Då var det dax att lägga ner lite pengar på en bil! :D Planen är att styla min nyinköpta peugeot 206. Allt från stereo till byta ventilhattar står på schemat ;)
Nu har det varit ett tag sen jag uppdaterade detta projekt!
Det har svalnat av lite men håller på lite då och då. Har uppgraderat mitt slutsteg till ett GAS PRO 600w nu och gud så något vilket tryck! helt underbart Köpte det och samma låda som jag redan har för 2000kr från blocket. Så ska nu antigen bygga något spännande själv med elementen eller sälja iväg mitt förra steg (GAS PRO 350w) och Alpha 2x12" men har inte bestämt mig riktigt än!
Det skulle vara kul att försöka bygga ner elementen i bilen, tänkte eventuellt bygga någon låda och montera den under bilen så bara elementen och utblås syns i skuffen för att spara plats och för att det skulle vara stört coolt!
Nu har jag lite skisser på hur det skulle kunna se ut och det borde vara fullt möjligt
Antligen om man bygger en låda i trä sen lägger plåt runt så det inte skall ta skada/bli blöt osv och sen köper någon form av rost/stänk skydd och dränker den i det. Att bygga en låda helt i plåt av min uppfattning skulle ge väldigt dåligt ljud? Är det sant?
Element, steg och utblås!
Element och steg, alltså slutna lådor/låda
Tänkte att man gömmer bort steget och så man bara ser elementen och utblåsen
Annat upplägg
Elementen på högra sidan av skuffen, finns mer utrymme under på den sidan under bilen som skulle underlätta för bygget
Det här känns som det mest realistiska bygget! En enkel 12" på sidan med steget i hörnet. Frågan är bara om jag får ut nog med ljud i bilen och vara nöjd? Ska testa köra på bara en av dom två jag har nu med 600w steget och höra hur det låter!