Maltes Nissan 200sx s13

Mitt mål är och vara klar till Elmia, köra upp och spendera helgen & ha de riktigt nice med lek och cruise i bilen man byggt! Något som verkar ha missuppfattats en del i tråden är att jag ska ställa ut på elmia, men det ska jag inte. Däremot kanske jag ställer upp i burnout showen! Kul att du kikar på tråden, se till & följ mitt äventyr tills Elmia 2014!
 Yo
  • 76 Följare
  • 83 653 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2014
two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
11 oktober 2013 · 179 Inlägg

bra att veta att spritpennor reser sig när man har lackat hmm

BMW 540IA (2000)
Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
Adse "The guy who never make up his mind"
11 oktober 2013 · 347 Inlägg

Yo skrev:

Adse skrev:

Yo skrev:

Såg ut och vara trevligt, la en prem, tycker man borde ha sett den i lund nångång smile

hehe, bor ju i Lund, beror på var du bor, kör inga långa vändor inne i Lund liksom wink

Ja kör väl i hela lund flera gånger i veckan, inte med nissan dock... Ska du till Nova säsongsavslutnings träffen eller?

dont know, när är de? (: kanske lika bra att svänga förbi!

Nulla tenaci invia est via
DrenneR
11 oktober 2013 · 336 Inlägg

Adse skrev:

Yo skrev:

Adse skrev:

hehe, bor ju i Lund, beror på var du bor, kör inga långa vändor inne i Lund liksom wink

Ja kör väl i hela lund flera gånger i veckan, inte med nissan dock... Ska du till Nova säsongsavslutnings träffen eller?

dont know, när är de? (: kanske lika bra att svänga förbi!

26e e de smile

BMW 535i (1990)
Yo Malte
11 oktober 2013 · 269 Inlägg

bbiancis skrev:
Fan va bra det blir Malte! smile

Klart de blir Bianca rollbig_smile

two40 skrev:
bra att veta att spritpennor reser sig när man har lackat hmm

Inget jag tänkt på, men det är bara sprutspackel, men tack för tipset neutralsmile

Yo Malte
12 oktober 2013 · 269 Inlägg

Blir inte så jätte mycket gjort ikväll, måste plugga till endel prov inför jobbet för och få en annan inriktning, men ska försöka få lite gjort inatt:D

Mrguttmos
14 oktober 2013 · 16 Inlägg

riktigt roligt att se malte !

Saab 9-3 2.0t "Viggen" (1998)
Yo Malte
14 oktober 2013 · 269 Inlägg

92ergl43 skrev:
riktigt roligt att se malte !

Tackar, kul med lite respons och kritik smile ! Blir några fler updates i veckan smile

Senast redigerat av Yo (14 oktober 2013)

Yo Malte
16 oktober 2013 · 269 Inlägg

Fått hem lite trevliga grejer:Olol
Oljekyl kit, hydraulisk handbroms och en toe bogserögla smile
http://img202.imageshack.us/img202/4564/46y5.jpg
Blir montering av oljekylkittet i helgen och så ska jag äntligen få klart fronten:lol:big_smile

falkon93
8 november 2013 · 343 Inlägg

fick du tag i en generator eller kunde du laga den gamla? för annars så har jag en liggandes smile

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Yo Malte
16 december 2013 · 269 Inlägg

falkon93 skrev:
fick du tag i en generator eller kunde du laga den gamla? för annars så har jag en liggandes smile

Tjena, behöver en generator snarast, men upptaget så vi kan kanske lösa det efter jul & nyår bor du i närheten av Lund?

falkon93
17 december 2013 · 343 Inlägg

Yo skrev:

falkon93 skrev:
fick du tag i en generator eller kunde du laga den gamla? för annars så har jag en liggandes smile

Tjena, behöver en generator snarast, men upptaget så vi kan kanske lösa det efter jul & nyår bor du i närheten av Lund?

okej, ne tyvärr inte, bor i jönköping

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Yo Malte
17 december 2013 · 269 Inlägg

falkon93 skrev:

Yo skrev:

falkon93 skrev:
fick du tag i en generator eller kunde du laga den gamla? för annars så har jag en liggandes smile

Tjena, behöver en generator snarast, men upptaget så vi kan kanske lösa det efter jul & nyår bor du i närheten av Lund?

okej, ne tyvärr inte, bor i jönköping

Kan ju skickas så länge du kan garantera att de laddar!

falkon93
17 december 2013 · 343 Inlägg

Yo skrev:

falkon93 skrev:

Yo skrev:

Tjena, behöver en generator snarast, men upptaget så vi kan kanske lösa det efter jul & nyår bor du i närheten av Lund?

okej, ne tyvärr inte, bor i jönköping

Kan ju skickas så länge du kan garantera att de laddar!

de gjord den när jag ur motor å de

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Yo Malte
6 januari 2014 · 269 Inlägg

Hallå igen dags för en liten uppdatering

Kom igen släng någon kommentar så blir det roligare och vara aktiv i projekt tråden.
Lämna feedback på vad som är + och vad som är -


Hur som helst så...
Har jag kommit fram till att en lackering före Elmia aldrig hade kunnat ske i mitt kall-garage med tanke på temperaturen.
Efter att ha kollat på lite olika alternativ har bestämt mig för och lämna in bilen på plasti-dippning istället.
Blir ju inte lika fin glans som med riktig lack men finns en hel del många dippade bilar med skönt stuk!

Limmade på ena sidokjolen, var ensam i garaget så det var lite klurigt men blev bra till sist!
Men.. hade inte tillräckligt många skruvtvingar för och limma på andra kjolen med tongue
Jag valde att använda mig av biltemas rut-lim, hört att PL400 stelnar och blir alldeles för hårt, lite flexibilitet skadar ju inte.
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177977/177977-73d3b1b329195842583808049adca64a.jpg

Min bakkjol var ju helt klar en gång i tiden, sen tittade stormen Sven hem och blåste upp ett fönster och sedan garage porten, då blev det liv i luckan, bakkjolen flög runt och sprack på flertal ställen så tillbaka på ruta 1...

Här plastar jag baksidan för stabilitet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177977/177977-7127f8dc1a8c9241fc3e7e92a9cdf9d3.jpg

Det var allt för denna gången, men det kommer och ske en hel del nu fram tills Elmia 2014!

Marcus_89 Biltokig elektriker
6 januari 2014 · 3 352 Inlägg

Innan du dippar hela bilen så var beredd på att dippen bleknar efter ett tag. Inte så kul om man nu lägger ut en del på det. Bättre att vänta och lägga riktig lack på den istället smile

Yo Malte
6 januari 2014 · 269 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Innan du dippar hela bilen så var beredd på att dippen bleknar efter ett tag. Inte så kul om man nu lägger ut en del på det. Bättre att vänta och lägga riktig lack på den istället smile

Jasså... Du råkar inte ha sett någon "före-efter bild" ?

Marcus_89 Biltokig elektriker
6 januari 2014 · 3 352 Inlägg

Yo skrev:

Marcus_89 skrev:
Innan du dippar hela bilen så var beredd på att dippen bleknar efter ett tag. Inte så kul om man nu lägger ut en del på det. Bättre att vänta och lägga riktig lack på den istället smile

Jasså... Du råkar inte ha sett någon "före-efter bild" ?

Nej har tyvärr inte det. Bara många som har klagat på att det bleknar efter ett tag och att det kan lossna. Lossnade på en av mina fälgar. Men resten satt som satan. Men jag hade hellre satsat på riktig lack istället. Det kommer du inte ångra smile Du får inte använda avfettning eller liknande på plastidip heller, det löses upp då. Bara lite tips smile

Senast redigerat av Marcus_89 (6 januari 2014)

BNRacing
7 januari 2014 · 920 Inlägg

malte! om du nu haft planer på riktig lack så kör på det... blir helt annat djup i lacken plus du kan välja exakt hur du vill efter tycker och smak. Alla kan ju lägga på plastidip i precis samma färg som din bättre o blanda något som du vet att du är ensam om! Men om du satsar på att få klar bilen till elmia kan du ju bara låna/hyra en lackbox dra på lite plastidip o dra av det igen när du ska lacka på riktigt. Plastidip kan du få för en skitsumma i england så du vet och så kan du spraya det själv med bra resultat vilket är svårare med en riktig lack smile

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Yo Malte
7 januari 2014 · 269 Inlägg

BNRacing skrev:
malte! om du nu haft planer på riktig lack så kör på det... blir helt annat djup i lacken plus du kan välja exakt hur du vill efter tycker och smak. Alla kan ju lägga på plastidip i precis samma färg som din bättre o blanda något som du vet att du är ensam om! Men om du satsar på att få klar bilen till elmia kan du ju bara låna/hyra en lackbox dra på lite plastidip o dra av det igen när du ska lacka på riktigt. Plastidip kan du få för en skitsumma i england så du vet och så kan du spraya det själv med bra resultat vilket är svårare med en riktig lack smile

Ja kommer nog köra plastidipp under 2014 är jag inte nöjd då så blir det riktig lack nästa vinter smile

Yo Malte
7 januari 2014 · 269 Inlägg

Marcus_89 skrev:

Yo skrev:

Marcus_89 skrev:
Innan du dippar hela bilen så var beredd på att dippen bleknar efter ett tag. Inte så kul om man nu lägger ut en del på det. Bättre att vänta och lägga riktig lack på den istället smile

Jasså... Du råkar inte ha sett någon "före-efter bild" ?

Nej har tyvärr inte det. Bara många som har klagat på att det bleknar efter ett tag och att det kan lossna. Lossnade på en av mina fälgar. Men resten satt som satan. Men jag hade hellre satsat på riktig lack istället. Det kommer du inte ångra smile Du får inte använda avfettning eller liknande på plastidip heller, det löses upp då. Bara lite tips smile

Tänkte köra med dipp denna säsongen, är jag inte nöjd så får det bli riktig lack till nästa säsong smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang