Bilkamera för vindrutan (dash cam)

pompe90
26 september 2013 · 408 Inlägg

sogat skrev:
Vad många problem folk verkar ha jämfört med mig, köpte ni verkligen från exakt samma annons som mig? :-) Säger inte att ni inte gjorde det men är nyfiken.

yes, samma säljare smile
än sålänge funkar inte battiet. Varit igång i 2tim nu. Blir att operera lite imorrn å se efter smile

edit 1 Torsdag/Fredag Natt-

Batteriet var dött. Så jag snodde ett gammalt mobilbatteri på 4V och lödde ihop lite fint och voilá smile Ett ännu bättre batteri wink Hoppas laddning funkar smärtfritt bara, funkade bra via datorn under 30min.

Övriga funktioner funkar kanon. Nu skall det testas med skärpan m.m under dagtid, såg att jag kunde justera den lite väl när jag hade öppnat den. Det återstår iofs att se om man kan förbättra detta.

Edit 2 Fredag Dag-

Har nu försökt å fixa focusen men linsen är för krasslig. Går att byta ut mot bättre linser för kaffepengar via DH m.fl. Men det orkar jag ej.

Får ha denna dashcam tills man sitter med för mycket pengar å vill spendera det på något roligt, då blir det en lite dyrare dashcam smile

Senast redigerat av pompe90 (27 september 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
sogat
27 september 2013 · 153 Inlägg

pompe90 skrev:

sogat skrev:
Vad många problem folk verkar ha jämfört med mig, köpte ni verkligen från exakt samma annons som mig? :-) Säger inte att ni inte gjorde det men är nyfiken.

yes, samma säljare smile
än sålänge funkar inte battiet. Varit igång i 2tim nu. Blir att operera lite imorrn å se efter smile

edit 1 Torsdag/Fredag Natt-

Batteriet var dött. Så jag snodde ett gammalt mobilbatteri på 4V och lödde ihop lite fint och voilá smile Ett ännu bättre batteri wink Hoppas laddning funkar smärtfritt bara, funkade bra via datorn under 30min.

Övriga funktioner funkar kanon. Nu skall det testas med skärpan m.m under dagtid, såg att jag kunde justera den lite väl när jag hade öppnat den. Det återstår iofs att se om man kan förbättra detta.

Edit 2 Fredag Dag-

Har nu försökt å fixa focusen men linsen är för krasslig. Går att byta ut mot bättre linser för kaffepengar via DH m.fl. Men det orkar jag ej.

Får ha denna dashcam tills man sitter med för mycket pengar å vill spendera det på något roligt, då blir det en lite dyrare dashcam smile

Roligt att du tog dig tiden att meka lite med den. Det är ju en budgetkamera, det råder det ju inget tvivel om än om den presterar bättre än konkurrenterna men det var väl förmodligen som många av er också köpte den. Om 1-2 år så kan vi nog se ganska så mycket bättre kameror i omlopp där ute för samma summa pengar. :-)

Bra att du fick till batteriet också, har aldrig behövt använda mitt batteri nämnvärt men det fungerar bra och var laddat när jag fick paketet levererat.

pompe90
27 september 2013 · 408 Inlägg

sogat skrev:

pompe90 skrev:

sogat skrev:
Vad många problem folk verkar ha jämfört med mig, köpte ni verkligen från exakt samma annons som mig? :-) Säger inte att ni inte gjorde det men är nyfiken.

yes, samma säljare smile
än sålänge funkar inte battiet. Varit igång i 2tim nu. Blir att operera lite imorrn å se efter smile

edit 1 Torsdag/Fredag Natt-

Batteriet var dött. Så jag snodde ett gammalt mobilbatteri på 4V och lödde ihop lite fint och voilá smile Ett ännu bättre batteri wink Hoppas laddning funkar smärtfritt bara, funkade bra via datorn under 30min.

Övriga funktioner funkar kanon. Nu skall det testas med skärpan m.m under dagtid, såg att jag kunde justera den lite väl när jag hade öppnat den. Det återstår iofs att se om man kan förbättra detta.

Edit 2 Fredag Dag-

Har nu försökt å fixa focusen men linsen är för krasslig. Går att byta ut mot bättre linser för kaffepengar via DH m.fl. Men det orkar jag ej.

Får ha denna dashcam tills man sitter med för mycket pengar å vill spendera det på något roligt, då blir det en lite dyrare dashcam smile

Roligt att du tog dig tiden att meka lite med den. Det är ju en budgetkamera, det råder det ju inget tvivel om än om den presterar bättre än konkurrenterna men det var väl förmodligen som många av er också köpte den. Om 1-2 år så kan vi nog se ganska så mycket bättre kameror i omlopp där ute för samma summa pengar. :-)

Bra att du fick till batteriet också, har aldrig behövt använda mitt batteri nämnvärt men det fungerar bra och var laddat när jag fick paketet levererat.

om man ser till priset så är det faktiskt en bra dashcam om allt fungerar på den. Kvalitén hade jag inga stora förhoppningar på men nu när den funkar som den skall så duger den gott tills jag hittar en ny prisvärd.

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
bilisten11
1 oktober 2013 · 9 Inlägg

jag köpte den här bilkamera Dual Dash http://iyouwebuy.se/dubbelriktad-bilkam … inspelning för ett tag sedan.

Fungerar hur bra som helst. Har redan betalat sig själv tillbaka då jag råkade ut för en liten trafikolycka som inte var mitt fel men motparten var lite jobbig. Skicka snutten till försäkringsbolaget så var det packat och klart.

-G

Senast redigerat av bilisten11 (1 oktober 2013)

sogat
1 oktober 2013 · 153 Inlägg

bilisten11 skrev:
jag köpte den här bilkamera Dual Dash http://iyouwebuy.se/dubbelriktad-bilkam … inspelning för ett tag sedan.

Fungerar hur bra som helst. Har redan betalat sig själv tillbaka då jag råkade ut för en liten trafikolycka som inte var mitt fel men motparten var lite jobbig. Skicka snutten till försäkringsbolaget så var det packat och klart.

-G

Lägg upp det på YT så att vi får se. :-)

pompe90
2 oktober 2013 · 408 Inlägg

sogat skrev:

bilisten11 skrev:
jag köpte den här bilkamera Dual Dash http://iyouwebuy.se/dubbelriktad-bilkam … inspelning för ett tag sedan.

Fungerar hur bra som helst. Har redan betalat sig själv tillbaka då jag råkade ut för en liten trafikolycka som inte var mitt fel men motparten var lite jobbig. Skicka snutten till försäkringsbolaget så var det packat och klart.

-G

Lägg upp det på YT så att vi får se. :-)

vore intressant, gärna en dag OCH nattetid snuttar :-)

iofs menar kanske sogat olyckan. ^^

Senast redigerat av pompe90 (2 oktober 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Extrazz En 5a är Livet.
2 oktober 2013 · 2 005 Inlägg

22 dar har jag väntat.. börjar nästan bli otålig om det kommer något eller inte.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Brådhis * Voff voff *
2 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

Extrazz skrev:
22 dar har jag väntat.. börjar nästan bli otålig om det kommer något eller inte.

Ja, jag beställde 9/9 och har fortfarande inte fått den. neutral Så lite börjar man ju undra...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
andreas1
2 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

Maila säljaren så får man spårningsnr på försändelsen.
Det funkar till sverige sen går posten in o ändrar nr av nån anledning.
Sist jag beställde från utland gick det sjukt fort till sverige,  sen kom flaskhalsen svenska posten.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
LeonST Soppgubbe
8 oktober 2013 · 900 Inlägg

Funderar på att skaffa denna kameran:
http://dx.com/p/hwz-k1000-1080p-2-5-tft … ack-234079

Bara $53,99
Gick lite på utseende oxå tongue

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Brådhis * Voff voff *
9 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

Brådhis skrev:

Extrazz skrev:
22 dar har jag väntat.. börjar nästan bli otålig om det kommer något eller inte.

Ja, jag beställde 9/9 och har fortfarande inte fått den. neutral Så lite börjar man ju undra...

//Brådhis

Över en månad nu... Fortfarande inget...

Men med tanke på att företaget fått 65 negativa omdömen bara senaste månaden ska man väl inte förvänta sig för mycket heller... wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Extrazz En 5a är Livet.
9 oktober 2013 · 2 005 Inlägg

Brådhis skrev:

Brådhis skrev:

Extrazz skrev:
22 dar har jag väntat.. börjar nästan bli otålig om det kommer något eller inte.

Ja, jag beställde 9/9 och har fortfarande inte fått den. neutral Så lite börjar man ju undra...

//Brådhis

Över en månad nu... Fortfarande inget...

Men med tanke på att företaget fått 65 negativa omdömen bara senaste månaden ska man väl inte förvänta sig för mycket heller... wink

//Brådhis

Över en månad nu med. Nu börjar man undra. men men.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
9 oktober 2013 · 2 005 Inlägg

Jag kanske var dum men jag skrev min adress mm med ÅÄÖ. Skulle skrivit AAO kanske. Men tycker ändå de borde luska ut det där.  men men det kommer väl. står ju faktiskt upp mot 40 dagar men man börjar undra. Har handlat saker världen över och fått det på mindre än 2 veckor.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
andreas1
9 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

Skrev åxå med å ä ö o mitt kom fram.
Har ni frågat om spårningsnr? Lättare att se vad som händer då.
Min ryker nog snart ut, börjat hänga sig ofta spelar in lite vad den vill.
Provade köra på batteri 10 min höll det, kina org..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
sogat
9 oktober 2013 · 153 Inlägg

Konstigt att det inte kommit fram, när det gått 40 dagar och det fortfarande inte kommit så får ni kontakta säljaren och be om spårningsnr. etc, de skickar förmodligen en ny omgående om det visar sig att det verkar ha kommit bort. Ett negativt omdöme på ebay kostar försäljaren mer än vad det kostar att skicka en ny.

Men visst betalade ni och allt efter beställningen? Tänker så att ni inte glömt bort det. smile

Senast redigerat av sogat (9 oktober 2013)

sogat
9 oktober 2013 · 153 Inlägg

andreas1 skrev:
Skrev åxå med å ä ö o mitt kom fram.
Har ni frågat om spårningsnr? Lättare att se vad som händer då.
Min ryker nog snart ut, börjat hänga sig ofta spelar in lite vad den vill.
Provade köra på batteri 10 min höll det, kina org..

Haha fan vad skumt, min fungerar fortfarande som ett rinnande vatten. Startar och stoppar, rör den aldrig.

andreas1
9 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

sogat skrev:

andreas1 skrev:
Skrev åxå med å ä ö o mitt kom fram.
Har ni frågat om spårningsnr? Lättare att se vad som händer då.
Min ryker nog snart ut, börjat hänga sig ofta spelar in lite vad den vill.
Provade köra på batteri 10 min höll det, kina org..

Haha fan vad skumt, min fungerar fortfarande som ett rinnande vatten. Startar och stoppar, rör den aldrig.

Snacka om varierande kvaltite. Har du provat köra på batteri?
Får kolla min var gång jag stänger bilen, ibland filmar den fast bilen eavstängd fast all text tex datum mm försvinner .  Återställningsknappen är nog den knapp jag använt mest

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
VMT I <3 my Honda
9 oktober 2013 · 483 Inlägg

Jag fick min för en vecka sen. Funka fint smile

Brådhis * Voff voff *
10 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

sogat skrev:
Konstigt att det inte kommit fram, när det gått 40 dagar och det fortfarande inte kommit så får ni kontakta säljaren och be om spårningsnr. etc, de skickar förmodligen en ny omgående om det visar sig att det verkar ha kommit bort. Ett negativt omdöme på ebay kostar försäljaren mer än vad det kostar att skicka en ny.

Men visst betalade ni och allt efter beställningen? Tänker så att ni inte glömt bort det. smile

Ett företag som har besvarat senaste månadens 65 negativa omdömen med exakt samma standardsvar bryr sig nog tyvärr inte alls så mycket som man skulle kunna önska...

Dom svarade dock faktiskt på mitt mail och bad mig, föga förvånande(!), att vänta ett tag till... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
22 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

Brådhis skrev:

sogat skrev:
Konstigt att det inte kommit fram, när det gått 40 dagar och det fortfarande inte kommit så får ni kontakta säljaren och be om spårningsnr. etc, de skickar förmodligen en ny omgående om det visar sig att det verkar ha kommit bort. Ett negativt omdöme på ebay kostar försäljaren mer än vad det kostar att skicka en ny.

Men visst betalade ni och allt efter beställningen? Tänker så att ni inte glömt bort det. smile

Ett företag som har besvarat senaste månadens 65 negativa omdömen med exakt samma standardsvar bryr sig nog tyvärr inte alls så mycket som man skulle kunna önska...

Dom svarade dock faktiskt på mitt mail och bad mig, föga förvånande(!), att vänta ett tag till... smile

//Brådhis

Nu har jag mailat med dom igen och nu ska dom skicka en ny kamera för nu har det gått 44 dagar och fortfarande inget som dykt upp.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang