 9 082 Inlägg

Vovvo skrev:

Lillkanto skrev:
Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Haha ja nu när du säger det wink

Dom säger ju det, "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". Då sitter det ju som en pungspark med ett tryne på den! lol lol lol

Alex_halvordsson
26 oktober 2014 · 657 Inlägg

Häftigt bygge!

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Djo
27 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

Kan förstå tankarna med original utseende men bilen har fortfarande bur i sig och en bil med bur är inget jag skulle bli häpen av att bli från åkt av.

Därför tycker jag audi grillen går ju byta fort annars om man känner för det.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vovvo
27 oktober 2014 · 1 237 Inlägg

Djo skrev:
Kan förstå tankarna med original utseende men bilen har fortfarande bur i sig och en bil med bur är inget jag skulle bli häpen av att bli från åkt av.

Därför tycker jag audi grillen går ju byta fort annars om man känner för det.

Jo, men som jag har skrivit tidigare så ska det vara kolsvart tonade rutor från b- stolpar och bak, buren kommer ej synas smile

stormtro0perN Fatboy Speed Shop
27 oktober 2014 · 103 Inlägg

Putteliten skrev:

Vovvo skrev:

Lillkanto skrev:
Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Haha ja nu när du säger det wink

Dom säger ju det, "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". Då sitter det ju som en pungspark med ett tryne på den! lol lol lol

HAHAHAH ! lollollollol

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang