Bil hänger till vänster, tvärstag?

TurboAnton Team VeboTrim
24 augusti 2013 · 322 Inlägg

TireSlayer skrev:

TurboAnton skrev:

TireSlayer skrev:

Vilket problem är det du har? att den hänger eller att den klonkar?

Klonk. Men nu när ja kollar på bilen så ser det fan ut som den är högre på högersidan. Haha. smile

Men han mäter likadant på båda sidor från däcken till hjulhusen!

Mät från marken till skärmkanten. Klonk på det viset kan som sagt va både kardan, diff och bussningar i bärarmar och bärstag.

Så måste man mäta förstås. smile jo det är sant. Tycker att Diffen är lite glapp men känns mer som axeln rör sig. Får
Kika på det smile

Team VeboTrim @ Facebook
EENN
25 augusti 2013 · 29 Inlägg

TurboAnton skrev:

EricNordin skrev:
Har bytt staget nu och det var väldigt krokigt! men upptäckte också att stötdämparna var slut dom läcker och sen så prova jag att trycka ner bak, och då gungar den -.-!

Men knackningarna har inte försvunnit, har kännt lite på kardan knutarna och det finns ett litet glapp men tror att det kan finnas mer! När jag tex ligger på 2-3 växel och låter den rulla och sen ger den lite gas pådrag så klonkar det till! känns som bak axeln går lite fram och tillbaka? ingen som har erfarenhet av det? hade varit mycket tacksam!
/Eric

Jag har fått samma problem men har inte hittat någon lösning. Va också inne på staget, iomed att det var böjt, men ska ju vara så.

Kanske skulle kunna va bussningarna axeln ligger i kanske.

Komigen folk. Vi behöver hjälp ! big_smile

det ska vara böjt till en viss gräns ja wink mitt var helt kast!

EENN
25 augusti 2013 · 29 Inlägg

TireSlayer skrev:

TurboAnton skrev:

TireSlayer skrev:

Vilket problem är det du har? att den hänger eller att den klonkar?

Klonk. Men nu när ja kollar på bilen så ser det fan ut som den är högre på högersidan. Haha. smile

Men han mäter likadant på båda sidor från däcken till hjulhusen!

Mät från marken till skärmkanten. Klonk på det viset kan som sagt va både kardan, diff och bussningar i bärarmar och bärstag.

Ska ta och kika på det!
Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang